Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După cum reiese dintr-o analiză Upply referitoare la supply chain în general și la modul în care UE și SUA își propun să-și consolideze autonomia strategică, bazată în special pe diversificarea lanțurilor de aprovizionare, în unele industrii este clar că a apărut deja o strategie de diversificare a lanțului de aprovizionare, ceea ce ridică problema nivelului legăturilor comerciale dintre China și țările potențial diversificate din sectorul bunurilor intermediare. Deoarece o legătură strânsă ar putea reduce beneficiile diversificării în ceea ce privește îmbunătățirea rezilienței lanțului de aprovizionare, așa cum s-a văzut în recenta creștere a numărului de cazuri de Covid din China, care nu numai că a redus activitățile de producție din această țară, dar a încetinit și producția în alte țări asiatice.

Vietnamul, de exemplu, este una dintre cele mai promițătoare opțiuni de diversificare, în special pentru echipamente de producție și textile. Comparativ cu 2019, importurile UE și SUA din Vietnam au crescut în 2021 cu 12% și respectiv 57%, dar și legătura comercială pentru bunuri intermediare dintre China și Vietnam în industria echipamentelor și a textilelor a crescut în ultimii cinci ani și peste jumătate din importul acestor bunuri sunt importate în Vietnam din China.

Acest lucru nu se aplică numai țărilor apropiate geografic de China, ci și la opțiuni nearshoring cum ar fi Turcia, Mexic și țările din centrul și estul Europei. De exemplu, ponderea Chinei în importurile totale de bunuri intermediare auto din Mexic a crescut de la 7,5% în 2019 la 10,5% în 2021, deși Acordul SUA-Mexic-Canada a stabilit un prag în acest sens, pentru a stimula lanțul de aprovizionare regional.

Interesantă este și industria textilă turcă, deoarece această țară a crescut aprovizionarea de la furnizorii regionali din Eurasia și Africa de Nord, dar tot China rămâne cel mai mare furnizor al său de bunuri textile intermediare.

Operatorul aerian Wizz Air introduce noi rute din România către Turcia, care vor fi disponibile etapizat începând cu luna aprilie 2023.

O rută va fi disponibilă din Iași către Istanbul, iar celelalte două din Cluj-Napoca, respectiv București, spre Antalya, a citat Agerpres, potrivit unui comunicat de presă.

Cu această ocazie, pasagerii români din Iași vor putea vizita Istanbulul, cel mai mare oraș al Turciei, recunoscut drept centrul cultural și financiar al țării. Cele mai cunoscute atracții din Istanbul fiind moscheea Hagia Sophia, Palatul Topkapî, reședința Sultanilor Otomani, moscheea Sultan Ahmed – faimoasă pentru decorațiunile sale din ceramică albastră, precum și cel mai mare bazar acoperit, Grand Bazaar.

În plus, pasagerii din București și Cluj-Napoca vor avea zbor către Antalya, un important resort din regiunea Mării Mediterane, celebru pentru străzile sale întortocheate, casele vechi din lemn și zidurile orașului antic. Orașul este cunoscut drept „perla Rivierei Turciei” pentru apa sa limpede, viața de noapte, excursiile cu barca, numeroasele locații pentru plajă și obiectivele unice care datează din Antichitate. În plus, Antalya oferă o mulțime de opțiuni all-inclusive destinate familiilor pentru o vacanță minunată.

Zborurilor din București către Antalya vor începe din 19 mai – în zilele de luni, miercuri și vineri, din Cluj-Napoca către Antalya din 18 mai – joi și duminică, și din Iași către Istanbul – din 4 aprilie – în fiecare marți, joi și sâmbătă. Biletele pot fi cumpărate online de pe site-ul Wizz Air, precum și prin intermediul aplicației pentru mobil la prețuri de la 119 lei/segment/persoană.