Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2020 a fost un an bun pentru Cefin Trucks în ceea ce privește vânzările de vehicule rulate, unde în activitatea sa există două direcții: achiziții de la traderi din Europa pentru terți – și aici vânzările au fost la nivelul din anul anterior – și vehicule pentru care compania se ocupă de achiziție, stocare, pregătire și livrare – unde creșterea față de 2019 a fost de peste 20%. Stefano Albarosa, CEO-ul Cefin, se declară foarte mândru și mulțumit de echipa care se ocupă de vânzarea de vehicule rulate și fără experiența căreia s-ar fi ajuns la un blocaj, câtă vreme compania preia camioane second-hand ca avans pentru un Ford Trucks nou și trebuie să le poată plasa mai departe altor clienți. În 2020 au fost 350 de vehicule provenite din trade in, adică 70% din vânzările de camioane noi, iar în 2019 aproape toate vânzările de camioane noi au fost prin trade in. Diferența dintre cei doi ani se datorează faptului că în 2020, din cauza lucrărilor multe de infrastructură, numeroase flote s-au extins, nu doar au fost înlocuite mașini vechi, deci firmele nu au dat vehicule la schimb.

Prețul mediu al camioanelor rulate vândute de Cefin a crescut considerabil în 2020 datorită faptului că vârsta acestora a scăzut de la 10-12 ani – și 15.000-20.000 de euro – în 2019 la 5-6 ani – și 22.000-27.000 de euro. Iar Stefano Albarosa se așteaptă ca această tendință să continue și firma să vândă tot mai multe camioane de 3-4 ani, câtă vreme vânzările sale de vehicule noi sunt tot mai mari. Cefin a livrat deja primele 16 Ford Trucks uzate, de trei ani, provenite din buy back, și a definit un pachet special pentru această marcă, Re-Ford, prin care oferă mașini verificate și puse la punct, cu garanție aproape ca a celor noi și la un preț foarte bun.

2020 a fost pentru Renault Trucks un an peste așteptări, cu vânzări mai mari decât în 2019 cu 15-20% la camioane noi și cu 50% la camioane rulate, iar de la 2021 compania așteaptă o nouă creștere de cel puțin 10% pentru vehiculele noi, și pentru asta echipa de vânzări va fi extinsă cu cel puțin o persoană, astfel încât estul țării să fie acoperit mai bine.

Așa cum declară directorul comercial Renault Trucks România și Moldova, Ginel Trincă, inclusiv în perioada stării de urgență compania a avut o activitate intensă, livrând peste 100 de camioane noi și rulate în două luni, „ceea ce a fost absolut neașteptat față de rezultatele noastre anterioare“.

Anul s-a încheiat cu peste 300 de camioane noi și circa 300 de rulate – din care circa 60 sunt către instituții ale statutului și nu apar în statisticile DRPCIV – „ceea ce mă face să fiu foarte mândru, deoarece este unul dintre cei mai buni ani de când sunt eu aici“.

Dacă în trecut seria T deținea peste 60% din vânzările Renault Trucks în România, în 2020 a scăzut sub 50%, o parte din volume fiind direcționate spre șasiuri, mai ales basculante, care reprezintă 15% din vânzările firmei – un rezultat foarte bun pe o piață unde producătorul francez a început recent să fie mai activ și cu clienți pe care i-a luat de la zero.

Rezultatele bune se datorează și faptului că Renault Trucks a decis să dea acces tuturor țărilor la stocurile sale din Europa și să propună prețuri speciale, „astfel că am vândut basculante din stocul Poloniei (circa 15 unități), Cehiei sau Spaniei, piețe destul de închise în prima parte a pandemiei. Compania s-a organizat foarte bine la nivel central, având vizibilitate totală asupra stocului.“ Asta nu înseamnă că nu au existat camioane și în România. Dar peste 10% din vânzări au fost realizate din stocul altor țări, ceea ce a permis livrări rapide într-un domeniu în care acesta este un avantaj uriaș.

Cea mai mare flotă de transport livrată în 2020 a fost de 20 de camioane T.

În 2020 compania a livrat și peste 40 de vehicule ca parte a unor licitații din anii anteriori și a mai câștigat alte licitații, reprezentând un total de 20-30 de camioane. În plus mai există câteva în derulare – de exemplu, IGSU vrea să achiziționeze 476 de vehicule de pompieri, de diferite greutăți – iar Renault Trucks participă prin intermediul partenerilor săi.