Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Firma clujeană Corretto a avut mai multe camioane în competiţie la Alba Iulia, fiecare având o temă diferită, dar toate la fel de dragi sufletului proprietarului firmei, Ionuţ Sopon: Pitbull-ul sugerează puterea şi tenacitatea, o altă Scanie veche pictată în exterior cu chipul unui bătrân indică vechimea, la polul opus aflându-se un camion Scania alb, cu un interior deosebit, realizat după indicaţiile soţiei lui Ionuţ Sopon, Cristina, şi ea implicată în managementul companiei de transport. Cristina Sopon este fiica unui vechi transportator din Mediaş, care a intrat de nevoie în activitatea de transport rutier de mărfuri după ce tatăl ei s-a îmbolnăvit. Împărtăşind pasiunea soţului său, Cristina Sopon şi-a recompensat soţul la aniversarea zilei sale de naştere de anul trecut cu un cadou special: un camion tunat deosebit, achiziţionat fix în urmă cu un an, la TTA. Este vorba despre câştigătorul primei competiţii TTA din 2019 : Scania Predator, tunată cu multă dragoste şi pricepere de Florian Petre, unul dintre juraţii din acest de la TTA. Ionuţ apreciază foarte mult camionul de colecţie pentru care a realizat un garaj special, construit în aceeaşi temă şi cu aceleaşi tonalităţi de culoare ca şi camionul propriu-zis.

Corretto a primit două premii la TTA – Premiul de Popularitate cu camionul de construcţii Pitbull şi TOP 5 Best Interior cu un alt camion Scania vopsit în exterior complet alb, denumit Perla Albă, dedicat soției sale, care în urmă cu un an și-a luat permisul de conducere profesionist. Interiorul este clasic, realizat integral după gustul soției, cu piele alcantara pe toată zona de tapițerie. Manopera a fost executată integral în România, timpul de lucru fiind de puțin peste 30 de zile. Valoarea totală a investiției se apropie de 8.000 de euro. Perla Albă este condusă de unul dintre cei mai de încredere și mai grijulii șoferi ai Corretto.

Cristina şi Ionuţ Sopon au înfiinţat în urmă cu 18 ani compania Corretto – denumire inspirată de la cuvântul „corect“ în forma sa italiană, adică transporturi efectuate așa cum trebuie. Flota – care activează cu precădere în construcții – se ridică în prezent la 70 de camioane, din care doar aproximativ 50 sunt în operare, din cauza tarifelor mici din piață și a problemelor cu forța de muncă (lipsa șoferilor profesioniști). „Domeniul construcțiilor nu merge chiar atât de bine pe cât se promovează și lucrează doar cine trebuie “, a explicat Ionuț Sopon.

Cum pe Cristina şi Ionuţ Sopon i-am cunoscut în ianuarie, când s-au implicat foarte mult în protestele transportatorilor nu numai la Cluj, ci şi la Bucureşti, am vrut să avem un feed-back cu privire la rezultatele obţinute după cele mai ample proteste ale transportatorilor rutieri, cumva legate de cele ale agricultorilor. La opt luni de la protestul transportatorilor din ianuarie 2024, Ionuț Sopon a rămas cu un gust amar: puține lucruri s-au rezolvat, iar, în schimb, cărăușii protestatari au fost copleșiți de controale din partea autorităților. „Am vrut să fie bine pentru toți transportatorii, dar nu m-aș mai băga din nou în așa ceva. Cei care au stat deoparte au avut numai de câștigat. Bineînțeles că în urma controalelor nu am avut probleme, pentru că firma noastră lucrează corect, însă șicanarea în sine este supărătoare“, a explicat Ionuț Sopon.

