Vânzările modelelor Dacia în Europa au înregistrat performanțe impresionante în primele 9 luni ale anului 2023. Astfel, Dacia Sandero a înregistrat vânzări de 199.516 vehicule, în creștere cu 18,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Sandero și-a păstrat poziția de lider în topul celor mai vândute modele pentru clienții persoane fizice din Europa, începând din 2017.
Dacia Duster a vândut 154.460 unități, în creștere cu 4,1% față de anul 2022, menținându-și statutul de cel mai vândut SUV pentru clienții persoane fizice din Europa.
Dacia Jogger a înregistrat 70.932 de vânzări, în creștere semnificativă de 76,1% față de anul 2022 și a rămas lider în topul modelelor de segment C către clienții particulari.
Dacia Spring a marcat 44.262 de vânzări, în creștere cu 40,6%, menținându-se în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Pe piața din Europa, vânzările Dacia au crescut cu 19,6% în segmentul VP (Vehiculelor de Persoane), depășind creșterea pieței generale de +16,9%. Cota de piață a Dacia în segmentul VP european a ajuns la 4,4%, în creștere cu +0,1 puncte procentuale față de anul precedent, în pofida unui mix al canalelor de vânzări (Persoane Fizice/Persoane Juridice) defavorabil.
În plus, Dacia rămâne pe podiumul european, cu o cotă de piață de 8,4%, pe segmentul său tradițional, în cel al vânzărilor către clienții particulari.
În România, vânzările Dacia au crescut cu 29,2%, atingând 36.069 de unități VP+VU, cu o cotă de piață în segmentul VP în creștere cu 3,0 puncte procentuale.
De asemenea, vânzările pe canalul de retail (clienți persoane fizice) au generat o cotă de piață a mărcii Dacia la 40,1%, o mărire cu 4,6 puncte procentuale față de primele nouă luni ale anului trecut. Topul celor mai vândute cinci modele pe piața VP este ocupat integral de modele Dacia. Fiecare model al mărcii este pe primul loc ca vânzări în segmentul său de piață.
În Franța, Dacia a înmatriculat 118.495 vehicule (VP+VU) în primele 9 luni ale anului 2023, cu 23,2%, ajungând la o cotă de piață de 9,1% în segmentul autoturismelor (Vehiculelor de Persoane), ceea ce plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul celor mai vândute mărci pe piața VP. Pe piața de retail, vânzări către clienții persoane fizice, Dacia este cea mai vândută marcă din Franța. Sandero este cel mai vândut model către clienții particulari și ocupă locul al 3-lea în vânzările pe piața totală. Spring ocupă locul al doilea în vânzările de vehicule electrice, atât pe segmentul de retail, cât și pe ansamblul pieței. Duster este cel mai vândut SUV pe segmentul de retail. Jogger este cel mai vândut model de segment C către clienții persoane fizice.
În Italia, Dacia a vândut 66.160 vehicule (VP+VU), în creștere cu 29,3%, menținându-și poziția de lider în segmentul de retail cu o cotă de piață de 9,3% și cu 2 modele în Top 3: Sandero, pe locul 2 și Duster, pe locul al treilea.
În Germania, vânzările Dacia s-au ridicat la 51.703 unități (VP+VU), în creștere cu 25,2%, situându-se pe locul 4 în segmentul de retail, cu 3 modele în Top 15. Sandero s-a poziționat al treilea cel mai vândut model din Germania către clienții persoane fizice, în timp ce Duster a ocupat locul al treilea în segmentul SUV pe același canal de vânzări.
În Spania, vânzările Dacia au crescut cu 23%, ajungând la 34.624 unități (VP+VU), Sandero fiind cel mai vândut model pe piața spaniolă, atât pe ansamblul pieței, cât și pe segmentul de retail. Cota de piață a mărcii este în creștere cu 0,2 puncte procentuale. Pe segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4.
