Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pierderi dublat valoric pentru piața de curierat în 2019 comparativ cu datele din 2018. Astfel, potrivit cifrelor analizate de Tranzit în Topul firmelor de curierat, pierderile raportate de șapte jucători din totalul celor 30 analizați se ridică la 15,42 milioane de euro, față de cele 8,43 milioane de euro în urmă cu doi ani.

Exact ca și atunci, cele mai mari pierderi le înregistrează Delivery Solutions, parte din grupul eMAG, cu un minus de 10,77 milioane de euro. Aceasta este secondata de Urgent Cargus, cu 4,25 milioane de euro, care înregistrează și cea mai spectaculoasă creștere a pierderilor, de 447%, după ce în 2018 a avut pierderi de 778.905 euro. Diferența dintre creanțe și datorii este și ea negativă, ajungând la aproape 60 de milioane de euro, cea mai mare dintre companiile analizate de editorii Tranzit. Exact ca și în 2018, topul este completat de compania sibiană Poșta Atlassib Curier Rapid, care înregistrează un minus de 279.0392 milioane de euro, în scădere semnificativă față de 2018, atunci când pierderile s-au ridicat la 566.902 euro. Și diferența dintre ce are de recuperat și ce are de datorat continuă să fie negativă, în stagnare la circa 1 milion de euro. De remarcat că DPD România a reușit anul trecut să facă profit (1,82 milioane de euro) și a ieșit astfel din topul companiilor neprofitabile, după ce în 2018 înregistra o pierdere netă de 541.861 de euro.

O analiză completă a TOP 30 companii de curierat puteți citi în ediția de septembrie a revistei Logistica.

Foto: adevarul.ro

Clasamentul principalilor jucători arată mici schimbări de poziții față de 2019, nimic notabil însă, topul continuând să fie condus de Poșta Română, care a înregistrat afaceri de aproape 270 de milioane de euro, în urcare cu circa 20 de milioane de euro, urmată de FAN Courier, cu un plus de 13%, pentru aproape 168 de milioane de euro.

Topul primelor 10 companii este completat de Urgent Cargus, cu 95,6 milioane de euro, în creștere cu 4,2 milioane de euro, urmată de TNT Romania (73,9 milioane de euro), DHL International Romania (72 de milioane de euro), GLS General Logistics Systems Romania (46,6 milioane de euro), Dynamic Parcel Distribution (38,9 milioane de euro), Delivery Solutions (34,8 milioane de euro), UPS Romania (34,3 milioane de euro) și Nemo Expres Logistic (28,9 milioane de euro). Dintre curierii menționați, cea mai mare creștere din punct de vedere valoric, 9,4 milioane de euro, adică 86%, o are Delivery Solutions, compania care operează marca Sameday Courier și parte a grupului eMAG. Per ansamblu, primele 10 companii de curierat realizează împreună o cifră de afaceri de peste 840 de milioane de euro, peste 90% din piață. De remarcat și faptul că piața totală de curierat a crescut la 928 de milioane de euro, cu 73,7 milioane de euro față de 2018, atunci când se situa la 854 milioane de euro.

Foto: freepik.com