„Firmele românești sunt încet-încet scoase din business, iar în locul lor rămân companiile cu acționariat străin, care nu pun preț decât pe bani. În următorii doi-trei ani, din câți suntem în transport ar fi bine dacă mai rămânem jumătate. Foarte mulți se orientează deja către alte tipuri de activități, care să le permită să își plătească creditele și să își susțină familiile.“ Reglementările sunt tot mai stricte, însă transportatorii nu primesc nicio susținere din partea statului. Se dau amenzi pentru depășirea programului de conducere chiar și cu 20 de minute, dar parcările sunt insuficiente, nesigure și, cu toate acestea, de multe ori, pline, reclamă administratorul Corretto. În plus, infastructura rutieră prostă și traficul aglomerat pot cauza întârzieri neprevăzute, pentru care se aplică cu generozitate amenzi. „Asociațiile patronale fac și ele ce pot. Cei mari, își văd doar interesele personale, deși ar trebui să reprezinte întreaga industrie“.

Un grup de patru Scanii cu bullbar-uri şi lumini au atras atenţia nu numai datorită stării bune a camioanelor, ci şi a unui covor din PVC imprimat cu legume şi fructe. Logoul firmei de pe partea frontală a cabinei, LEGUM, a dezvăluit parţial obiectul de activitate principal al firmei: cultura de legume şi distribuţia lor.

Legum Distribution din comuna Băleni, județul Dâmbovița, livrează încă din 2014 legumele cultivate în regim propriu către mai multe lanțuri de magazine precum Lidl, Kaufland sau Penny Market. Suprafaţa totală cultivată, inclusiv în solarii, atinge aproape 30.000 m2, familia Gheciu adunând legume şi fructe şi de la alţi cultivatori mai mici.

Dezvoltarea afacerii din agricultură a presupus şi efectuarea transportului pe cont propriu de la depozitele unde adună şi păstrează legumele şi fructele recoltate până la platformele logistice ale retailerilor pentru care produce. Legum deține în total 12 camioane în flotă, dintre care patru au fost pregătite pentru festivalul TTA de la Aba Iulia.

Investiția în camioanele expuse s-a ridicat la aproximativ 35.000 de euro, după cum apreciază Florin Gheciu, proprietarul companieiLegum Distribution, accesoriile puse pe fiecare camion nefiind luate de la vreun furnizor anume, ci cumpărate rând pe rând. De altfel, Florin Gheciu este pasionat de camioane, participând la festivalul de camioane tunate încă de acum patru ani. În fiecare an firma a venit cu îmbunătățiri la camioane, pentru anul viitor intenţionând să atragă atenţia publicului nu numai cu camioanele sale frumoase, ci şi cu legume şi fructe proaspete.

„Iubim TTA și pe Florin Tomuța, dar motivul pentru care venim nu este doar pentru a câștiga un premiu, ci deja este un obicei pentru noi. Lăsăm juriul să aleagă camioanele câștigătoare în urma analizei fiecărui competitor. Ne așteptăm, totuși, la un premiu, dar nu vom fi supărați dacă nu vom lua nimic anul acesta, ci ne va determina să venim cu îmbunătățiri .a camioanele noastre şi anul viitor”, a declarat Florin Gheciu.

Cele patru camioane expuse sunt toate Scania V8, prima achiziție de Scania fiind un camion cu motor de 730 CP din 2022, iar celelalte trei au fost cumpărate anul trecut.

„Avem șoferi experimentați care lucrează cu noi de aproape 10 ani. În momentul de față, compania are în jur de 100 de angajați, dintre care 16 șoferi, care merită să conducă un astfel de camion, chiar dacă este foarte scump”, spune Florin Gheciu.

Iar alţi 80 de angajaţi lucrează în cele două depozite, de 4.000 m2 fiecare.

Compania are în plan să investească într-un nou depozit de 3.000 m2 cu temperatură controlată, cât şi într-o linie de ambalare şi în semiremorci frigorifice – „tot ce trebuie pentru ca marfa să fie livrată în condiții extrem de bune”. Legum Distribution are certificat de calitate a produselor, care atestă că legumele pe care le livrează nu conţin pesticide sau alte substanțe dăunătoare. Interesant este că Legum Distribution nu a apelat niciodată la vreo finanțare nerambursabilă, lucru obişnuit la antreprenorii din agricultură, ci a construit totul cu bani proprii sau împrumuturi bancare.