“Povestea de succes a mărcii Dacia continuă, vânzările sale înregistrând o creștere de 16,7 % în primele 9 luni ale anului 2023. Strategia mărcii, care constă în redefinirea permanentă a ceea ce este esențial pentru clienți, propunând cel mai bun raport preț/prestații, explică poziționarea sa pe locul al doilea în vânzările către clienții persoane fizice din Europa. Suntem mândri de încrederea pe care clienții noștri o acordă mărcii Dacia.”,
a declarat Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia.
Renault a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor de vehicule hibride (HEV) în acest an, cu o creștere de 48% la 127.224 de unități. Această evoluție a condus la o creștere generală de 19% a vânzărilor de vehicule electrificate, ajungând la un total de 200.000 de unități vândute. Modelele Austral și Arkana au avut o contribuție cheie, reprezentând 65% și 55% din vânzările înregistrate pentru versiunile HEV, modelele Austral și Arkana. În plus, lansarea europeană a modelului Espace s-a bucurat de un start promițător al vânzărilor în Franța și Spania, urmând ca începând cu octombrie 2023 planurile să se extindă și în alte țări europene.
Megane E-Tech electric a generat peste 35.000 de unități vândute în acest an, reprezentând aproximativ 54% din totalul de vehicule electrice vândute de Renault, care au fost în total 64.854 de unități. În Europa, Megane E-Tech electric a reprezentat 2,2% din piața vehiculelor electrice.
Scenic E-Tech electric, dezvăluit la Salonul Auto de la München în septembrie 2023, va fi comercializat pe tot parcursul anului 2024 pentru a diversifica și mai mult oferta de vehicule electrice. Comenzile pentru Scenic E-Tech electric vor fi deschise în Europa până la finalul anului 2023.
Gama de modele Renault din segmentul C a înregistrat o creștere de 36% vs 2022 în vânzări, ajungând la un total de 190.535 de unități. Austral și Arkana au contribuit major la acest succes cu vânzări de 60.305 unităţi și de 59.542 vehicule în primele 9 luni ale anului 2023.
În ceea ce privește piața vehiculelor utilitare (LCV), Renault continuă să îşi depăşească performanţa anterioară cu o creștere de două cifre în vânzări, ajungând la 281.404 de unități la nivel mondial în primele 9 luni ale anului 2023, reprezentând o creștere de 21%. În Europa, vânzările LCV au crescut cu 26%, la 214.255 de unități, pe o piață în creștere cu 14%. Această performanță a fost determinată de succesul produselor emblematice, precum Express (+25%), Kangoo (+33%), Trafic (+29%) și Master (+13%).
Renault deține leadership-ul mărcilor importate în România cu o cotă de piață de 9,4%, în creștere cu 2,1 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului anterior, marca a înregistrat vânzări de 11.527 unități (PC & LCV), comparativ cu 7.692 unități înregistrate în 2022, marcând o creștere semnificativă de 50%. Renault rămâne lider atât în segmentul vehiculelor de persoane, cât și în cel al vehiculelor utilitare (LCV).
Cu două modele, Megane și Clio, clasate în top 10 modele all brands, Renault a dominat segmentul vehiculelor de persoane, înregistrând 8.292 unități înmatriculate și o cotă de piață de 7,5%. De asemenea, Renault a devenit a doua marcă importată preferată de clienții persoane fizice, cu un volum cu peste 70% mai mare decât în aceeași perioadă a anului precedent, adică 3.765 unități și o cotă de piață de 8,2%.
Pe piața vehiculelor electrice, Renault ocupă locul al treilea, cu aproape 800 de unități înmatriculate și o cotă de piață de 6,6%, în creștere cu 3,6 puncte procentuale față de anul anterior. Megane E Tech electric a avut un succes notabil cu peste 660 de unități vândute în primele 9 luni ale anului 2023.
În ceea ce privește vehiculele utilitare (LCV), Renault și-a menținut poziția de lider cu 3.235 de unități înmatriculate până la finalul lui septembrie și o cotă de piață de 26,6%, în creștere cu 5 puncte procentuale față de anul anterior.
De asemenea, Renault urmează să prezinte planul său pentru ofensiva internațională până în 2027, cu premiera mondială a lui Renault Kardian pe 25 octombrie, marcând un pas semnificativ în extinderea prezenței sale pe plan global.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit