Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania intermodală Metrans, o filială a Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), a gestionat un total de 913 trenuri în 2020 (2019: 426 trenuri) care veneau sau mergeau din/spre China. Acest lucru reiese dintr-un comunicat de presă al HHLA, în care se spune că aceasta reprezintă o creștere de 114 %. Metrans a raportat cea mai mare creștere (+131 %) a importurilor. Volumul de transport al companiei pe Noul Drum al Mătăsii a fost de aproximativ 30.000 TEU (containere standard de 20 de picioare).

Acest lucru se datorează pandemiei Corona și blocajelor de capacitate rezultate în transportul maritim. Potrivit companiei, acest lucru a dus la o creștere suplimentară a conexiunilor de transport feroviar.

Potrivit estimărilor consultanței de management Roland Berger, aproximativ 878.000 de containere standard (TEU) au fost transportate pe diferitele coridoare feroviare ale Noului Drum al Mătăsii în 2020. Asociația feroviară internațională UIC presupune că acest număr s-ar putea dubla până în 2025.

Potrivit unui studiu comandat de Uniunea Internationala a Cailor Ferate (UIC), in zece ani, pana la doua milioane de TEU s-ar putea deplasa pe calea ferata de-a lungul coridoarelor dintre Asia si Europa.

Cercetarile, realizate in colaborare cu firma de consultanta specializata Infrastructure Economic Center, ofera o analiza a evolutiei rutelor din ultimii ani si sugereaza dezvoltarea traficului pana in 2030. Desi ratele de crestere rapida din ultimii ani sunt dificil de replicat, variatia cererii de transport de marfa, presiunea din China, potentialele imbunatatiri logistice si reducerea timpilor de tranzit la frontiera, ofera o perspectiva pozitiva. Acest lucru se poate observa din evolutia datelor. In 2015, statisticile vorbeau despre 65.000 TEU pe calea ferata, apoi de 145.000 in 2016 si 279.000 in anul urmator, in timp ce in 2019 cifrele au atins 345.000 TEU.
 
Dintre containerele incarcate, 67,6% au calatorit pe calea ferata din Asia in Europa, in timp ce doar 32,4% in sens invers. Aproximativ 95% din tranzitul eurasiatic pe ambele directii trece prin Rusia, lasand o pondere minima pentru implicare cailor ferate din Azerbaidjan, Georgia si Turcia, pe ruta Baku-Tbilisi-Kars.

Studiul UIC a examinat trei scenarii macroeconomice pentru a evalua potentialul traficului feroviar pana in 2030. In cele mai pesimiste prognoze, care iau in considerare posibile razboaie comerciale, crize de sanatate si tensiuni geopolitice, proiectiile sunt de 450.000 TEU. In cazul unei cresteri constante, dar moderate, ar putea ajunge in schimb la 872.000 TEU, in vreme ce, scenariul cel mai promitator, prevede un plafon de doua milioane TEU.