Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorul de vehicule comerciale electrice Clean Logistics va transforma în viitor autotractoarele diesel în camioane cu propulsie electrică pe bază de hidrogen la compania de hidrogen GP Joule. Echiparea vehiculelor cu sistemul de propulsie cu emisii zero va începe în 40 de locații de conversie, odată ce vor fi aprobate cererile de finanțare și contractele aferente.

Pe lângă componentele rezervorului de hidrogen, ale bateriei și ale pilei de combustie, vor fi utilizate și puntea special dezvoltată cu motoare pe butucul roții și sistemul special de control de la Clean Logistics. Potrivit producătorului de vehicule, acesta se află în prezent în discuții avansate cu alte părți interesate pentru transformarea tractoarelor diesel în camioane cu hidrogen fără emisii.

Producție, logistică și infrastructură

GP Joule intenționează să închirieze camioanele cu hidrogen ale Clean Logistics unor companii de logistică din Germania. Companiile de logistică și de comerț ar trebui să poată primi o ofertă completă de la o singură sursă de-a lungul întregului lanț valoric. Aceasta include nu numai furnizarea de hidrogen, precum și de instalații de depozitare și de realimentare, ci și de camioane cu hidrogen cu emisii reduse, spune Clean Logistics.

„Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu GP Joule. Împreună vom conduce decarbonizarea transportului greu de marfă, accelerând tranziția către un viitor durabil. Afacerile noastre iau un avânt semnificativ odată cu extinderea capacității noastre de conversie din Winsen (Luhe) și suntem în discuții avansate cu companii din întreaga Germania”, a comentat Dirk Graszt, CEO al Clean Logistics, cu privire la această cooperare.

Compania daneză de transport maritim Maersk plănuiește să își mărească capacitatea de transport rutier gestionat direct în Statele Unite folosind vehicule comerciale electrice. Maersk a comandat 300 de astfel de vehicule de la compania suedeză Einride până în martie 2022. 

Este vorba de camioane de capacitate medie și mare care vor fi utilizate pentru distribuție în anumite orașe din SUA între 2023 și 2025, pentru a gestiona 1 milion de transporturi pe o perioadă de 5 ani, conform contractului. Contractul include utilizarea de către Maersk a platformei digitale Einride și accesul la 150 de stații de încărcare. 

Einride electrifică modelele producătorilor tradiționali de autocamioane diesel, iar cele furnizate către Maersk vor fi fabricate în SUA. Prima livrare va avea loc în California. În 2021, Maersk a intrat în capitalul Einride prin intermediul filialei sale Maersk Growth, iar colaborarea se va extinde în afara SUA.