Thierry Breton, comisarul pentru piața internă și S Iswaran, ministrul industriei și comerțului din Singapore au semnat pe 1 februarie un parteneriat digital care va consolida cooperarea în domeniul cercetării în ceea ce privește tehnologiile de vârf, precum inteligența artificială (IA) și semiconductorii.
În calitate de parteneri strategici, UE și Singapore urmăresc să faciliteze libera circulație a bunurilor și serviciilor în economia digitală, protejând în același timp viața privată.
De asemenea, reflectă relația dinamică pe care UE a construit-o cu o economie deschisă, orientată spre exterior, cu un centru logistic și financiar dinamic din Asia de Sud-Est. Ambele părți au convenit să colaboreze în domenii, precum semiconductorii, fluxurile de date de încredere și inovarea în materie de date, încrederea digitală, standardele, facilitarea comerțului digital, competențele digitale pentru lucrători și transformarea digitală a întreprinderilor și a serviciilor publice. Totodată, parteneriatul va ușura comerțul digital, inclusiv prin depunerea de eforturi în direcția unor proiecte comune, cum ar fi tranzacțiile fără suport de hârtie, facturarea electronică, plățile electronice și cadrul de tranzacții electronice.
Acest parteneriat este în concordanță cu comunicarea „Busola pentru dimensiunea digitală 2030: modelul european pentru deceniul digital” și reprezintă un alt pas esențial în punerea în aplicare a Strategiei indo-pacifice a UE.
Printre domeniile prioritare de cooperare pentru anul următor au fost explorarea abordărilor comune în ceea ce privește identificarea electronică și guvernanța în domeniul inteligenței artificiale, precum și lucrul la proiecte de facilitare a comerțului digital și a transformării digitale a IMM-urilor. Semnarea principiilor privind comerțul digital reprezintă un prim rezultat tangibil al parteneriatului și un pas esențial în punerea în aplicare a Strategiei indo-pacifice a UE. Aceste principii demonstrează că UE și Singapore împărtășesc același angajament față de o economie digitală deschisă, echitabilă și competitivă, fără bariere comerciale nejustificate.
În decembrie 2022 înmatriculările de autoturisme noi au crescut în Uniunea Europeană cu 12,8% (față de decembrie 2021, atingându-se un nivel de 897.115 unități).
Cu toate acestea, rezultatele consolidate pe întregul an 2022 sunt în scădere cu 4,6% față de perioada similară din 2020, totalizând 9.256.078 de autoturisme înmatriculate.
Au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi, față de anul 2021 în Italia (9,7%), Franța (7,8%), Spania (5,4%), în timp ce Germania a înregistrat o creștere de 1,1%. România se situează pe poziția 13 în UE, cu un volum de 129.328 de autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de +6,7% comparativ cu anul 2021. În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total în Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.789.888 unități, în scădere cu 5,7%, urmate de grupul STELANTIS cu 2.052.543 unități, în scădere cu 13,7% și de Grupul Renault cu 1.061.560 unități, în scădere cu 2,9% (din care DACIA: 475.511 unități, o creștere de 15,8% față de 2021). Autoturismele marca Ford au reprezentat în 2022 un număr de 516.614 unități noi înmatriculate, în scădere cu 0,3% față de perioada similară din 2021.
Situația detaliată poate fi descărcată aici: PCPR_2212_FINAL.pdf
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit