AFTRI, Association Francaise du Transport Routier International, a publicat calendarul care interzice accesul de circulație pentru vehiculele grele de marfă cu o masă totală mai mare de 7,5 tone pentru anul 2023.
Restricțiile sunt în vigoare pentru toată țara în fiecare sâmbătă și în fiecare zi din ajunul sărbătorilor naționale, de la ora 22.00 până la miezul nopții. Toate duminicile și sărbătorile legale (1 ianuarie, 7 aprilie, 10 aprilie, 26 aprilie, 1 mai, 8 mai, 18 mai, 29 mai, 14 iulie, 15 august, 1 noiembrie, 11 noiembrie și 25 decembrie) de la ora 00.00 la 22.00, în toată țara.
În plus, între 5 februarie și 5 martie, în fiecare sâmbătă, circulația este interzisă între orele 7.00 și 18.00 pe rețeaua rutieră „Auvergne-Rhône-Alpes”. Cu toate acestea, circulația este autorizată între orele 18.00 și 22.00.
În perioada 16 iulie – 20 august, în fiecare sâmbătă, circulația este interzisă între orele 7.00 și 19.00. Însă, traficul este autorizat de la ora 19.00 până la miezul nopții și sunt prevăzute derogări pentru vehiculele speciale sau mașinile agricole.
Ca și România, Polonia vrea să fie un intermediar în exporturile ucrainene. Porturile baltice și companiile feroviare poloneze interesate să transporte, de exemplu, cereale ucrainene se bazează pe o creștere a cifrei de afaceri în perioada următoare.
Reprezentanții autorităților poloneze și ucrainene discută de ceva timp despre posibilitatea de a îmbunătăți transportul între cele două țări. Cu toate acestea, problema este blocajul de la frontiera de est a Poloniei: capacitatea punctelor de trecere a frontierei nu este adaptată la fluxuri de mărfuri atât de mari ca în prezent.
Potrivit ministrului infrastructurii, Andrzej Adamczyk, companiile feroviare poloneze, transportatorii rutieri, precum și porturile de la Marea Baltică sunt interesate de cooperarea cu companiile ucrainene. „Problema cheie este asigurarea unui trafic fluent la punctele de trecere a frontierei cu Ucraina pentru vehiculele grele de marfă și construirea unui sistem de infrastructură adecvată, inclusiv puncte de reîncărcare la o distanță scurtă de frontieră”, a declarat Adamczyk.
Deocamdată, ucrainenii au declarat, printre altele, separarea traficului de camioane de cel de pasageri la punctul de trecere rutier Korczowa-Krakowiec. S-a convenit ca, în termen de o săptămână, partea ucraineană să prezinte un program de acțiuni care ar putea fi întreprinse în condițiile actuale. Numai că transportul rutier este acum foarte scump. Dacă înainte de război serviciul de transport al unui camion de 20 de tone pe o distanță de 500 km costa 10.000 de grivne, după începerea agresiunii rusești, tariful a crescut de 5 ori.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit