Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Începând cu perioada Crăciunului, DHL Express a operat peste 50 de zboruri cu vaccinuri COVID-19 în Europa, printre destinații numărându-se și România, care a primit loturi suplimentare.

Primele loturi de vaccin COVID-19 au fost trimise de DHL către Austria, Bulgaria, Croația, Grecia, Finlanda, Italia, Lituania, Norvegia, România și Suedia.

„Rețeaua noastră Express și-a dovedit deja rezistența în primele săptămâni ale pandemiei. În timp ce aproape toate națiunile au intrat în blocaje, niciuna dintre operațiunile noastre nu se oprise ”, a spus Alberto Nobis, CEO DHL Express Europe. „Cu livrările internaționale Express de vaccinuri COVID-19 sprijinim numeroase guverne în lupta lor împotriva pandemiei. În Europa, prezența noastră puternică ne permite să mutăm bunurile medicale dintr-o țară în alta în maximum 24 de ore.”

În afara Europei, DHL Express a transportat loturi de vaccinuri și în Bahrain, Chile, Costa Rica, Israel, Mexic, Oman și Singapore.

Peste 9.000 de specialiști lucrează în rețeaua globală dedicată, mai spune compania. Portofoliul DHL pentru industria de asistență medicală include peste 150 de farmaciști, peste 20 de depozite pentru studii clinice, peste 100 de stații certificate, peste 160 de depozite calificate pentru PIB, peste 15 depozite certificate GMP și peste 135 de locații medicale.

Industria de transport în regim de taximetrie din Germania se reprofilează și dorește să intre pe zona de transport vaccinuri COVID-19. Motivul este legat de vânzările în scădere din cauza pandemiei COVID-19.

Asociația taximetriștilor din Stuttgart (TAZ) a trimis o scrisoare ministrului pentru Afaceri Sociale, dar și la mai multe autorități ale orașului german în care și-a exprimat dorința de a fi parte a procesului logistic de distribuție a vaccinului COVID-19. „Taxi-ul, în rolul său de serviciu public, poate prelua partea logistică“, a declarat Iordanis Georgiadis, membru în consiliul de administrație al TAZ, menționând că șoferii au fost școliți timp de mulți ani în procesul de transport al sângeului și al organelor pentru spitale și clinici medicale. „Toate vehiculele noastre sunt monitorizate și putem garanta trasabilitatea“.  

În replică, Ministerul Afacerilor Sociale din Baden-Württemberg nu consideră oferta realistă, cel puțin în prima fază a campaniei de vaccinare. „Această soluție logistică este în prezent exclusă din mai multe motive”, a afirmat Markus Jox, purtător de cuvânt. Principala problemă este că vaccinul (n.r. Pfizer/BioNTech), care este probabil primul disponibil, este foarte sensibil și trebuie transportat la o temperatură extremă de minus 70 de grade Celsius. „Pentru aceasta este necesar un logistician specializat”, a completat Jox. Vaccinarea ar trebui să înceapă treptat la începutul verii. În plus, „sunt necesare și măsuri de siguranță mai stricte la transportul vaccinului”.

Taximeștrii recunosc că nu pot garanta păstrarea lanțului de temperatură la gradele menționate, însă afirmă că sunt și alți producători care au anunțat vaccinuri mult mai ușor de transport.

Industria de taxi din Germania este grav afectată. La Stuttgart, scăderea cifrei de afaceri pentru companiile din domeniu este de până la 80%.

Foto: de24.news