Asociația transportatorilor maghiari MKFE anunță că pe 17 februarie a fost închisă secțiunea autostrăzii M30 dintre Szikszó și Miskolc-Nord, în ambele direcții, deoarece a fost nevoie de reparații urgente. Lucrările sunt programate să dureze până în august 2024, timp în care vehiculele pot merge pe autostrada 3.
Autostrada M30 a fost deschisă traficului în 2021, dar deja au apărut pe ea fisuri mari, pe care constructorul le-a atribuit unor cauze neprevăzute, cum ar fi mișcarea apelor subterane, care afectează și lucrările de terasament din straturile inferioare.
Rutele ocolitoare sugerate sunt: dinspre Tornyosnémeti deviere autostradă M30 la intersecția Szikszó – Drum 3 – întoarcere la intersecția 30 a autostrăzii M30 Felsőzsolca, spre Košice deviere autostradă M30 la intersecția 30 Felsőzsolca – Drum 3 – întoarcere la autostrada M30 la intersecția Szikszó și de la Bánreve la Miskolc-nord deviere la intersecția 33 a autostrăzii M30 Miskolc-nord/Kazincbarcika – Drum 306 – Drum 26.
Investiții chineze în proiecte greenfield în UE și Maroc, în subsectoarele industriei auto, din 2018 în 2023 (în milioane de dolari)
Așa cum reiese dintr-o analiză recentă a Upply (Chinese automotive investment for the European market (upply.com)), China vrea să cucerească piața auto europeană și pentru asta nu doar că face tot posibilul să-și crească exporturile, dar și investește semnificativ la nivel local, în fabrici de componente și baterii și chiar de vehicule. Ceea ce are impact și asupra pieței de logistică. Analiza Upply ia în calcul, pentru perioada 2018-2023, nu doar proiectele din UE ale companiilor chineze, ci și pe cele din Maroc, o locație deja tradițională pentru nearshoring în sectorul auto.
În acest interval, investițiile chineze în industria auto și în sectoarele conexe au fost caracterizate mai ales de trecerea – și numerică, și ca valoare – de la fuziuni și achiziții la greenfield, ceea ce corespunde strategiei ce vizează extinderea peste ocean, determinate inclusiv de apariția, în 2019, a Cadrului European de Examinare a Investițiilor Străine Directe.
O altă caracteristică a strategiei chineze este aceea de a concentra investițiile chineze greenfield din industria autovehiculelor asupra bateriilor pentru vehiculele electrice, pentru a deservi producători auto europeni. Aceste proiecte se desfășoară mai ales în Ungaria, Maroc, Suedia și Germania (țări care conduc și ca număr de investiții, și ca valoare). De exemplu, producătorul suedez de baterii Northvolt a atras mai multe companii chineze care au înființat fabrici în această țară, și la fel și centrul BMW din Debrecen a atras furnizori chinezi care să producă în Ungaria. Iar aici analiștii Upply subliniază faptul că prietenia politică dintre China și Ungaria este unul dintre motivele pentru care Ungaria este atât de atractivă pentru investitorii chinezi. În plus, investițiile chineze s-au extins de la piese auto (inclusiv baterii și anvelope) la producția de vehicule. BYD a anunțat prima sa fabrică din Europa, situată tot în Ungaria, de unde are ambiția de a vinde 800.000 de unități pe continentul nostru până în 2030, GAC și-a stabilit un centru de cercetare și dezvoltare în Milano, deschizând calea pentru extinderea viitoare, iar Great Wall Motor intenționează să înființeze fabrici în Europa, la fel și SAIC, proprietarul MG, ca răspuns la succesul MG pe piața de aici. Toate aceste investiții vor atrage noi furnizori chinezi în Europa, pentru a scurta lanțul de aprovizionare.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit