Vânzările de anvelope de schimb pentru camioane pe piața distribuitorilor angro au încheiat anul 2022 cu o creștere de 13,7% față de aceeași perioadă a anului precedent. Acest lucru reiese din datele raportului Distripool Adine, care acoperă activitatea sectorului din Spania, unde participă principalele companii de distribuție de anvelope.
Datele arată creșteri de 6,1% în vânzări de anvelope pentru autoturisme, de 4,4% în cazul camionetelor, iar de 7,6% în cazul SUV-urilor.
Potrivit secretarului executiv al Adine, Óscar Bas „anul 2022 a fost unul pozitiv pentru comercianții de anvelope, în ciuda numeroaselor probleme și obstacole cu care s-au confruntat, într-un an marcat în principal de lipsa livrărilor de anvelope, de creșterea prețurilor, de creșterea inflației, de creșterea costurilor cu energia, logistica și combustibilul etc”.
În ceea ce privește anul 2023, Óscar Bas precizează că „deși este dificil de prezis ce se va întâmpla în 2023, sunt așteptări la fel de pozitive pentru distribuție, unde probabil că mărcile de calitate și cele de buget vor avea o creștere puternică”.
Raportul creat de Adine’s Distripool are ca scop obținerea unei viziuni statistice în evoluția pieței de distribuție a anvelopelor din Spania și oferă o abordare mai apropiată, precum și o cunoaștere mai bună a fluxului de vânzări de anvelope. Raportul este întocmit cu ajutorul unei firmei de consultanță PwC, care este responsabil de colectarea și gestionarea datelor, garantând confidențialitatea și anonimatul acestora.
Românii au stabilit un nou record de vânzări în comerțul cu amănuntul în luna noiembrie, când au cumpărat cu 7,3% mai multe produse nealimentare, cu 4,7% carburanți și 0,3% produse alimentare, comparativ cu aceeași lună din 2021. Creșterea în vânzările din comerțul cu amănuntul pentru primele unsprezece luni ale anului 2022 a fost de 4,5%, potrivit datelor Statisticii Eurostat.
Comparativ cu vânzările de bunuri nealimentare din decembrie 2021, când vânzările au fost mai mari din punct de vedere sezonier, creșterea a fost de aproape 2%. Presupunând că logica care stă la baza consumului robust al gospodăriilor nu s-a schimbat (nu există motive să ne așteptăm la schimbări), vânzările din comerțul cu amănuntul trebuie să fi avansat, în continuare, în decembrie până la un nou record.
Vânzările de carburanți auto au crescut cu 4,7% în noiembrie și cu 9,4% în perioada ianuarie-noiembrie, în concordanță cu tendința robustă pentru consum ilustrată de vânzările de produse nealimentare.
Vânzările de produse alimentare cresc într-un ritm mult mai lent, precum cu 0,3% an de an în noiembrie și cu 1,5% an de an pentru întreaga perioadă ianuarie-noiembrie – de trei ori mai lent în comparație cu mărfurile nealimentare.
Prețurile alimentelor au crescut mai rapid, față de inflația generală (22% an/an în comparație cu 16% an/an în noiembrie), iar unele prețuri au crescut în ritmuri mult mai mari cu un impact vizibil asupra volumului vânzărilor și un impact ascuns asupra calității bunurilor achiziționate.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit