În punctele de trecere a frontierei de la granița cu Ungaria se înregistrează un timp de așteptare ridicat la ieșirea din România pentru autovehiculele de transport marfă, din cauza restricțiilor de circulație impuse de autoritățile ungare cu ocazia sărbătorilor Pascale Catolice.
La ridicarea restricțiilor, Inspectoratele Teritoriale ale Poliției de Frontieră Oradea și Sighetu Marmației au luat toate măsurile necesare pentru a asigura un control operativ și pentru a reduce timpul de așteptare la punctele de trecere a frontierei.
Astfel, s-a suplimentat personalul la efectuarea formalităților de frontieră și pe arterele de control deschise pentru autovehiculele de transport marfă, în funcție de infrastructura punctelor de trecere a frontierei.
Controlul de frontieră la granița cu Ungaria se efectuează în comun cu autoritățile din țara vecină, iar suplimentarea arterelor de control se realizează în acord cu și în funcție de personalul alocat de Poliția Ungară. Autoritățile române au luat legătura cu autoritățile maghiare pentru a dispune măsuri comune de fluidizare a traficului.
Poliția de Frontieră recomandă șoferilor de autocamioane să tranziteze toate punctele de frontieră deschise pentru mărfuri de la granița cu Ungaria pentru a preveni suprasolicitarea unor puncte într-un timp foarte scurt. Acestea includ raza județului Satu Mare (PTF Petea), raza județului Bihor (PTF Salonta – tonaj maxim 7,5 tone și PTF Borş, PTF Borş II), pe raza județului Arad (PTF Nădlac, PTF Nădlac II; PTF Turnu – tonaj maxim 7,5 tone; PTF Vărşand), pe raza județului Timiș (PTF Cenad – tonaj maxim 7,5 tone).
Totodată, traficul pentru autoturisme și mijloacele de transport persoane se desfășoară în condiții normale, fără a se înregistra timpi de așteptare. Poliția de Frontieră recomandă consultarea aplicației Trafic on-line disponibilă pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro. Această aplicație prezintă o medie a timpilor de așteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.
În 2023, sectorul auto avea aproximativ 100.000 de angajați și era responsabil pentru generarea a 20% din PIB-ul național. Mai mult, valoarea echipamentelor de transport produse în țară a ajuns la peste 12,2 trilioane de forinți (3,08 trilioane de euro) în 2022. Aceste cifre par destul impresionante. În plus, trebuie să ținem cont de faptul că acest sector a fost în declin începând cu 2019, când a existat o producție record de automobile maghiare, în principal din cauza pandemiei COVID-19. Așadar, potențialul sectorului auto din Ungaria este mai mare decât ce se observă acum.
Poziția puternică a Ungariei în industria auto atrage un mare interes din partea investitorilor străini, inclusiv din partea Germaniei. Mercedes, BMW și Audi au fabrici de automobile în Ungaria. Mai mult, cel mai mare producător mondial de baterii pentru mașini electrice, compania chineză CATL, și-a construit acolo o fabrică de 7,6 miliarde de dolari. Acesta este doar un exemplu al investițiilor făcute de producătorii care produc componente pentru vehicule electrice și autovehicule electrice în sine. Până în 2031, în Ungaria se vor face investiții de 13 miliarde de dolari în segmentul bateriilor. În plus, există o creștere semnificativă a implicării chinezești în industria auto din Ungaria, în principal datorită construcției recent anunțate de BYD a unei fabrici de mașini electrice în valoare de 14 milioane de dolari.
Investitorii sunt încurajați prin subvenții pentru afaceri, precum și prin transferul de terenuri amenajate pentru investiții, inclusiv prin asigurarea de drumuri de acces, printre altele. Fără îndoială, un factor cheie în dezvoltarea afacerilor producătorilor auto este, de asemenea, un serviciu logistic cuprinzător, pe care îl oferim în cadrul Rohlig SUUS Logistics. De ce este atât de crucial sprijinul logistic de la un capăt la altul? Aprovizionarea fabricilor cu materii prime, foarte adesea din China sau din alte țări asiatice, asigură continuitatea producției. Acesta este motivul pentru care există un interes din ce în ce mai mare pentru Vendor Managed Inventory, care constă în gestionarea exportului, precum și a inventarului de componente al clientului, amânând în același timp plata și costurile vamale și fiscale până când bunurile sunt scoase din stoc. De asemenea, companiile trebuie să își depoziteze și să distribuie produsele finite. Sectorul auto reprezintă 90% din exporturile Ungariei. Principalele destinații sunt Germania, Regatul Unit, Franța și Italia. Acest lucru nu face decât să confirme faptul că Ungaria, precum și întreaga regiune ECE, este un bun hub pentru întreaga Europă. De aceea, dezvoltarea infrastructurii de transport a țării este atât de importantă. O confirmare a priorității ridicate a investițiilor rutiere este faptul că Ungaria a fost prima țară care și-a finalizat partea sa din una dintre cele mai importante rute pentru transportul auto global, Via Carpatia. În prezent, sunt în curs de desfășurare lucrări de construcție de noi autostrăzi pe secțiuni care totalizează 120 km, cu planuri de extindere a acestor autostrăzi cu încă 2.000 km până în 2030. La rândul său, un pas important în dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal este construirea unuia dintre cele mai moderne terminale feroviare din lume – Poarta Est-Vest, care, în mod interesant, va fi controlat printr-o rețea 5G.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit