Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Simplificarea sistemulului vamal este noul obiectiv declarat al Comisiei Europene, iar in acest sens a lansat o noua legislatie care sa faca procedura vamala „mai simpla, mai moderna si mai integrata”. Potrivit Comisiei, aceasta este destinata sa sprijine comertul transfrontalier si cooperarea vamala la nivelul intregii UE si are la baza Codul vamal al Uniunii Europene din 2013.

Serviciile vamale ale UE au legatura cu 16% din comertul mondial, iar asta corespunde a peste doua miliarde de tone de marfuri sau unei valori de 3.400 de miliarde de euro. „Un sistem vamal modern si rentabil simplifica comertul international si promoveaza cresterea. Acesta este vital pentru asigurarea securitatii cetatenilor europeni si pentru protejarea intereselor statelor membre”, a declarat Pierre Moscovici, comisarul UE pentru afaceri economice, financiare, fiscale si vamale.

In mod specific, de exemplu, procedura vamala pentru prelucrare activa ar trebui simplificata, astfel incat prelucrarea marfurilor din afara UE sa se faca fara taxe de import si implicit sa se promoveze crearea de valoare adaugata in UE. In plus, reglementari clare trebuie sa asigure ca operatorii economici sunt tratati in mod egal in cadrul UE, iar deciziile si aprobarile vamale se aplica in toata Uniunea. In plus, trebuie sa se alinieze toate sistemele IT, pentru un schimb lin de informatii. De asemenea, Comisia doreste sa imbunatateasca gestionarea riscurilor si, prin urmare, sa contracareze mai eficient traficul de bunuri ilegale sau alte activitati infractionale.

In iunie 2020, cererea de vehicule comerciale noi din UE a ramas slaba (-20,3%), desi rata de declin a incetinit fata de aprilie si mai. Trei dintre cele mai mari patru piete din regiune au inregistrat scaderi procentuale de doua cifre luna trecuta: Germania (-30,5%), Spania (-24,2%) si Italia (-12,8%), in timp ce Franta a inregistrat o crestere modesta (+ 2,2% ). In prima jumatate a anului, inmatricularile de vehicule comerciale din UE s-au contractat cu 33,7% din cauza pierderilor inregistrate in lunile anterioare. Fiecare dintre cele 27 de piete ale UE au inregistrat scaderi procentuale de doua cifre, inclusiv cele patru mari: Spania (-44,8%), Italia (-35,4%), Franta (-2,0%) si Germania (-28,6%).
Cererea de autoutilitare a scazut in iunie cu 10,4%, pana la 142.799 de unitati. Totusi, aceasta este o imbunatatire notabila in comparatie cu scaderea accentuata de 41,3% inregistrata in mai. Franta – cea mai mare piata a vehiculelor comerciale usoare – a avut o contributie semnificativa, marcand o crestere de 7,8% in iunie, cu 51.849 de unitati inmatriculate. Cresterea a fost inregistrata si in Belgia (+ 8,4%), Romania (+ 6,4%) si Luxemburg (+ 3,1%). Pe de alta parte, Spania (-19,8%) si Germania (-17,7%) au suferit in continuare pierderi de doua cifre, urmate de Italia cu o scadere mai modesta (-5,3%).
In primul semestru, piata UE a vanurilor noi s-a redus cu 31,8%. Dintre cele patru piete majore, Spania a inregistrat cea mai mare scadere a cererii (-45,7%), urmata de Italia (-35,9%), Franta (-31,2%) si Germania (-25,1%).
Segmentul camioanelor grele a fost puternic afectat in iunie (-55,6%), Estonia si Letonia inregistrand pierderi procentuale de peste 80%. Cele patru piete majore ale UE au inregistrat, de asemenea, rezultate negative, in special Germania (-57,4%), Spania (-55,7%) si Italia (-5,8%). In schimb, Cipru a fost singurul stat membru al UE care a inregistrat crestere luna trecuta.
In prima jumatate a lui 2019, 92.727 de camioane grele au fost inmatriculate in UE, in scadere cu 44,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cererea a scazut cu 41,3% in Germania, urmata de Franta (-40,6%), Spania (-37,3%) si Italia (-34,2%).
Pe segmentul mediu, de peste 3,5t, cererea de camioane noi a scazut pentru a douasprezecea luna consecutiva. Inmatricularile s-au redus cu mai mult de jumatate (-54,3), de la 43.876 de unitati in iunie 2019, la 20.064 de unitati luna trecuta. Germania – piata de top pentru acest segment – a inregistrat o scadere procentuala mai mare (-56,4%) decat in  mai, dar si celelalte piete mari s-au contractat: Spania (-54,7%), Italia (-48,3%) si Franta (-33,8%).
In primul semestru, in UE s-au vandut 115.224 de camioane medii noi, cu 42% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut. Cele patru piete majore ale UE s-au contractat semnificativ: Franta (-39,4%), Germania (-38,5%), Spania (-36,2%) si Italia (-33,7%).