Compania de transport agabaritic Plant Speed a mutat ceea ce se crede că este cea mai lungă turbină eoliană din Marea Britanie folosind trailere Nooteboom SWC Super Wind Carrier. Palele, care măsoară fiecare 68,25 m și cântăresc 24 t, au fost transportate 24 de mile, de la Avonmouth Dock la Magor, de trei camioane Mercedes-Benz SLT ce tractau trailere extensibile de patru ori Nooteboom, în versiune OVB-67-03V(QP), în ansambluri cu greutate totală de 250 t. Aceste trailere constituie o inovație foarte importantă a producătorului olandez și încă sunt soluția cea mai bună pentru transportul palelor extrem de lungi de mori de vânt, în întreaga lume.
Plant Speed are o flotă foarte mare, constituită mai ales din trailere Nooteboom, inclusiv trei Super Wing Carriers. Iar la nivel mondial sunt în operare sute de astfel de modele.
În competiția Trailer Innovation 2021 la categoria Șasiu s-au înscris cinci modele, aparținând la cinci producători: BPW, Krone, Scheuerle (cele trei companii au deja patent pentru aceste echipamente), Schmitz Cargobull și Schwarzmüller.
Scheuerle a obținut marele premiu pentru Sistemul de Transport al Rotoarelor turbinelor eoliene (RBTS), care răspunde provocărilor din domeniu și sporește siguranța și eficiența operațiunilor, permițând încă de pe acum – datorită faptului că la realizarea sa compania a colaborat cu cei mai mari producători de turbine eoliene din lume – transportul rotoarelor viitorului, care, pentru a fi mai eficiente, vor fi mai lungi, de peste 80 m. Iar trailerele disponibile în prezent nu pot transporta piese de asemenea dimensiuni. Urcarea rotorului pe trailer și manevrarea lui se fac în cazul RBTS conform principiului „plug and play“, aspect unic pe piață, datorită căruia, comparativ cu soluțiile anterioare, se economisește timp și, mai ales, nu mai este nevoie de macarale sau echipamente de ridicare scumpe. Nici diferența de nivel dintre drumuri nu mai este o problemă, deoarece înălțimea de ridicare variază între -200 și +2.000 mm. Unică este și poziționarea rotorului pe trailerele cu patru axe: față de vehiculele convenționale, noua combinație este mai ușor de manevrat și garantează un nivel ridicat de siguranță pentru aceste mărfuri extrem de sensibile și de scumpe, pe toată durata transportului. De aceea trailerul include și un dispozitiv independent ce permite ajustarea spațiului de încărcare la diverse forme de rotoare, pentru mai buna protecție a acestora.
Soluțiile convenționale de transport pentru acest domeniu necesită o autorizație specială chiar și dacă circulă fără încărcătură, ceea ce înseamnă că se pierd bani și timp. În cazul RBTS însă, toate elementele pot fi asamblate într-o singură combinație care respectă limitele de 16,5 m lungime și 60 t greutate totală, deci nu mai e nevoie de autorizație.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit