Centrul italian de Studii și Statistici UNRAE raportează, pe baza datelor furnizate de Ministerul Infrastructurii și Transporturilor, că piaţa vehiculelor comerciale de peste 3,5 t a înregistrat, în iulie și august, o schimbare decisivă comparativ cu prima jumătate a anului, care s-a închis cu o pierdere de 34,6% față de aceeași perioadă a lui 2019.
În iulie a existat o creștere a pieței de 45%, comparativ cu iulie 2019 (2.285 de unități, față de 1.576), motorul fiind sectorul vehiculelor grele, de peste 16 t, care, cu 1.790 de unități înmatriculate, a raportat o creștere de 57,4% în iulie.
Situația a fost similară în august, când piaţa, cu 1.285 de vehicule înmatriculate, a înregistrat o creștere de 31,3% față de august 2019, antrenată fiind de sectorul vehiculelor grele (988 de înmatriculări).
Situația pare să genereze o stare de spirit pozitivă, deşi, per total, primele opt luni s-au închis cu o pierdere consolidată de 23,2% față de aceeași perioadă din 2019.
In primele trei trimestre din 2018 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 5.789 de autoutilitare noi de peste 16 t (din care 183 de autospeciale), cu circa 10% mai multe decat cele 5.180 de unitati din aceeasi perioada a lui 2017 (din care 127 au fost autospeciale). