Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prim-ministrul polonez a promis ca securitatea rutiera va fi o prioritate. Intr-o postare pe o retea de socializare, Mateusz Morawiecki spunea ca „un plan cuprinzator pentru imbunatatirea radicala a sigurantei rutiere va fi una dintre prioritatile guvernului“.
Protestele privind siguranta rutiera care au avut loc la Varsovia, dupa o coliziune fatala intre o masina BMW – care se presupune ca a fost condusa cu 130 km/h pe o sosea unde limita de viteza era de 50 km/h – si un barbat care impingea un carucior de bebelus peste o trecere de pietoni.

ETSC (European Transport Safety Council) intelege ca noile masuri vor include un Fond de Infrastructura pentru Siguranta Rutiera, resurse aditionale pentru politie, sanctiuni mai dure, dar si schimbarea normelor rutiere care vor viza prioritatea pietonilor la traversarea strazilor.
Polonia deja are in aplicare un plan pentru introducerea unui sistem de coridoare de urgenta pentru a accelera viteza de reactie in cazul unor urgente, asa cum a raportat ETSC in octombrie.
Polonia s-a alaturat, de asemenea, altor 11 state membre ale UE in cadrul schimbului de experienta vizavi de siguranta rutiera in UE, un proiect comun UE-ETSC pentru a permite schimbul de bune practici pe probleme de siguranta rutiera.

Segmentul vehiculelor comerciale usoare, de pana la 3,5 t, care a reprezentat aproape 82% din cererea de vehicule comerciale din UE, a inregistrat in aprilie cele mai puternice castiguri (+ 8,4%). Fiecare dintre cele cinci piete majore a inregistrat o crestere solida, cu cele mai mari castiguri in Italia (+ 15,6%), Germania (+ 13,2%) si Franta (+ 12,4%), urmate de Spania (+ 7,8%) si Marea Britanie (+ 4,7%).
In primele patru luni, inregistrarile de vanuri noi au crescut cu 5,9%, ajungand la 721.303 de unitati. Cererea a fost sustinuta de principalele piete ale UE, in special de Germania (+ 12,4%), insa si pietele din Europa Centrala (+ 10,9%) au contribuit semnificativ.

In aprilie, cererea de vehicule comerciale grele (HCV), de peste 16 t, a inregistrat o crestere puternica (+ 5,6%) fata de aprilie 2018. Castiguri puternice s-au raportat de catre Franta (+ 18,4%) si Marea Britanie (+ 14,3%), in vreme Spania (-15,9%) si Italia (-12,2%) au inregistrat scaderi.
In primele patru luni, in UE au fost inregistrate 111.230 de camioane grele, cu 4,9% mai mult decat in aceeasi perioada din 2018. Marea Britanie (+ 18,1%) si Germania (+ 12,2%) sunt in fruntea clasamentului, in timp ce piata italiana (-11,4%) si cea spaniola (-5,6%) au inregistrat scaderi.
Pe segmentul mediu (MHCV), de peste 3,5 t, rezultatele din aprilie arata ca cererea de camioane noi a crescut cu 5,8%. Performantele celor cinci piete majore ale UE s-au diferentiat foarte mult, Franta (+ 17,7%), Marea Britanie (+ 10,3%) si Germania (+ 4,7%) inregistrand o crestere solida, in vreme ce Spania (15,0%) si Italia (-7,4%) au raportat scaderi.
In primele patru luni, piata camioanelor a crescut cu 6,1%, ajungand la 136.575 de unitati. Anglia (+ 15,7%) si Germania (+ 13,0%) au inregistrat cele mai mari cresteri. In schimb, cererea a scazut in Spania si Italia (cu 5,7%, respectiv 10,4%).