Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Economia Marii Britanii da semne de contractare, pe langa o descrestere pe piata imobiliara, cea de consum si cea a serviciilor financiare, arata Moody’s Investors Service in ultimul Brexit Monitor publicat recent.

„Economia britanica s-a contractat in al doilea trimestru al acestui an, primul declin din 2012”, a spus Colin Ellis, directorul general al Moody – Chief Credit Officer EMEA si co-autor al Brexit Monitor. „In opinia noastra, daca nu exista un acord Brexit intre Regatul Unit si Uniunea Europeana, economia Marii Britanii ar putea suferi o pierdere semnificativa si persistenta a productiei.“ Sectorul productiei si cel al constructiilor au ajuns deja la cel mai scazut nivel din 2013, respectiv 2009. Cu toate acestea, volumele in vanzarile de retail s-au stabilizat.

Competitivitatea globala a Regatului Unit a scazut semnificativ si continua sa fie subminata de Brexit si de incertitudinea care inconjoara fenomenul. Astfel, infrastructura de transport si logistica are nevoie urgenta de masuri care sa-i creasca atractivitatea pentru investitorii internationali, se arata in cel mai recent report eliberat de Asociatia de Transport din Marea Britanie (FTA – Freight Transport Association).
Raportul din 2019, lansat de FTA in colaborare cu Santander Corporate si Banca Comerciala, a analizat opiniile a mai mult de 500 de furnizori de servicii logistice si de transport care opereaza atat in UK, cat si international, pentru a oferi o perspectiva a industriei in lumina celor mai recente masuri politice si economice.

Conform Raportului privind Competitivitatea Globala din 2018, publicat de Forumul Economic Mondial, UK este acum a opta cea mai competitiva natiune, inregistrand o scadere de doua locuri din 2017. Marea Britanie ocupa locul 29 pentru conectivitate rutiera si 26 pentru calitatea drumurilor in intreaga lume. Iar un raport al companiei Ernst&Young a confirmat faptul ca infrastructura britanica de transport si logistica a devenit mai putin atractiva pentru investitori, cu un scor de atractivitate de 62% in 2018, cu mult sub nivelul anterior de 80%.
„Brexit va schimba fata mediului comercial din Marea Britanie, iar raportul de anul acesta a revelat ca tara noastra se confrunta cu o deteriorare a competitivitatii la nivel global. Este clar ca trebuie sa investim in infrastructura de transport si logistica pentru a ne asigura ca UK ramane un loc atractiv pentru mediul de afaceri“, a explicat Elizabeth de Jong, policy director FTA.