Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Întârzierile masive în transportul maritim mută o parte din trafic pe cale feroviară. Cel mai mare transportator maritim, Maersk, a trimis recent un tren cu substanțe chimice din Spania în China, în timp ce MSC, a doua cea mai mare companie de transport maritim mediteraneean, și-a extins portofoliul în aprilie și aduce containere din China, Coreea și Japonia, intermodal, prin porturile rusești Vladivostok sau Vostochny la Sankt Petersburg.

China a depășit SUA și a devenit cel mai important partener de schimburi comerciale cu UE. Asta s-a întâmplat pentru prima dată anul trecut. Circa 22% din importuri, cu o valoare totală de 383.5 mld euro vin din Orientul Mijlociu, în timp ce exporturile totalizează circa 10% din total și sunt în valoare de 203 mld euro, potrivit Biroului Federal de Statistică. Pe primul trimestru din 2021, numărul trenurilor de marfă din China către Europa a ajuns la 3.345 de unități, cu 317.000 TEU, în creștere cu 70, respectiv 79%, față de perioada similară din 2020.  

În pofida pandemiei, Uniunea Internațională pentru Transport Combinat (UIRR) a raportat o creștere a transporturilor intercontinentale către Turcia, Rusia și China cu 31%, la 144.000 de transporturi în 2020, comparativ cu 2019. Aceste transporturi, mai arată UIRR, înseamnă 5% din totalul transporturilor combinate anuale, însă acest segment se dezvoltată cel mai rapid.

În februarie 2021, AsstrA Forwarding România s-a alăturat Uniunii Societăților de Expediții din România (USER), asociație care reuneşte companii de transport, furnizori de logistică și agenți vamali. Membrii USER – asociație care are parteneriate de afaceri cu alte foruri internaționale de expediții şi transport din Europa, precum FIATA, UIRR, IATA, UNECE și CCIR -, transportă 10% din mărfurile expediate în România. „Datorită apartenenței la asociație, putem beneficia de acorduri de parteneriat cu alte asociații naționale și globale. USER este membru al Federației Internaționale a Asociațiilor de Expeditori de mărfuri (FIATA) și este singura organizație din România autorizată să gestioneze și să emită documente de transport FIATA. În 2021, intenționăm să ne dezvoltăm capacitățile de transport maritim, așadar calitatea de membru USER este un pas înainte”, spune Pawel Iwanow-Kolakowski, Country Manager AsstrA România.

Prin aderarea la asociație, AsstrA a câștigat mai multă credibilitate în rândul clienților, care pot avea încredere în serviciile de înaltă calitate ale companiei și în capacitatea de a-și proteja interesele financiare.

În prezent, USER are 138 de membri, din care 64 sunt și membri FIATA. Împreună cu aceştia, organizația își propune să consolideze rolul expedierii de mărfuri pe piețele locale de transport din România și nu numai. USER reprezintă și susține interesele economice, financiare și tehnice ale companiilor de logistică românești, ale companiilor de transport maritim și ale brokerilor vamali atât pe plan intern, cât și pe plan internațional. USER lucrează, de asemenea, la standardizarea reglementărilor, procedurilor și documentației de transport.

Asociația lucrează îndeaproape cu publicații din industrie, unde intervine cu articole ale specialiștilor despre proiecte de logistică și transport, profiluri de membri și informații despre evenimente din România și din străinătate. De asemenea, organizează delegații la congrese FIATA internaționale și balcanice pentru a ajuta participanții să construiască și să obțină soluții logistice adecvate.

USER organizează, de asemenea, cursuri de instruire care acoperă soluții de transport rutier, maritim, feroviar, multimodal și de containere, precum și soluţii asociate, precum asigurările și brokerajul vamal.