Asociația europeană a transportatorilor UETR, prezidată în prezent de FENADISMER, împreună cu asociația europeană a parcărilor ESPORG și alte organizații care reprezintă logistica și transporturile din Uniunea Europeană, au trimis o scrisoare comisarului european pentru transporturi, Adina Vălean, precum și membrilor Comisiei pentru transporturi a Parlamentului European, în care solicită construirea a cel puțin 100.000 de locuri de parcare sigure pentru camioane în Europa până în 2030.
În acest sens, semnatarii scrisorii deschise regretă faptul că în cadrul ultimului apel european de granturi Conecting Europe au fost selectate pentru finanțare doar 4 proiecte de parcări pentru camioane, în valoare de aproximativ 12 milioane de euro, astfel că speră ca următorul apel de granturi, programat pentru luna septembrie a acestui an, să ofere o calitate și o cantitate mai mare de proiecte noi care să fie depuse.
Construirea unei adevărate rețele europene de parcări sigure și atingerea pragului de 100.000 de locuri de parcare ar trebui să devină o prioritate politică, precum și un obiectiv de afaceri și de societate atât pentru investitori, cât și pentru producători, pentru a stopa un deficit devastator de șoferi și pentru a se asigura că transportul rutier rămâne un pilon puternic al rezilienței și durabilității europene și, într-adevăr, al funcționării eficiente a lanțurilor de aprovizionare.
În acest scop, UETR și alții solicită instituțiilor europene:
Prin urmare, organizațiile și entitățile semnatare ale scrisorii așteaptă cu nerăbdare rezultatele viitorului studiu privind parcările sigure, care va fi lansat în curând de Comisia Europeană, pentru a oferi tuturor părților interesate din sectorul public și privat informații cu privire la locurile în care astfel de infrastructuri sunt cele mai necesare, având în vedere fluxurile de marfă, ceea ce va fi esențial pentru a îmbunătăți siguranța și condițiile de muncă ale șoferilor.
Noile tahografe digitale care urmează să fie introduse în circulație începând cu data de 21 august 2023 sunt în momentul de față într-o situație de criză, potrivit presei poloneze. De la această dată, numai vehiculele echipate cu un tahograf digital inteligent de a doua generație vor putea efectua operațiuni suplimentare de încărcare și descărcare în cadrul operațiunilor de transport internațional, scutite de detașare.
Prin urmare, companiile poloneze, îngrijorate de insuficiența tahografelor pe piața europeană, au apelat la Comisia Europeană pentru a obține noile tahografe digitale.
În teorie, transportatorii au avut la dispoziție trei ani pentru a înlocui tahografele vechi cu noile echipamente digitale sau pentru a achiziționa vehicule noi echipate cu astfel de dispozitive. Cu toate acestea, implementarea planificată pentru a îmbunătăți monitorizarea respectării legislației privind timpul de conducere și a altor aspecte legate de transportul rutier nu a decurs așa cum s-a dorit.
Asociația poloneză TLP a propus amânarea aplicării prevederilor relevante ale Directivei 2020/1057 privind detașarea în transportul rutier până cel puțin la 30 decembrie a acestui an.
Reamintim că noile tahografe vor transmite informații în timp real către inspectorii de la distanță în cadrul controlului, prin intermediul unor antene DSRC. Aceste date vor include nu doar performanța actuală a tahografului, ci și posibile încălcări ale normelor, cum ar fi conducerea excesivă sau timpul de odihnă a șoferului.
De asemenea, va conține un sistem special securizat de înregistrare a poziției camionului, care va înregistra locurile de încărcare și descărcare, precum și poziția vehiculului la anumite intervale de timp sau la trecerea frontierelor. Datele securizate vor fi greu de manipulat și vor facilita verificarea cabotajului și a mișcărilor pe o perioadă de mai multe săptămâni.
Memoria mai mare a dispozitivelor va înregistra datele pentru o perioadă de opt săptămâni sau 56 de zile. Această schimbare va permite serviciilor UE să efectueze verificări pentru cele mai recente opt săptămâni, asigurând astfel respectarea obligațiilor UE privind circulația camioanelor în țara de înmatriculare.
Noile modificări au scopul de a îmbunătăți monitorizarea și verificarea activităților de transport rutier și de a asigura respectarea normelor și regulilor în domeniu. Introducerea noilor tahografe reprezintă o măsură importantă pentru îmbunătățirea siguranței și controlului în transportul rutier de mărfuri și vor fi utilizate în UE, Regatul Unit, Elveția și Norvegia.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit