Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
La 20 iulie 2020, Garda Financiara din Florenta a incheiat o lunga investigatie desfasurata asupra unor companii toscane care au bugetat achizitii false de combustibil pentru un total de 75 de milioane de euro, cu scopul evitarii platii TVA. Ancheta, coordonata de procurorul adjunct din Florenta, Fabio Di Vizio, a inceput la sfarsitul lui 2018, dupa verificari efectuate in cinci companii de transport si logistica din provincia Florenta, care operau pentru un consortiu din Pistoia. Anchetatorii au descoperit ca achizitiile de combustibil au fost doar pe hartie, contabilizate prin facturi emise de o companie din Prato.
Aceste facturi false au permis accesarea creditelor pentru finantarea TVA, arata Trasporte Europa. Pentru a justifica consumul de combustibil diesel „fantoma”, firmele au emis facturi, de asemenea, pentru servicii inexistente, catre sase companii ucrainene de transport rutier, in regim de scutire de TVA. Datorita acestui mecanism, firmele toscane au reusit sa primeasca de la stat opt milioane de euro credite pentru finantarea TVA inexistent. La sfarsitul anchetei, Finantele au confiscat preventiv active in valoare totala de opt milioane de euro din companiile implicate si din conturile curente a sapte dintre reprezentantii legali si directorii lor. Printre activele confiscate se numara si doua vehicule comerciale.

In aceasta perioada, avand in vedere contextul economic dificil cauzat de raspandirea infectiei cu virusul COVID – 19, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pregatit o serie de masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri. Printre cele mai importante masuri regasim suspendarea sau, dupa caz, neinceperea executarii silite a creantelor bugetare. In acest sens, nu se mai emit somatii, popriri asupra disponibilitatilor banesti si a veniturilor urmaribile si nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Exceptie fac sumele provenite din hotararile judecatoresti pronuntate in materie penala.
Se va rambursa TVA, in cursul acestei luni pentru toate deconturile solutionate si pentru care s-au emis decizii de rambursare la zi.
ANAF urmeaza sa implementeze un nou mecanism de rambursare a TVA, care vizeaza solutionarea cu celeritate a deconturilor, incepand cu data de 1 aprilie 2020.
Printre masuri se mai numara si suspendarea actiunilor de control fiscal (a inspectiilor fiscale, a controalelor antifrauda) cu exceptia verificarilor ce pot fi efectuate de la distanta, precum si a cazurilor de evaziune fiscala, acolo unde sunt indicii in acest sens.
S-a mai dispus suspendarea actiunilor antifrauda privind Filtru II si a activitatilor specifice din Punctele de Trecere a Frontierei cu Ungaria si Bulgaria.
Masurile vor fi aplicate atat in perioada in care in Romania este declarata stare de urgenta, cat si pentru o perioada de 30 de zile de la incetarea acestei stari.
Totodata, se amana termenul de depunere a declaratiilor fiscale de la 25 martie 2020, pana la data de 25 aprilie 2020.