Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După zece ani de succes pe piața georgiană, Gebrüder Weiss continuă să crească, tot așa cum în ultimii cinci ani a efectuat aproape 75.000 de transporturi cu o greutate totală de 311.000 de tone în Georgia. Coridorul de Mijloc ca rută alternativă la legăturile nordice de transport prin Rusia, fiind un factor important pentru dezvoltare. În iulie anul trecut, Gebrüder Weiss și-a anunțat planurile de a-și extinde rutele de transport din Europa către China, prin Turcia, Georgia, Azerbaidjan și Kazahstan.

Locația din Tbilisi s-a impus ca un nod central pentru transportul de mărfuri între Europa și Asia Centrală devenind din ce în ce mai importantă ca centru logistic, pe măsură ce sectoarele industriale și de utilități din regiunea Caucaz sunt în creștere, tot așa cum și importul și exportul de mărfuri. Produsul intern brut pe cap de locuitor s-a majorat la circa 17% în 2021, după dificultățile anului pandemic 2020. Totodată, ca răspuns la creșterea așteptată a volumelor de marfă, Gebrüder Weiss își extinde locația din Tbilisi pentru a doua oară după 2019, dispunând de mai mult spațiu de transbordare și birouri.

„Gebrüder Weiss Georgia s-a dovedit a fi un furnizor de servicii logistice de încredere pe piață în ultimii zece ani. Prin extinderea locației noastre, dorim să asigurăm o calitate constantă a serviciilor noastre și să continuăm să oferim clienților noștri capacități logistice suficiente”,

a precizat Alexander Kharlamov, Country Manager Gebrüder Weiss Georgia.
Alexander Kharlamov, Country Manager Gebrüder Weiss Georgia

Intrarea pe piață în 2012 a fost urmată de o creștere dinamică pentru Gebrüder Weiss în statul caucazian. După deschiderea primului birou în capitala Tbilisi la doi ani a fost lansat hubul logistic. În 2019 au fost extinse zonele de transbordare, zonele de parcare pentru camioane și aripa de birouri. Un an mai târziu, a urmat o legătură feroviară. Astăzi, legăturile directe între Europa și Asia, precum și transporturile între țările din Asia Centrală pentru clienții din industria textilă, bunuri de uz casnic, high-tech și industria auto sunt organizate de peste 100 de angajați. Aceste servicii includ transporturi rutiere și feroviare, transport aerian și maritim, vămuire, logistica depozitării și e-fulfillment.

Echipa Gebrüder Weiss din Tbilisi poate privi înapoi la zece ani de succes în Georgia. (Sursa: Gebrüder Weiss / Tamara Gonjilashvili)
Gebrüder Weiss Georgia dintr-o privire
Înființată în:2012
Locație:Tbilisi
Angajați:aproximativ 100
Spații logistice:16.500 mp
Locație / legături de transport:Conexiune feroviară proprie, aproape de Aeroportul Internațional Tbilisi, hub pentru transportul terestru de-alungul Coridorului Mijlociu
Servicii:Transport rutier și feroviar, transport aerian și maritim, depozitare, logistica depozitării, e-fulfillment

Chiar și pentru companiile bine pregătite, vămuirea din noul context Brexit va face ca circulația mărfurilor între țările UE și Marea Britanie să fie mai complexă, consumatoare de timp și, prin urmare, mai scumpă, începând cu 2021. Expedierile B2C se vor scumpi din cauza reglementărilor vamale, chiar dacă până la o anumită valoare a produsului se aplică simplificări. „Fiecare expeditor trebuie să se gândească dacă modelul său de afaceri mai are sens în aceste condiții“, recomandă Ralf Düster, membru al consiliului de administrație al Setlog.

Reprezentantul Setlog se așteaptă, în cazul unui Brexit dur, la întreruperi ocazionale ale transportului de mărfuri în primele săptămâni ale anului viitor. De altfel, din cauza faptului că, din 2021, aprovizionarea țărilor UE din Regatul Unit va fi mare consumatoare de timp și bani, unele companii au acționat încă dintr-un stadiu incipient, mutându-și pur și simplu activitățile de distribuție pe continentul european.

Și companiile UE orientate spre export sunt afectate de incertitudinea cu privire la acordurile comerciale încă deschise între Marea Britanie și alte țări. „Britanicii se străduiesc să transforme acordurile comerciale ale UE în noi acorduri bilaterale. Zonele cu acorduri nerezolvate includ Mexic, Singapore și Turcia. De asemenea, încă trebuie clarificate lucrurile cu Elveția“, atrage atenția specialistul Setlog.

Subiectul regulilor pentru țările terțe este, de asemenea, încă deschis. De exemplu, în cazul în care o companie din UE importă mărfuri dintr-o țară terță și plătește taxele vamale ale țării terțe, nu este clar dacă taxele vamale trebuie plătite din nou pentru transport și la aducerea acestor mărfuri în Marea Britanie. „Pentru siguranță, mărfurile care urmează să fie aduse din țări terțe prin UE în Marea Britanie ar trebui să fie depozitate mai întâi într-un antrepozit vamal și apoi transportate mai departe“, spune Düster. O abordare similară ar fi, de asemenea, recomandabilă pentru transportul mărfurilor și în direcție inversă. „Dacă politicienii britanici continuă să acționeze atât de încet, companiile de pe ambele părți ale Canalului se pot confrunta cu costuri și taxe de milioane.“

Mai multe amănunte puteți afla din numărul următor al revistei Tranzit.