Vânzările Renault Trucks au scăzut până la 41.117 de vehicule grele facturate în 2020, cu 24% mai puține decât în 2019, dar compania și-a păstrat cota de piață din Europa și, mai mult decât atât, a înregistrat cu 12% mai multe comenzi decât în anul anterior, în special datorită creșterii cu 40% din ultimul trimestru, comparativ cu perioada similară din 2019. „Piața este dinamică, nevoie de transport există, cererea deja a început să crească pentru că economia merge iar bine și oamenii continuă să consume bunuri, dar nu cred că se vor recupera prea curând volumele pierdute în 2020“, declară președintele Bruno Blin.
Din cele 41.117 camioane, 19.019 au mers în Europa (în afară de Franța), 17.937 în Franța și 4.161 în restul lumii. Iar dacă le împărțim pe categorii de tonaj, au fost 26.246 medii și grele și 14.871 ușoare.
Pe piața europeană a utilitarelor de peste 6 t Renault Trucks a avut o cotă stabilă, de 8,5%, în condițiile în care cota a fost aceeași din 2019 la categoria camioanelor de peste 16 t, de 8,8%, și a crescut cu 0,3%, până la 6,6%, pe segmentul de 6-16 t.
În țara de origine, compania rămâne lider incontestabil, cu 28,3% din piața utilitarelor de peste 6 t, în creștere cu 0,6% față de 2019. Rezultate bune s-au înregistrat și în Europa de Est, în special în România (unde Renault Trucks are o organizație nouă, ceea ce îi permite să se concentreze mai mult asupra clienților săi), Bulgaria și Ungaria.
Numărul de vehicule facturate în afara Europei a crescut cu 16%, datorită revenirii puternice a pieței tradiționale din Algeria, creșterii importante a numărului de vehicule facturate în Turcia și rezoltatelor din Africa sub-sahariană, unde Renault Trucks propune o gamă dedicată de vehicule de ocazie, T X-Port și T X-64, transformate la Used Trucks Factory, dar și o ediție specială, Safety Edition, a gamei K.
In urma stirilor ca Asociatia furnizorilor de automobile din Turcia (TAYSAD) a anuntat o campanie care promoveaza acreditarile Turciei in calitate de producator fiabil de automobile, Calum MacRae, analist auto la GlobalData, a explicat ca pandemia Covid-19 a evidentiat natura fragila a lanturilor de aprovizionare pentru productia de automobile care se intinde in intreaga lume si a determinat unele companii sa-si revizuiasca politicile de aprovizionare a componentelor, in vederea reaprovizionarii lanturilor, pentru a reduce perturbarile viitoare.
„La inceput, in pandemie, am vazut cum oprirea Chinei a afectat productia de vehicule in Europa, cu companii precum FCA si Daimler care au stopat productia din cauza deficitului de piese. Acum industria automobilelor turcesti si-a aruncat palaria in ring ca o alternativa mai aproape de casa pentru locatiile de aprovizionare cu costuri mai mici. Turcia beneficiaza deja de un cost relativ redus in Europa, datorita uniunii sale vamale din 1996. Potrivit asociatiei de furnizori de automobile din Turcia, TAYSAD, daca vor reusi sa capteze numai 10% din afacerile Chinei pe piata europeana, va merita investitii de 1 miliard de dolari pentru economia turca.?
Pe langa costurile reduse si proximitatea regionala, Turcia a fost relativ neatinsa de Covid-19, ajutata de demografia sa relativ tanara. Toate cele sapte fabrici de vehicule usoare au fost din nou in functiune pana in prima saptamana a lui mai, spre deosebire de oprirea mult mai lunga in alte tari europene. Mai mult, piata sa a continuat sa manifeste rezistenta in pandemie. Vanzarile inregistrate pana in prezent raman cu 20% in avans datorita unui inceput de an extrem de puternic, Covid-19 avand un impact relativ minor asupra vanzarilor in aprilie si mai, cu scaderi cu 14,6% si cu 2,4%.TAYSAD va dori sa sublinieze aceste avantaje comparative, deoarece va merge pe piata pentru a sustine afirmatiile Turciei potrivit careia este o alternativa la aprovizionarea din China pentru multi producatori auto din Europa.