Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Covid-19 si-a pus amprenta atat asupra vanzarilor, cat si asupra veniturilor grupului Volvo. Vanzarile sale nete au scazut in al doilea trimestru al anului cu 39%, pana la 73,2 miliarde de coroane suedeze (SEK). Venitul operational ajustat a fost de 3.272 SEK, ceea ce corespunde unei marje de operare ajustate de 4,5% (12,5). De retinut ca veniturile operationale din trimestrul II includ cheltuieli de restructurare de 3.200 M SEK aferente masurilor de reducere a costurilor anuntate anterior, care se preconizeaza ca vor genera economii anuale de aceeasi amploare, iar cele mai multe raman in vigoare in prima jumatate a lui 2021.
Productia, dupa ce a fost oprita in aprilie, a fost reluata treptat in mai si se desfasoara in prezent bine. Au fost intreprinse, de asemenea, actiuni puternice pentru reducerea activitatilor si a costurilor, inclusiv a salariilor, s-au facut concedieri temporare in cadrul programelor guvernamentale si s-a redus numarul de servicii achizitionate. Toate aceste activitati au contribuit la obtinerea unui venit operational ajustat de 3,3 miliarde SEK (15,1), cu o marja de 4,5% (12,5). „Al doilea trimestru al lui 2020 a fost caracterizat de pandemia Covid-19 si efectele sale negative asupra societatii si dezvoltarii economice. Masurile adoptate pentru a controla raspandirea virusului au avut un impact semnificativ asupra lantului nostru de productie si furnizare, precum si asupra cererii pentru produsele si serviciile noastre”, a spus Martin Lundstedt, presedinte si CEO Volvo Group.

Daimler a vandut in primul trimestru din acest an 644.300 de vehicule, cu 17% mai putine decat cele 773.800 din perioada similara a lui 2019, si a inregistrat o cifra de afaceri de 37,2 miliarde de euro, in conditiile in care in primul trimestru din 2019 a avut 39,7 miliarde de euro.
Profitul net al grupului a scazut semnificativ, de la 2.149 la 168 de miloane de euro.
Rezultatele mai slabe decat in 2019 sunt puse in special pe seama pandemiei de coronavirus. Grupul a luat decizii proactive pentru prevenirea imbolnavirii angajatilor, dar si pentru ca cererea a scazut mult, suspendand productia in martie si aprilie si adoptand decizii care sa permita pastrarea lichiditatilor, astfel ca a intrat in al doilea trimestru din 2020 cu rezultate pozitive si cu un nivel bun al lichiditatilor (9,3 miliarde de euro, in scadere totusi fata de finalul lui 2019, cand acestea se ridicau la 11 miliarde de euro) si a inceput sa creasca treptat productia. Si investitiile in tehnologii cheie, ca electrificarea si digitalizarea, continua, din moment ce vor face parte din aceasta industrie pe viitor. 
Investitiile in proprietati, fabrici si echipamente au totalizat in primele trei luni ale anului 1,6 miliarde de euro, iar cercetarea si dezvoltarea 2,4 miliarde de euro, valori similare celor din 2019.