Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Patru zile tematice în timpul Conferinței IAA, în perioada 20-23 septembrie 2022 +++ Parteneriat cu DSLV, HDE, BDEW și VDV +++ „Putem depăși provocări precum schimbările climatice și digitalizarea doar lucrând împreună”.

Conferința IAA TRANSPORTATION reînnoită prezintă tendințele actuale și viitoare din domeniul logisticii și transporturilor în perioada 20-25 septembrie la Hanovra. Cele 4 zile tematice ale Conferinței IAA, care durează 4 zile (între 20 și 23 septembrie 2022), constituie o parte importantă a noului concept de eveniment.

Vorbitori internaționali vor prezenta, analiza și discuta subiecte și tendințe actuale din domeniile logisticii, comerțului, infrastructurii și transportului comunal în diferite formate, cum ar fi discursuri principale, discuții în grup și discuții la cald. Pentru prima dată, organizatorul din spatele IAA TRANSPORTATION, Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA), colaborează cu asociații și parteneri importanți din industrie, care vor prezenta în cadrul zilelor tematice respective.

Bundesverband Spedition und Logistik e.V. (DSLV) va prelua prima zi tematică, „Logistica viitorului”, pe 20 septembrie. „Logistica este o balama importantă care conectează etapele de valoare adăugată ale economiilor naționale. Având în vedere crizele globale, penuria de energie și cererile tot mai mari ale clienților, companiile de expediții fac tot ce le stă în putință pentru a stabiliza canalele globale de achiziție și distribuție cu toți transportatorii.

Cerințele includ, de asemenea, obiective climatice obligatorii pentru sectorul transporturilor. Industria logistică se folosește de inovația industriei producătorilor de vehicule comerciale, astfel încât tehnologia de înaltă performanță, cu emisii zero, să devină rapid profitabilă și foarte versatilă”, a declarat Frank Huster, director șef al DSLV.

Cea de-a doua zi tematică, „Comerț și logistică”, din 21 septembrie, va fi condusă de Handelsverband Deutschland e.V. (HDE). „Comerțul se confruntă cu provocări considerabile în menținerea unui lanț de aprovizionare funcțional. Blocajele de producție, întreruperile din porturile din întreaga lume și limitele de capacitate din Europa ilustrează problemele actuale de aprovizionare. Pe lângă acestea, există provocări legate de o logistică prietenoasă cu clima, care va necesita investiții considerabile în anii următori. Acum este un moment bun pentru a învăța despre tendințele actuale din industria transporturilor, pentru a putea reacționa la timp la schimbările care vor urma”, spune directorul Handelsverband, Stefan Genth.

Partenerul pentru cea de-a treia zi tematică, „Infrastructură”, din 22 septembrie, este Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft e.V. (BDEW). „Există mai multe soluții în joc pentru schimbarea tehnologiei motoarelor, în special pentru vehiculele comerciale alimentate cu baterii și cu pile de combustie. Încă nu am văzut unde ne va duce acest drum. Ceea ce știm este că sectorul transporturilor, la fel ca și industria vehiculelor personale, va fi conectat și mai mult la sectorul energetic, deoarece acesta furnizează nu numai energia necesară pentru această schimbare, ci și infrastructura necesară”, a declarat Andrees Gentzsch, membru al Consiliului de administrație al BDEW.

Cea de-a patra zi tematică, „Transportul comunal”, din 23 septembrie, va fi condusă de Verband Deutscher Verkehrsunternehmen e.V. (VDV). „Sectorul mobilității trece printr-o transformare cuprinzătoare”, spune directorul VDV, Oliver Wolff. „Aceasta privește componentele tehnice, structurale, organizaționale și economice ale întregului sector. Prin urmare, este mai important ca niciodată să nu mai compartimentăm operatorii de transport individuali, ci mai degrabă să îi interconectăm și să facilităm cooperarea între ei. Sectorul auto și transportul public trebuie să dezvolte modele de afaceri comune și stabile în ceea ce privește digitalizarea și automatizarea. Avem nevoie de soluții puternice „made in Germany” pentru a rezista în fața participanților la piață perturbatori și globali.”

„Dorim să folosim zilele tematice de la IAA TRANSPORTATION pentru a găsi oportunități și provocări care ne afectează pe toți”, spune Jürgen Mindel, directorul VDA, despre parteneriatele tematice. „Și, prin urmare, suntem foarte mulțumiți de promisiunile făcute de aceste patru asociații partenere puternice. Acest lucru subliniază conceptul nostru nou-nouț, cu ajutorul căruia vom obține o poziție mai puternică decât oricând ca o platformă de pionierat și lider internațional pentru vehicule comerciale, transport, logistică și autobuze. Cooperarea noastră cu aceste asociații este un semn că nu putem depăși provocări precum schimbările climatice și digitalizarea decât împreună.”

Potrivit unui studiu realizat de Institutul Fraunhofer în numele Asociației germane a industriei auto (VDA), pentru a se putea atinge obiectivele UE privind emisiile de CO2 (-30%, comparativ cu 2019), de-a lungul autostrăzilor din Germania sunt necesare până în 2030 cel puțin 260 de stații, cu 1.200 de puncte de încărcare pentru camioanele electrice.

Experții au calculat că pentru vehiculele comerciale grele sunt necesare locații de încărcare rapidă la fiecare 50 de kilometri. Astfel, pentru a crește cota de camioane electrice în flota totală de vehicule comerciale grele la aproximativ 5%, rețeaua rutieră are nevoie de 630 de puncte de încărcare individuale, iar pentru o cotă de 15% sunt necesare 1.200 de puncte de încărcare de-a lungul autostrăzilor.

Datorită kilometrajului zilnic ridicat al camioanelor grele, este necesară încărcarea regulată a vehiculelor în spații publice. În scenariile lor, experții presupun că aproximativ jumătate din energia electrică necesară pentru camioanele electrice ar putea fi încărcată pe autostrăzi, adică în locații publice, și că ar trebui prevăzut un timp mediu de așteptare de cinci minute înainte ca un punct de încărcare să devină liber. Scopul trebuie să fie încărcarea suficientă a vehiculelor în intervalele legale de pauză de 45 de minute, ceea ce necesită construirea rapidă a unui sistem performant cu 350 kW.

Experții de la Fraunhofer estimează costurile totale pentru extinderea unei rețele de stații de încărcare a camioanelor de-a lungul autostrăzilor între 200 și 500 de milioane de euro, în funcție de densitatea punctelor de încărcare, de penetrarea pe piață a camioanelor electrice și de reducerea costurilor în infrastructură. Datorită timpilor de livrare lungi, experții fac presiuni pentru a se începe rapid construcția acestor locații.