Oferta UP&GO este un concept dezvoltat de Dacia pentru a satisface nevoile clienților în căutare de vehicule noi, bine echipate (UP) și livrate cât mai rapid posibil (GO).
Programul Dacia simplifică procesul de alegere al vehiculului, introducând în momentul configurării acestuia, doar culoarea, motorizarea și dealerul unde să îi fie livrată mașina.
Chiar dacă oferta poate fi diferită în funcție de țară și de caracteristicile pieței, principiul rămâne același.
Prin oferta UP&GO, Dacia oferă vehicule deja configurate cu cele mai solicitate versiuni și opțiuni ale clienților, tot astfel reducând termenele de livrare printr-un proces industrial și de distribuție optimizat. Procesul de fabricație și distribuție este îmbunătățit pentru a asigura prioritatea atât în ciclul de fabricație, cât și în transportul până la dealer.
Oferta UP&GO a fost lansată în septembrie 2021 în câteva țări, precum Franța, Spania, Italia și Germania, iar ulterior a fost extinsă în alte regiuni, așa cum în România, Belgia, Maroc și Portugalia, incluzând două modele suplimentare – Jogger și Sandero Stepway. Mai mult, în acest an, oferta a devenit disponibilă și în alte 5 țări – Polonia, Austria, Olanda, Elveția și Marea Britanie.
În funcție de țară, sunt disponibile diverse opțiuni de motorizare așa cum pentru
Duster: GPL ECO-G 100, Diesel DCi 115, TCe 130 sau 150 în configurație 4×4 sau EDC.
Jogger și Sandero Stepway: GPL ECO-G 100 și TCe 110.
De asemenea, clienții au posibilitatea de a plasa comenzi atât la dealer, cât și online.
În România, oferta UP&GO acoperă modelele Logan, Sandero Stepway, Jogger și Duster. În primele 8 luni ale acestui an, oferta a atras aproximativ 12% din clienții Dacia care au plasat comenzi în țară.
Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency, una dintre agențiile de marketing digital de pe piață, românii au făcut cumpărături online în valoare totală de aproape 7 miliarde de euro, în anul 2022, din care peste 50% au fost cheltuieli pe articole vestimentare și electronice.
Piața de eCommerce din România are aproximativ 100 de magazine online care generează peste 1.000 de comenzi pe zi. Conform datelor Limitless Agency, aceste magazine au avut în 2022 comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% au reprezentat valoarea comenzilor pentru haine, încălțăminte și electronice.
Cele mai populare categorii de produse au fost fashion, cu un total de 2,63 miliarde de euro cheltuiți (46%), urmate de electronice cu 1,1 miliarde de euro (19%), îngrijire personală și a casei cu 885 milioane de euro (15%). De asemenea, jucăriile, hobby-ul și bricolajul au generat 590 milioane de euro (10%) din cheltuieli. Alte categorii, cum ar fi mâncarea, mobilierul, muzica/filmele/jocurile și băuturile, au înregistrat procente mai mici de cheltuieli.
„Potențialul pieței de ecommerce din România este foarte mare. Deși tot mai mulți români cumpără online, statistic doar 45% dintre cei cu acces la Internet, care în România înseamnă 90% din populație, plasează o comandă online. Momentan, nici jumătate din întreaga populație nu face achiziții online, ceea ce ne plasează foarte departe de avansul înregistrat de țările nordice, unde 95% din populație comandă online. Dar piața este de așteptat să crească spectaculos și în România, urmând ca în 2025 peste 54% dintre români să comande online, numărul de magazine online să crească de până la trei ori în următorii ani, iar valoarea pieței să ajungă la 10 miliarde de euro.”,
a explicat Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, furnizor principal de servicii de marketing digital pe piața de ecommerce.
În România, aproape unu din cinci persoane comandă online constant, iar 50% fac comenzi online de cel puțin două ori în trei luni. Doar 12% dintre români comandă online de până la șase ori pe lună. Piața de eCommerce a generat un venit mediu per utilizator de aproximativ 467 de euro în 2022 și se estimează că va ajunge la peste 870 de euro până în 2027. Mulți români comandă și din afara țării, în special din China, de pe Aliexpress, magazinul online din grupul din care face parte Alibaba.
Studiul arată că 72% dintre români economisesc pentru a cumpăra un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a-l achiziționa mai repede. Există preferințe diferite în privința cumpărăturilor, astfel 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand cunoscut, 51% aleg produse de brand propriu mai ieftine, 57% sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse eco-friendly, iar 43% preferă variantele non eco-friendly mai ieftine.
În Europa, numărul cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, reprezentând o creștere de 20%. România se numără printre țările cu cele mai mari creșteri în acest domeniu (+41), alături de Estonia (+47%) și Cehia (+41%).
Comerțul electronic în Uniunea Europene a fost stimulat de cererea grupului de vârstă între 25-34 de ani, cu 87% dintre persoanele din această categorie cumpărând bunuri online în 2022.
În ceea ce privește Europa, comerțul electronic este influențat de nivelul de educație, cu peste 80% dintre consumatori având studii superioare și fiind angajați sau antreprenori. De asemenea, sunt menționate preferințele de cumpărare ale utilizatorilor, cu 42% dintre ei cumpărând haine și accesorii, 19% comandând mâncare de la restaurante sau fast-food și 17% achiziționând produse cosmetice, de înfrumusețare și wellness online.
Pentru a susține piața de eCommerce din România, a fost realizat un raport complex numit eBook eCommerce Growth Strategies, care oferă peste 90 de strategii testate și recomandări pentru creșterea vânzărilor online din partea a 24 experți în eCommerce, promovare online și comunicare de brand, tehnologii pentru eCommerce, design, livrare și legislație în domeniu. Raportul este destinat antreprenorilor care doresc să își extindă magazinul online, celor care investesc în marketing online și specialiștilor în marketing care gestionează magazine online.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit