Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anul trecut, Opel a vândut peste 125.000 de vehicule comerciale ușoare la nivel global, înregistrând o creștere semnificativă de 41% a vânzărilor de vehicule electrice. Florian Huettl, CEO-ul Opel, și-a exprimat dorința de a continua acest succes, prezentând la IAA Transportation noi produse de ultimă generație, inclusiv premiera mondială a modelului Opel Movano HYDROGEN. La standul Stellantis Pro One C70 din pavilionul 13, Xavier Peugeot, Senior Vice President al diviziei de vehicule comerciale Stellantis, a dezvăluit gama puternică de vehicule comerciale a Stellantis și noile vehicule inovatoare ale mărcii Opel.

Punctul forte al gamei Opel a fost Opel Movano HYDROGEN. CEO-ul Florian Huettl a anunțat că, pentru prima dată, cel mai mare model din familia Opel LCV va fi disponibil ca vehicul electric cu pile de combustie pe hidrogen. După lansarea Opel Vivaro HYDROGEN în 2021, primul transportor pe hidrogen de la un producător de vehicule, introducerea Movano HYDROGEN a reprezentat un pas important în consolidarea ofertei Opel în domeniul vehiculelor pe hidrogen.

Noul Opel Movano HYDROGEN combină propulsia cu pile de combustie pe hidrogen și o baterie plug-in, oferind o autonomie de peste 500 km (WLTP) și posibilitatea de a fi realimentat în mai puțin de 5 minute. Aceasta este o soluție ideală pentru clienții care au nevoie să parcurgă distanțe lungi fără emisii locale și cu realimentare rapidă. Motorul electric furnizează 110 kW (150 CP) și un cuplu de 410 Nm, iar bateria litiu-ion de 11 kWh oferă suport la pornire sau la accelerare. De asemenea, sistemul recuperează energia de frânare și o stochează sub formă de electricitate în baterie prin intermediul motorului electric care funcționează ca un generator.

„Evident, noul venit moștenește toate virtuțile fraților săi cu baterie electrică și diesel.”

Echipat cu o gamă largă de tehnologii electronice avansate, Opel Movano se situează în topul segmentului său. Este unul dintre primele vehicule din clasa sa ce oferă rulare asistată de nivel 2. De asemenea, impresionează printr-un volum de încărcare de până la 17 metri cubi, menținându-și funcționalitatea ridicată în utilizarea zilnică, indiferent de tipul de motorizare ales.

„Noul Movano are tot ce-i trebuie pentru a satisface cerințele clienților noștri – chiar dacă aceștia trebuie să transporte un Rocks Electric”,

a precizat Huettl, dezvăluind în același timp următorul membru al gamei Opel la IAA Transportation.

Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat de curând a doua generație a modelului Crafter, din care s-au vândut până la final de 2022 peste 354.000 de unități și care continuă să fie disponibil cu la fel de multe variante constructive și de carosare, dar și cu un interior nou, mai confortabil și care face mai ușoară munca șoferului, și cu sisteme optimizate de asistență în timpul mersului.

Ecranul noului sistem de infotainment are 10,3″ în echiparea standard și 12,9″ opțional, și este bazat pe cea mai recentă matrice modulară (MIB), cu o interfață grafică și de navigație prin meniu nouă, prezentată în premieră în vara lui 2023 în dotarea ID.Buzz cu ampatament lung.

Afișajul a fost împărțit în două bare tactile vizibile permanent și un ecran de pornire. În partea stângă a barei superioare tactile există un nou buton de acces direct, care îi permite șoferului să deschidă, cu un singur clic, meniul principal ce include o prezentare generală a tuturor aplicațiilor. Lângă acesta se află un buton pentru noul Car Control Center, care oferă acces direct la cele mai importante funcții ale vehiculului. Meniul principal și centrul de control sunt întotdeauna accesibile fără a fi nevoie să se închidă aplicația activă, ceea ce facilitează operarea. Noul ecran de pornire din mijloc combină conținutul celor mai importante aplicații, care pot fi configurate individual. Bara tactilă de jos conține funcțiile de aer condiționat și încălzire a scaunelor și are un buton de pornire care îi permite șoferului să revină în orice moment la ecranul de pornire. Temperaturile și volumul audio pot fi acum reglate prin intermediul glisoarelor tactile iluminate și Crafter va primi un nou sistem de control vocal online care răspunde la comenzi vocale.

Noua utilitară va fi disponibilă pentru prima dată cu instrumente digitale: Digital Cockpit este echipament standard și, folosind un buton de vizualizare separat de pe noul volan multifuncțional, șoferul poate selecta diferite tipuri de vizualizare și poate adapta afișajul la preferințele sale. În plus față de afișajele centrale – viteză sau autonomie – sunt disponibile multe alte meniuri, de la navigație și telefon până la arhiva media, controlate și ele de pe noul volan multifuncțional.

Crafter va fi disponibil cu o gamă largă de tipuri de caroserie – de altfel, acesta este unul dintre punctele lui forte – și clase de greutate (până la 5.500 kg greutate totală maxim autorizată), cu două ampatamente (de 3,64 și 4,49 m), diferite lungimi totale (de la 6,0 până la 7,4 m) și cu patru înălțimi ale acoperișului (de la 2,4 până la puțin sub 3,0 m).

Noul model poate avea tracțiune față, spate și integrală. Cutia de viteze manuală cu șase trepte și cutia de viteze automată cu opt trepte sunt disponibile pentru modelele cu tracțiune față și integrală, iar noua cutie de viteze automată cu opt trepte, pentru cele cu tracțiune spate. Motoarele diesel turbo cu patru cilindri, eficiente și având cuplu ridicat, vor furniza tot 140, 163 și 177 CP. Vânzările sunt programate să înceapă în Europa în aprilie 2024, după care și în Australia, Noua Zeelandă, Africa de Sud și America de Sud.