Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fondul național pentru protecția mediului și gestionarea apelor a lansat consultări privind programele de subvenționare a achiziționării de camioane electrice (în valoare de 229 milioane de euro) și construirea unei rețele de încărcătoare (în valoare de 459 milioane de euro).

Programul face ca valoarea sprijinului să depindă de mărimea companiei (până la 30% din costurile eligibile pentru o companie mare, până la 50% pentru una de dimensiuni medii și până la 60% pentru una mică), atât pentru achiziție, cât și pentru leasing.

Industria electromobilității în Polonia ia amploare

În ambele cazuri, costul eligibil nu trebuie să depășească 91.971 de euro pentru un vehicul cu emisii zero din categoria N2 și 172.446 euro pentru un vehicul din categoria N3. Acesta este un început foarte bun pentru ca întreprinderile să înceapă să investească în vehicule cu emisii zero Proiectul va crea o masă critică și va încuraja acele companii care au ezitat să se alăture electromobilității. Dacă acest program nu ar intra în vigoare în curând, cel mai probabil piața va îngheța. De aceea, este de dorit ca acesta să fie lansat cât mai curând posibil.

Subvenționarea construcției unei rețele de încărcătoare grele cu o capacitate de cel puțin 350 kW este necesară. Programul va crea oportunități pentru încărcătoare publice și va îndeplini obiectivele AFIR, deoarece 80% din buget este destinat stațiilor instalate de-a lungul rețelei rutiere TEN-T și 20% în centrele logistice și în terminalele intermodale.

În rândul transportatorilor polonezi există încă îngrijorare

Programele vor dura până în 2029 și, conform reprezentanților transporturilor internaționale, sunt esențiale. Industria este îngrijorată de faptul că elita politică europeană nu dedică prea mult timp unei evaluări amănunțite a posibilităților tehnice ale electromobilității și nu se pregătește pentru „schimbarea verde” din punct de vedere al infrastructurii.

Previziunile asociației germane a industriei auto (VDA) privind scăderea vânzărilor de modele electrice pentru 2024 sunt simptomatice. Sunt presupuse vânzări mai mici de vehicule electrice (o scădere de 9%, până la 635.000 de unități). În timp ce vânzările de hibride plug-in (PHEV) ar trebui să crească cu 5%, până la 185.000 de unități, pentru vehiculele exclusiv electrice cu baterii (BEV) este de așteptat un declin de 14%, până la 451.000 de unități. Declinul nu reflectă cererea, ci mai degrabă este legat de perspectivele grupurilor de companii care au atins primele praguri ale limitei de emisii. În 2025, când va intra în vigoare următorul prag, se va asista la o creștere a vânzărilor de electrice și, în plus, cele mai mari companii vor îndeplini obiectivele ESG, iar cererea va crește din nou.

Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) prezintă cifrele privind înmatriculările de vehicule utilitare grele pentru anul 2022. Unde și-au revenit piețele, unde au luat-o la vale – și care sunt perspectivele viitoare pentru 2023.

Principalele piețe internaționale pentru vehiculele utilitare grele (peste 6 tone) au evoluat în mod inegal în 2022. Aceasta este concluzia Asociației germane a industriei auto (VDA). De la o redresare la o prăbușire a unei piețe, totul este prezent la nivel mondial.

Europa și SUA își revin – China se prăbușește

În timp ce Europa (UE, AELS și Marea Britanie), SUA și India au reușit să își continue redresarea, China și Brazilia au înregistrat scăderi în ultimul an, unele dintre ele considerabile, potrivit VDA. Având în vedere cererea puternică și continuă, precum și cererea reținută, o creștere mai puternică ar fi putut fi așteptată și pe unele piețe de vehicule comerciale grele în 2022. Dar perturbările continue din lanțurile de aprovizionare și evoluțiile macroeconomice diferite ar fi împiedicat acest lucru.

Cum au evoluat vânzările în țările UE

În Europa, vânzările de vehicule utilitare grele au crescut anul trecut cu 5% față de anul precedent, ajungând la aproximativ 335.800 de unități. Dintre cele mai mari 5 piețe europene individuale, Marea Britanie (+8% – 40.200 de unități), Polonia (+6% – 33.200 de unități) și Italia (+1% – 24.700 de unități) au înregistrat rate de creștere pozitive. Piața franceză a stagnat (0% – 43.600 de unități). Piața germană, pe de altă parte, a suferit un recul (-2% – 71.300 de unități), dar rămâne totuși cea mai mare piață unică din Europa.

SUA înregistrează o creștere slabă

Piața americană și-a revenit într-o formă slăbită. Pe ansamblul anului 2022, piața vehiculelor comerciale de acolo a obținut un plus de 3% față de 2021, ceea ce corespunde unui volum de vânzări de 476.000 de unități. Creșterea pozitivă a fost determinată de segmentul vehiculelor grele (clasa 8 / mai mare de 15 tone), care a înregistrat o creștere semnificativă în comparație cu anul precedent (+15%). Segmentul vehiculelor utilitare grele a reprezentat 53% din noile înmatriculări pe piața vehiculelor utilitare grele din SUA.

Vânzările în China se prăbușesc complet, dar rămân importante

Vânzările în China au scăzut din nou semnificativ în 2022. În 2021 a avut loc deja o mișcare contrară, după ce un program guvernamental de reînnoire a parcului auto și noul standard de emisii China 6 introdus la nivel național au contribuit la o creștere pozitivă puternică în 2020. Cu scăderi de două cifre de la an la an în toate domeniile, piața chineză a vehiculelor comerciale s-a redus cu 51% de la an la an, ajungând la 767.600 de unități în 2022. Aceasta reprezintă o scădere de 806.400 de unități, un volum aproape la fel de mare ca volumele de vânzări ale piețelor americane și europene de vehicule comerciale grele combinate. Ultima dată când în China au fost înmatriculate mai puțin de 1 milion de vehicule comerciale grele noi a fost în 2016. În ciuda înjumătățirii pieței, China rămâne de departe cea mai mare piață de camioane din lume.

Prognoza VDA pentru piața vehiculelor comerciale în 2023

După o corecție semnificativă în cei doi ani anteriori, ne așteptăm ca China să crească din nou în 2023 (+10%). Pentru Europa (+4%), India (+15%) și SUA (+5%) ne așteptăm la încă un an de creștere pozitivă. Pe piața germană a vehiculelor comerciale grele ne așteptăm la o creștere de +4%, în linie cu media europeană. Cu toate acestea, pentru piața braziliană, prognozăm o nouă scădere pentru anul în curs (-4%).