Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) și cabinetul Visemont au realizat în 2019/2020 un studiu referitor la activitatea și costurile flotei maghiare de camioane de 40 t folosite la transport internațional din Ungaria, pentru a actualiza informațiile din monografia similară din 2013.

Aici se amintește faptul că de la 1 ianuarie 2017 Ungaria a scăzut impozitul pe profit al firmelor la 9% indiferent de valoarea cifrei de afaceri, astfel că acum are cel mai mic impozit din UE, iar dividendele nu sunt taxate. În plus, de la jumătatea lui 2019 multinaționalele beneficiază de o taxă specială de 7,5%, ceea ce face din Ungaria, conform unui document al Parlamentului European, un fel de paradis fiscal la fel ca Belgia, Cipru, Irlanda, Malta, Luxemburg și Țările de Jos.

Pe de altă parte, TVA este cea mai mare din UE, de 27%, după ultima creștere, din 2012. Pentru unele produse alimentare și culturale se aplică TVA de 18%, pentru produse alimentare de bază, produse farmaceutice, echipamente medicale, cărți, ziare, locuințe sociale, catering, internet, industrie hotelieră și servicii de închiriere sezonieră se aplică 5%, iar pentru transport internațional TVA este de 0%.

Ancheta a inceput in 2019, cand Garda Financiara din Italia a pus sub observatie doua companii din Pescara care operau benzinarii si care percepeau preturi la pompe mult mai mici decat concurentii lor. Un audit initial a aratat ca preturile de achizitie a carburantilor erau foarte mici, chiar mai mici decat cele practicate cu ridicata de companiile nationale de petrol. Apoi, finantatorii au investigat intregul lant, arata Trasporto Europa.

Ancheta asupra furnizorilor a durat mult, deoarece Finantatorii nu au analizat doar documentele, ci si miscarile fizice ale combustibililor, prin inspectii asupra locurilor unde se desfasurau activitatile si la resedintele sau domiciliile reprezentantilor legali. Aceste verificari au relevat 29 de companii „de hartie“ cu sediul in alte regiuni italiene, care se numarau printre furnizorii de top ai produselor si companiilor de distributie, sustragandu-se in mod sistematic de la plata TVA si beneficiind, prin urmare, de o reducere de 22% fata de concurenta.

Companiile „de hartie“ nu aveau un sediu operational propriu-zis, echipamente sau angajati adecvati, iar reprezentantii acestora erau deseori indisponibili. Cumparau combustibil pe card de la angrosisti, emitand o scrisoare de intentie falsa si declarandu-se „exportatori obisnuiti” pentru a nu plati TVA furnizorului. In teorie, produsul astfel cumparat, in loc sa fie exportat era returnat celor doua companii din Pescara, cu o reducere de pret de pana la 12%.

La finalul anchetei, Garda Financiara a estimat o evaziune de 18 milioane de euro cauzata de facturi false in valoare de 82 de milioane de euro si a denuntat 56 de persoane pentru declaratii frauduloase si emitere de facturi false. Procurorul public a emis un decret de sechestru preventiv pentru 16,7 milioane de euro, din care 11,76 milioane au fost recuperati prin imobiliare, actiuni ale companiei si numerar.