Ministerul german al transporturilor (BMVI) anunță finanțarea dezvoltării combustibililor regenerabili cu un total de 640 milioane de euro. Tehnologiile pentru generarea acestui tip de combustibili vor acoperi un segment de piață important pe toate modurile de transport pe termen mediu și lung, arată BMVI într-un comunicat de presă.
Obiectivul noilor linii directoare de finanțare pentru măsurile de dezvoltare a combustibililor regenerabili este format din:
Potrivit BMVI, tehnologiile pentru generarea acestui tip de combustibili vor acoperi un segment de piață important pe toate modurile de transport pe termen mediu și lung. Pentru a realiza acest lucru, Germania, ca locație de afaceri, trebuie consolidată. Pentru finanțări, mai spune ministerul, pot aplica centrele de cercetare, universitățile, precum și Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM-uri), dar și producătorii industriali.
Ghidul de finanțare face parte dintr-un concept global de finanțare globală pentru sprijin neutru din punct de vedere tehnologic pentru a dezvolta combustibili pe bază de electricitate și biocombustibili avansați. Pentru tot sistemul de finanțare sunt disponibile circa 1,5 miliarde de euro în perioada 2021-2024 ca parte a implementării Programului de protecție a climei 2030 și a Strategiei naționale privind hidrogenul, din care aproximativ 640 milioane de euro vor finanța proiecte de cercetare și dezvoltare.
Un nou raport al Asociației Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) arată că, în ciuda puternicei dezvoltări, infrastructura de încărcare disponibilă pentru vehiculele electrice din UE este încă mult sub necesar. În plus, este distribuită extrem de inegal între statele membre.
Potrivit studiului „Efectuarea tranziției către mobilitatea cu zero-emisii”, realizat de ACEA, vânzările de mașini electrice au crescut în UE cu 110% în ultimii trei ani. Cu toate acestea, în aceeași perioadă, numărul de puncte de încărcare a crescut cu doar 58% (până la sub 200.000), demonstrând că investițiile în infrastructură nu țin pasul cu creșterea vânzărilor de vehicule electrice. „Acest fapt poate fi periculos, deoarece am putea ajunge în curând la stoparea creșterii consumului de vehicule electrice ca urmare a faptului că potențialii consumatorii concluzionează că nu există suficiente puncte de încărcare pentru a-și organiza o călătorie sau că trebuie să stea la coadă prea mult pentru un încărcător rapid”, avertizează directorul general al ACEA, Eric-Mark Huitema.
Într-adevăr, analiza ACEA relevă faptul că doar 1 din 7 puncte de încărcare din UE ar avea încărcător rapid în acest moment. Doar 28.586 de puncte de încărcare sunt potrivite pentru încărcare rapidă (cu o capacitate de ≥22kW), în timp ce punctele normale (<22kW) reprezintă marea majoritate (171.239). Mai mult, o parte din așa-numitele puncte de încărcare „normale” incluse în statisticile UE sunt prize comune, cu capacitate redusă, nepotrivite pentru încărcarea vehiculelor la o viteză acceptabilă.
O altă constatare a raportului ACEA este că infrastructura existentă este distribuită inegal în UE. Patru țări, care acoperă 27% din suprafața totală a regiunii – Olanda, Germania, Franța și Marea Britanie – reprezintă peste 75% din toate punctele de încărcare electrică. Țara cu cea mai mare infrastructură, Olanda, are de peste 1.000 de ori mai multe puncte de încărcare decât țara cu cea mai mică infrastructură (Cipru, cu 38 de puncte de încărcare).
Ca urmare, ACEA a cerut Comisiei Europene să accelereze revizuirea Directivei UE privind infrastructura combustibililor alternativi și să stabilească obiective de implementare clare și obligatorii pentru toate statele membre.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit