Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania România a compensat scăderea cererii de camioane noi prin atenția mai mare acordată celor rulate, unde toate vehiculele disponibile în parcul propriu, provenite de la clienți români, au fost vândute. „Sunt foarte mândru de realizările acestei echipe“, declară Benoit Tanguy, managing director Scania Black Sea Unit (România și Bulgaria), care explică faptul că un punct forte l-a constituit și contactul de service oferit pentru aceste camioane rulate. „De fapt, a fost vorba de un întreg pachet“, detaliază Mihai Pașol, director de marketing Scania Black Sea Unit, „constând din vehicul, service, garanție și finanțare. Mai mult decât atât, am oferit și opțiunea de a restitui camioanele după un an, tocmai din cauza incertitudinii de pe piață, dar foarte puțini clienți au apelat la asta. Ceea ce ne bucură este că, după mulți ani în care ne-am străduit să-i convingem să nu meargă să cumpere camioane rulate din Germania, ci să vină întâi la noi, în sfârșit în 2020 am reușit. Și chiar clienți care de obicei cumpără vehicule noi au fost încântați de acest pachet oferit pentru second-hand și au făcut astfel de achiziții, pentru că vorbim de un adevărat pachet premium, chiar dacă pentru vehicule rulate.“ Rezultatele bune pe segmentul second-hand se datorează și faptului că generația anterioară Scania s-a bucurat de mare succes, iar acum sunt disponibile astfel de modele care au depășit trei ani. În plus, fiind deja pe piața noile motoare Euro 6 D, pe care Andreea Dumitrescu, directorul de vânzări al companiei, le consideră excelente, numeroși transportatori vor să achiziționeze camioane dotate astfel chiar dacă au în flotă Scanii relativ tinere, „deci ne bazăm pe faptul că și în 2021 vom primi multe din trade in – ceea ce e important pentru că nu avem multe din leasing operațional – și că vom vinde la fel de bine“.

Vânzările de camioane second-hand ale MB România au crescut constant în ultimii ani, sau chiar în salturi în 2017 și 2018, iar divizia sa specializată, care din 2019 face parte din rețeaua TruckStore, a înregistrat în 2020 un record de peste 750 de camioane.

Circa 25% dintre vehicule provin din import și restul de pe piața locală, unde compania continuă să ofere trade in (pentru aproximativ un sfert din vânzări) și să verifice atent sau chiar să repare mașinile aduse de clienți ca avans pentru unele noi și să le revândă.

Mercedes-Benz nu a avut în 2020 reposesii pentru niciun tip de camion, deoarece mulți clienți au apelat la facilitatea de amânare a ratelor contractelor încheiate cu divizia Financial Services.

Prețul vehiculelor rulate a tot scăzut în ultimii ani, iar tendința a continuat în prima parte a lui 2020, dar în al doilea semestru al anului, pe fondul cererii mari din întreaga Europă, a crescut ușor, „ceea ce este normal, dacă ne gândim la faptul că ajunsese foarte mic, nu numai în România. Și sper ca tendința de creștere să se vadă și în anii următori și să ajungem la un nivel rezonabil de preț al camioanelor rulate“, declară Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks&Buses Romania.

Compania a avut numeroase cereri de vehicule rulate de construcții, dar, neavându-le în stoc, a reușit să vândă doar câteva unități.

La final de 2020 MB România avea cel mai mic stoc din ultimii 4-5 ani și se pregătea să facă noi achiziții din trade in sau din Germania, deși nici acolo nu este prea ușor de găsit camioane rulate.