Senatul francez a aprobat un amendament care prevede plata unei taxe suplimentare pentru vehiculele de peste 3,5 t inmatriculate intr-o alta tara, care circula pe drumurile nationale si pe orice alte tipuri de sosele in afara de autostrazile care deja au taxa, se arata pe www.forotransporteprofesional.es.
Insa aceasta prevedere, care face distinctie intre companiile nationale si straine europene, incalca normele UE, dupa cum afirma asociatiile franceze de transport rutier. Federatia Nationala a Transporturilor Rutiere (FNTR), Uniunea Companiilor de Transport si Logistica din Franta (TLF), Uniunea Nationala a Sindicatelor din Transport (Unostra) si Camera Sindicala (CSD), atrag atentia ca legea poate fi generalizata si poate implica si vehicule franceze, ceea ce va afecta un numar mare de transportatori francezi.
Mai mult, reprezentantii asociatilor sustin ca utilizatorii de drumuri contribuie deja cu pana la 39 de miliarde de euro pe an la bugetul de stat, dar ca utilizarea acestei sume considerabile ar trebui sa fie "mai intelept folosita pentru refacerea drumurilor". Acestia asteapta acum revizuirea legii si a amendamentelor.
Piata de autobuze si autocare noi a fost sustinuta in 2018 in special de achizitiile pentru transport urban, in conditiile in care mai multe municipalitati si-au innoit flotele accesand imprumuturi de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare. Incertitudinea privind organizarea transportului national prin servicii regulate dupa iunie 2019, care inca planeaza asupra industriei de profil, i-a determinat pe operatorii privati sa intarzie achizitiile, astfel ca inmatriculari mai serioase de vehicule noi au fost facute doar in ultimele doua luni ale anului. Intre timp, importurile de autobuze si autocare rulate au doborat record dupa record, fenomenul fiind similar cu cel din industria de autoturisme, astfel ca pe buna dreptate ne putem numi „groapa de gunoi“ a UE.
Vanzarile de autobuze si autocare noi aproape ca s-au dublat in 2018 comparativ cu anul precedent, potrivit evidentelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), ajungand la 470 de unitati. Cresterea a fost data in special de livrarile de autobuze destinate transportului urban si tot de acest segment se leaga sperantele producatorilor si in 2019, in conditiile in care se va da startul achizitiilor pe fonduri europene. Aici principalul jucator va fi Ministerul Dezvoltarii Regionale, care si-a asumat rolul de coordonator al licitatiilor de autobuze, tramvaie si troleibuze la nivel national, cu finantare prin POR 2014-2020.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit