Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Irlanda de Nord a primit un statut special în acordul privind retragerea Marii Britanii din UE. De fapt, regulile Uniunii Vamale Europene și, în unele cazuri, ale pieței interne a UE încă se aplică acolo, dar acest lucru duce la probleme.

Ministrul britanic al Brexit, David Frost, a cerut UE să regândească Protocolul Irlandei de Nord. În forma sa actuală, acordul nu este potrivit pentru a atinge obiectivele preconizate, a declarat Frost pentru „Mail on Sunday”. Marea Britanie nu ar fi putut prevedea că UE va adopta o „viziune puristă” în ceea ce privește controlul mărfurilor convenit prin acordul dintre Irlanda de Nord și restul țării. El s-a referit, de asemenea, la tensiunile crescânde din regiunea în care s-au înregistrat în trecut un război civil îndelung.

În prezent, Londra și Bruxelles se află într-o perspectivă asupra implementării practice a acordului. Deoarece Londra a suspendat parțial acordurile, Bruxelles-ul a inițiat proceduri privind încălcarea dreptului comunitar. Comisia UE a confirmat doar sâmbătă că a primit un răspuns de la Londra. Londra nu a comentat oficial acest lucru – în schimb, Frost a apărut într-un tabloid cu o reacție.

Noul șef al partidului protestant unionist de guvernământ din Irlanda de Nord, Edwin Poots, a trimis, de asemenea, o declarație de război asupra protocolului la Bruxelles. „UE trebuie să recunoască faptul că acest protocol nu își face treaba. Nu funcționează și nu poate funcționa și trebuie să o luăm de la capăt”, a declarat Poots pentru Sunday Life.

Irlanda de Nord a primit un statut special

Irlanda de Nord, care face parte din Regatul Unit, a primit un statut special în acordul privind retragerea țării din UE. De fapt, normele Uniunii Vamale Europene și, în unele cazuri, ale pieței interne a UE încă se aplică acolo. Aceasta este menită să împiedice controlul mărfurilor la frontiera cu Irlanda, membru al UE, și astfel o explozie a conflictului din fosta provincie cu probleme. Cu toate acestea, controalele trebuie acum efectuate în porturile nord-irlandeze, în schimb, atunci când mărfurile sunt importate din restul Regatului Unit. Aceasta a dus la dificultăți în tranzacționarea produselor individuale. În plus, susținătorii predominant protestanți ai Uniunii cu Marea Britanie se simt deconectați de restul țării.

Înregistrările de vehicule grele noi (HGV) au scăzut cu 32,2% în 2020, potrivit cifrelor publicate de societatea producătorilor și comercianților de automobile (SMMT). Declinul, care a dus la cea mai slabă cerere din 2010, se atribuie atât pandemiei, care are impact asupra încrederii întreprinderii de a investi în active noi, cât și unui 2019 rapid, când noua legislație privind tahografele inteligente a dus la o creștere de 12,6% a înmatriculărilor.

În cursul anului au fost înmatriculate aproximativ 32.918 unități, dintre care 57,7% au fost rigide, în timp ce 42,3% au fost camioane articulate, similar cu divizările de piață observate în 2017 și 2018. Industria a înregistrat scăderi la ambele tipuri de camioane, cu 7.352 mai puține rigide (27,9 %) și cu 8.265 mai puține lucrări de artă (37,2%) înregistrate.

După un T3 relativ optimist (1,6%), performanța în trimestrul 4 a fost dezamăgitoare, întrucât noile măsuri de blocare și incertitudinea Brexit au stagnat reînnoirea flotei, în ciuda unui impuls înainte de Crăciun în utilizarea vehiculelor. În cele din urmă, scăderea semnificativă a cererii în trimestrul 2 (73,4%) a influențat performanța întregului an. Cu toate acestea, progresul în ceea ce privește vaccinările și claritatea față de Brexit oferă motive pentru optimism în ceea ce privește reînnoirea flotei în cursul anului 2021.

Mike Hawes, director executiv SMMT, a declarat, „din septembrie, utilizarea camioanelor a început să depășească nivelurile pre-pandemice, dar înmatriculările au continuat să scadă. Operatorii și-au consumat resursele existente, având în vedere incertitudinea continuă de la blocare, iar o scădere artificială a survenit ca urmare a faptului că mulți și-au reînnoit flota în 2019. După un astfel de an tumultuos, în care industria s-a achitat bine în aceste condiții, este vital ca operatorii să poată restabili încrederea, astfel încât să poată investi în cele mai noi vehicule cu emisii reduse, ajutând țara să își îndeplinească obiectivele ecologice, asigurând în același timp economia și societatea, care continuă să se miște.”