Reamintim că acordul de vânzare a fost semnat luna trecută, pentru 14,3 miliarde de euro, în dauna investitorului CVC, dar mai era nevoie de aprobarea consiliului de supraveghere, care a fost obținută pe 2 octombrie. Astfel că tranzacția poate continua conform înțelegerilor deja existente între DSV și Deutsche Bahn.
Votul însă a fost strâns: zece pentru, nouă împotriva – mai ales din partea membrilor sindicatului EVG, reprezentat în consiliu, care se tem de numărul mare de disponibilizări ce vor urma în Germania – și o abținere.
DSV și Schenker sunt, așa cum știți deja, numărul trei și patru pe piața globală de logistică, dar împreună ar deveni numărul unu.
Vânzarea este de așteptat să fie finalizată în 2025, după ce vor fi primite toate aprobările de reglementare, a declarat Deutsche Bahn, care speră că banii obținuți îi vor permite să îmbunătățească infrastructura și serviciile feroviare din Germaniei și să-și scadă datoriile.
Deutsche Bahn AG a anunțat printr-un comunicat de presă că a lansat procesul de vânzare a filialei sale logistice DB Schenker. Grupul DB a emis un anunț oficial prin care a stabilit un proces deschis și nediscriminatoriu pentru vânzarea de acțiuni. Condiția pentru vânzare este ca aceasta să prezinte avantaje economice evidente pentru Deutsche Bahn din toate punctele de vedere.
“Piața internațională de logistică oferă perspective excelente de creștere pe termen lung. Fiind una dintre primele patru companii de logistică din lume, DB Schenker are o poziție solidă pe această piață. De-a lungul anilor, DB Schenker a contribuit pozitiv la creșterea economică a grupului DB. Cu toate acestea, filiala DB va avea nevoie de mai mult capital și flexibilitate pentru propria creștere. Grupul DB va reține toate veniturile obținute în urma unei vânzări, o mare parte din acestea urmând să fie utilizate pentru reducerea datoriilor. O vânzare ar accelera în mod semnificativ concentrarea Deutsche Bahn asupra activității sale de bază și asupra punerii în aplicare a strategiei Strong Rail. Deutsche Bahn a finalizat deja sau a convenit prin contract vânzarea mai multor unități de afaceri pe piețele externe și ar face încă un pas important dacă ar renunța la DB Schenker. Obiectivul este de a servi climatul, oamenii și economia prin creșterea substanțială a volumelor de mărfuri și de pasageri gestionate prin servicii feroviare ecologice”, se menționează în comunicatul de presă publicat pe site-ul companiei.
În decembrie 2022, Consiliul de supraveghere al Deutsche Bahn AG a încredințat Consiliului de administrație al DB sarcina de a examina cazul și de a se pregăti pentru o eventuală vânzare a tuturor acțiunilor sale la DB Schenker. Decizia finală privind vânzarea DB Schenker se va baza pe o rezoluție separată adoptată de Consiliul de supraveghere al Deutsche Bahn AG la sfârșitul procesului de vânzare. Procesul este, de asemenea, supus evoluției generale a pieței de capital.
În comparație cu concurenții săi, DB Schenker deține o poziție puternică în toate sectoarele industriale relevante – transporturi de mărfuri terestre, aeriene și maritime – și în soluții logistice complete și specializate. Cu aproximativ 76.600 de angajați în peste 1.850 de locații din peste 130 de țări, compania este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din lume. În România, Schenker Logistics România, filiala DB Schenker care se ocupă de expediții și Constract Logistics, este de mai mulți ani în topul firmelor cu cea mai mare cifră de afaceri și cu cei mai mulți angajați din industrie.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit