Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La numai doi ani de la lansarea in SUA, Uber Freight anunta intrarea in Europa, incepand in aprilie 2019 cu piata olandeza, iar in iulie cu cea germana. In acest context, anuntul de intrare in Polonia, facut de Daniel Buczkowski, director de expansiune in Europa a Uber Freight, in cadrul conferintei HyperLog, organizate de Trans.INFO la Lodz (Polonia), nu a surprins foarte tare, dat fiind ca piata de transport poloneza are un ritm de dezvoltare de cinci ori mai rapid decat media UE, dupa cum afirma acesta. Plecand de la faptul ca circa 21% din camioanele care circula pe Europa sunt goale, Uber Freight promite o eficientizare a transportului, oferind in acelasi timp o transparenta a preturilor, plati rapide si posibilitatea operatorilor de transport de a rezerva o incarcare cu ajutorul unei tehnologii simple, iar expeditorilor posibilitatea de a genera oferte in timp real, de a rezerva o incarcatura cu doar cateva click-uri si de a-si urmari marfurile de la preluare pana la livrare. In timp ce o astfel de intrare este promitatoare in special pentru companiile de transport mici, care nu au luat in calcul pana acum digitalizarea, concentrandu-se in principal pe piata spot, pentru altii, care cred ca piata transporturilor europene ar putea ajunge dominata de Uber Freight, dictand conditiile si obligand restul transportatorilor sa adopte acelasi nivel de preturi, ar putea constitui un motiv major de ingrijorare.


Uber Freight si-a propus sa elimine unele bariere dintre transportatori si expeditori, facilitandu-le prin conectarea digitala o colaborare mai buna si mai eficienta, pe baza experientei sale globale de a construi si optimiza rapid retelele. „In America, in doar trei ani, am construit cea mai mare flota digitala care cuprinde azi 400.000 de soferi si 46.000 de transportatori. Am inceput cu mega-regiunea Texas Triangle, iar acum oferim servicii in toate cele 48 de state din SUA. Si, cel mai important, in toate aceste zone, ne focusam pe FTL“, a precizat Daniel Buczkowski, subliniind ca reactia pietei americane si feedback-ul au fost excelente. „Cand am lansat aplicatia Uber Freight in SUA, am propus preturi transparente, plati rapide si posibilitatea operatorilor de transport de a rezerva o incarcare foarte usor si rapid, intr-o industrie in care adesea e nevoie de multe ore si apeluri telefonice pentru a negocia si rezerva o incarcatura. Tehnologia a fost adoptata rapid, iar astazi avem o retea robusta de transportatori, expeditori si soferi care folosesc Uber Freight pentru a-si dezvolta afacerile.“

Intr-un comunicat de presa, AsstrA atrage atentia asupra pericolului pe care il reprezinta pentru expeditori aparitia aplicatiilor UberFreight si UberRush. Denis Gural, directorul operational al grupului corporativ international AsstrA-Associated Traffic AG, considera ca, desi este logic ca firme precum Uber sa isi dezvolte solutiile IT pentru a oferi clientilor optimizari de costuri, in prezent logistica nu se refera doar la livrarea de bunuri din punctul A in punctul B, ci implica de multe ori procese complexe care necesita cunostinte de specialitate. De aceea aplicatiile moderne nu vor putea inlocui rolul profesionistilor.

UberFreight este o platforma digitala care reuneste transportatorii si expeditorii si faciliteaza contactul direct intre parti, oferind o mai mare flexibilitate, costuri mai mici si eficienta sporita. Platforma a aparut pe piata americana in 2017. Potrivit companiei, in ultimul trimestru al lui 2018 au fost inregistrati 30.000 de utilizatori, iar aplicatia UberFreight a fost descarcata de peste 328.000 de ori.
UberRush este o aplicatie de transport last mile prin care utilizatori independenti livreaza pachete in orase precum New York, San Francisco si Chicago.
In martie 2019, UberFreight a inceput sa se extinda din Olanda, iar Denis Gural este de parere ca Uber va captura o parte a pietei pentru rutele europene pe distante scurte si ca este dificil sa ai incredere in aplicatie sa se ocupe de scheme multimodale internationale care implica frontiere, sisteme de licentiere si nuante vamale. Cat priveste modalitatea prin care companiile de transport si logistica ar trebui sa procedeze pentru a-si mentine pozitia pe piata, reprezentantul AsstrA considera ca acestea trebuie sa ofere servicii globale in conformitate cu cerintele si dorintele clientilor. In plus, ar trebui sa ofere optiuni de traseu competitive, sa caute constant solutii pentru a optimiza costurile, sa gandeasca asa cum o fac clientii si sa-si imbunatateasca logistica. Pretul, calitatea si viteza vor fi intotdeauna prioritatile principale.
AsstrA continua sa se dezvolte atat in ceea ce priveste expertiza industriei, cat si capabilitatile IT. Grupul corporativ implementeaza deja proiecte de schimb de date electronice (EDI) cu clientii, un program Track & Trace, portalul furnizorilor si portalul clientilor. Si, ca raspuns la cererea din ce in ce mai mare din partea partenerilor pentru mai multe oferte de vizibilitate si control Tower, AsstrA si-a unit fortele cu Shippeo pentru a crea initiativa AsstrA Supply Chain Visibility, care va automatiza unele procese de transport si va imbunatati calitatea serviciilor.