Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu mai puţin de 7.023 de profesioniști, dintre care 15% străini – din 28 de țări diferite – au participat la cea de-a 14-a ediţie a târgului internațional de autobuze și autocare FIAA 2022, organizat de Ifema Madrid, în perioada 18-21 octombrie. Pe lângă expoziţia în sine au fost organizate mai multe conferinţe, care au reunit alţi 460 reprezentanţi din industrie, inclusiv din partea asociațiilor CONFEBUS (Confederația Spaniolă a Transporturilor cu Autobuzul), care prezidează Comitetul de Organizare al evenimentului, ANETRA (Asociația Națională a Întreprinderilor de Transport cu Autocare), ATUC (Asociația Transporturilor Publice Urbane și Metropolitane), DIREBUS (Asociația Companiilor de Autocare) și ANTROP (Asociația Națională de Transport de Pasageri din Portugalia) și a EMT (Consorțiul Regional de Transport din Madrid).

De altfel, Uniunea Internațională a Transporturilor Publice (UITP) a organizat – împreună cu oficialii EMT – dezbateri privind inițiativele JIVE și CBEP (proiectul H2020 JIVE, „Joint Initiative for hydrogen Vehicles across Europe”, urmărește promovarea comercializării autobuzelor cu pilă de combustibil pe hidrogen).

FIAA 2022 a beneficiat de susținere instituțională puternică, afișând cel mai inovator profil al acestei industrii. Evenimentul a fost inaugurat de María Jose Rallo, Secretarul General pentru Transport și Mobilitate, însoțită de Ministrul Regional pentru Transport și Infrastructuri al Guvernului Regional din Madrid, David Pérez, Consilierul pentru Departamentul pentru Mediu și Mobilitate al Primăriei Madrid, Borja Carabante, și ministrul regional pentru Lucrări Publice din Castilla La Mancha, Ignacio Hernando.

În cadrul FIAA a fost decernat şi trofeul Minibusul Anului 2023, câştigătorul fiind modelul Shaula al carosierului spaniol Car-Bus.net.

Ifema Madrid a început deja pregătirile pentru ediţia următoare, care va avea loc la Recinto Ferial în perioada 22-25 octombrie 2024.

Pe fondul pandemiei de Covid-19, Asociatia Internationala pentru Transport Public (UITP), Uniunea Internationala de Transport Rutier (IRU), Polis, EuroCities si Comunitatea pentru Transport Feroviar si Infrastructura (CER) au inaintat o scrisoare comuna Comisiei Europene si Parlamentului European, solicitand suport urgent pentru industria de transport public.
„Pentru a asigura continuitatea activitatii, autoritatile competente trebuie sa asigure disponibilitatea echipamentului medical necesar pentru companiile de transport, astfel incat acestia sa-si poata proteja angajatii si pasagerii”, se arata in scrisoare.
Oricum, operatorii de transport urban si regional din mai multe tari europene (inclusiv din Romania) au implementat deja o serie de masuri pro-active, prin instalarea de aparate cu dezinfectanti in autobuze, instituirea unui program strict de curatenie si igienizare a vehiculelor sau izolarea suplimentara a postului de lucru a soferului.
UITP, IRU, Polis, EuroCities si CER avertizeaza asupra impactului economic si financiar pe care pandemia o are asupra sectorului de transport public, in conditiile in care incasarile s-au redus cu aproximativ 85% si au aparut costuri suplimentare generate de implementarea masurilor aditionale de igiena si de distantare sociala in vehicule, dar si la nivelul retelei (statii, autogari). In aceste conditii, este necesara adoptarea unei flexibilitati bugetare, astfel incat autoritatile locale sa poata raspunde adecvat la criza.
Fondul Monetar International (FMI) a avertizat, de asemenea, ca in contextul crizei Covid-19 se impun masuri dedicate, in plus fata de traditionalele imprumuri de urgenta. „Suntem intr-o situatie fara precedent, in care pandemia s-a transformat intr-o criza economica si financiara”, a declarat Kristalina Georgieva, director executiv FMI.