Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit ACEA, înmatriculările de vehicule comerciale noi în UE au scăzut cu 28,2% în primele opt luni ale lui 2020. Fiecare dintre cele 27 de piețe UE a înregistrat până în prezent scăderi procentuale de două cifre. Lupta pentru recuperare s-a dat în iulie, când s-a înregistrat o scădere minimă de 0,9% pe toate segmentele de vehicule comerciale, datorită celor trei piețe principale care au înregistrat creșteri: Italia (+16,2%), Spania (+2,9%) și Franța (+1,6%). Cererea a scăzut semnificativ din nou în august, cu 18% per total, rezultat generat de o scădere de 23% a înmatriculărilor din Spania, de 22,7% a celor din Germania și de 3,1% a celor din Franța, în timp ce Italia a raportat o creștere de 2,6%.

Cererea de vehicule utilitare ușoare a scăzut cu 18,6% în august, ca urmare a creșterii de 4,1% în Italia, dar și a contracțiilor de 24,4% și 22,2% în Spania, respectiv, Germania. Franța, cea mai mare piață de autoutilitare din UE, a înregistrat o scădere de 2,1% în luna respectivă. În primele opt luni, înmatriculările de vanuri noi în UE au scăzut cu 26,7%. Dintre cele patru piețe majore, Spania a înregistrat cea mai mare scădere a cererii (-37,1%), urmată de Italia (-26,4%), Franța (-24,8%) și Germania (-22,4%).

Pe segmentul greu, de peste 16 t, înmatriculările din UE au revenit în scădere în august (-11,7%). Între piețele majore, Germania a înregistrat cea mai puternică scădere (-29%), urmată de Franța (-6,7%), în timp ce Italia (+ 19,4%) și Spania (+ 2,2%) au raportat creșteri. În primele opt luni, cu un total de 121.655 de unități înmatriculate, scăderea a fost de 37,9% în întreaga UE. Cererea de vehicule comerciale grele a scăzut cu 36,7% în Germania, urmată de Franța (-35,3%), Spania (-30,8%) și Italia (-23,8%).

Și pe segmentul mediu rezultatele UE au fost dezamăgitoare în august (-11,9%) după performanța pozitivă din iulie (+3,1%). Germania, cea mai importantă piață pe acest segment, a înregistrat cel mai puternic declin, de 26%, în timp ce Italia a înregistrat o creștere puternică (+20,6%). În primele opt luni, UE a numărat în total 152.844 de unități noi înmatriculate, cu 35,8% mai puțin decât în ​​2019. Toate marile piețe ale UE s-au confruntat cu pierderi semnificative: Germania (-33,9%), Franța (-33,7%), Spania (-29,7%) și Italia (-23,5%).

Luna august a fost, de asemenea, o lună slabă pentru înregistrările de autobuze și autocare noi și mijlocii de peste 3,5 t. După o creștere de 18,1% în iulie, în august s-au înregistrat scăderi de 26,7%. Înmatriculările din Italia au scăzut cu 63,4%, în Spania cu 34%, în Franța cu 23,9% și în Germania cu 5,3%. În primele opt luni, înmatriculările de autobuze și autocare în UE au scăzut cu 29%, numărând în total 17.890 de vehicule noi. Spania (-46,6%) și Italia (-29,1%) continuă să înregistreze pierderi puternice, în timp ce recesiunea se relaxează în Franța (-17,1%) și Germania (-12%).

Inmatricularile de vehicule comerciale usoare din Marea Britanie (LCV) au revenit pe crestere in decembrie, dupa trei luni de scadere, conform datelor furnizate de Societatea Producatorilor si Comerciantilor de Automobile (SMMT). Piata a crescut cu 7,8% in decembrie datorita impactului modificarilor de reglementare si ofertelor atractive pentru noile modele.

Toate segmentele de vanuri au inregistrat o crestere in cursul lui 2019, cu o majorare a segmentului de autoutilitare mici, sub 2 t, de 4,4%, a celor medii (2,0-2,5 t) cu 10,5% si a celor mari (2,5-3,5 t) cu 1,2%. Cererea de pickup-uri noi si de vehicule 4×4, insa, a scazut 1,0%, respectiv 9,7%, chiar daca pierderea combinata a insumat doar 733 de unitati.