Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană a anunțat intrarea în vigoare a Actului legislativ privind cipurile, un concept care vizează garantarea securității aprovizionării UE cu echipamente, intensificării rezilienței și exercitării rolului de conducere la nivel tehnologic în domeniul semiconductorilor și aplicațiilor esențiale pentru tehnologia modernă.

Actul legislativ privind cipurile europene permite oricărei părți interesate să raporteze perturbările lanțului de aprovizionare cu semiconductori, ceea ce contribuie la monitorizarea și gestionarea mai eficientă a situațiilor de criză legate de semiconductori.

De asemenea, a devenit operațional și regulamentul privind întreprinderea comună Chips, care facilitează punerea în aplicare a părții principale a inițiativei „Chips for Europe”. În plus, s-a înființat oficial Consiliul european pentru semiconductori, care va juca un rol-cheie în coordonarea eforturilor între Comisie, statele membre și alte părți interesate în acest domeniu.

În ceea ce privește industria, cel de-al doilea pilon al acestei inițiative va permite industriei să solicite ca anumite instalații planificate să obțină statutul de „unitate de producție integrată” sau de „turnătorie deschisă a UE”. Acest statut simplifică cererile administrative și acordarea de autorizații pentru aceste instalații, dar impune și criterii stricte pentru a asigura că acestea contribuie la obiectivele UE și pot furniza cipuri în perioade de criză.

Într-un context mai larg, aceste măsuri au fost dezvoltate în urma unui proces care a început în 2022, când Comisia Europeană a inițiat un sondaj pentru a înțelege mai bine cererea de cipuri și impactul penuriei de cipuri asupra industriei europene. După negocieri și acorduri politice, aceste măsuri au fost adoptate pentru a ajuta Europa să devină mai independentă și să își atingă obiectivele în ceea ce privește digitalizarea, ecologia și incluziunea până în 2030.

IVECO, brand al Iveco Group, și Shell au demarat turneul bioLNG „PE DRUMUL SPRE EMISIILE NETE ZERO,” o călătorie de zece zile în Europa cu un camion IVECO S-Way propulsat cu bioLNG. Turneul a început la stația Shell Mittenwalde din Berlin, având opriri în punctele-cheie ale rețelei bioLNG din Germania, Olanda și Italia. Scopul principal al acestui camion IVECO S-Way este de a încheia turneul cu zero emisii nete.

Fiecare etapă a acestui turneu va reuni lideri din industrie și utilizatori finali implicați în rețeaua bioLNG pentru discuții privind utilizarea profitabilă a bioLNG în procesul de decarbonizare a transportului rutier de mărfuri.

Proiectul comun urmărește să sublinieze modul în care cooperarea strategică și politicile de leadership pot încuraja adoptarea bioLNG în piața europeană a flotelor, cu scopul de a crește conștientizarea asupra potențialului de decarbonizare oferit de bioLNG pentru transportul pe distanțe lungi. Industria de transport contribuie cu aproximativ 9% din emisiile totale de CO₂ din Uniunea Europeană, în timp ce aproape 73,1% din mărfuri sunt transportate pe uscat.

În ultimii ani, IVECO și-a extins activitățile de dezvoltare și către soluții electrice, inclusiv vehicule cu baterii și cu hidrogen, consolidându-și astfel poziția de pionier în dezvoltarea motoarelor cu ardere internă pentru combustibili alternativi timp de peste două decenii.

„Continuăm să investim în camioane propulsate cu bioLNG, deoarece bioLNG s-a dovedit a fi o tehnologie matură, disponibilă imediat pentru a oferi alternativa verde viabilă la diesel, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar, fără a compromite puterea motorului, autonomia, capacitatea de transport sau timpul de alimentare.”,

a precizat Giandomenico Fioretti, IVECO Head of Alternative Propulsion Business Development.

Turneul bioLNG, rezultat al colaborării dintre IVECO și Shell, are ca scop să demonstreze că transportul pe distanțe lungi în Europa se poate realiza cu un camion propulsat cu bioLNG.

Compatibilitatea bioLNG cu infrastructura LNG existentă din Uniunea Europeană, care numără 668 de stații, face din acest combustibil o opțiune gata de utilizare pentru camioanele propulsate cu LNG, fără a necesita modificări sau investiții noi. Datorită acestei rețele extinse de stații LNG în întreaga UE, inclusiv opțiuni 100% bioLNG, flotele de camioane pot accesa cu ușurință bioLNG fără a suporta costuri adiționale.

Prin colaborarea strânsă cu stakeholderii și companiile de transport, IVECO și Shell contribuie activ la identificarea căilor profitabile și viabile pentru decarbonizarea sectorului de transport rutier greu.

„Credem cu tărie că abordarea multienergetică este cea mai bună soluție pentru transportul viitorului și pentru a continua procesul decarbonizării industriei transporturilor”,

a spus Giandomenico Fioretti.

„Ne propunem să poziționăm bioLNG ca o sursă de energie în creștere pe piața europeană a transportului. Împreună, vom contribui la trecerea industriei către un viitor cu emisii nete zero”,

a adăugat Giandomenico.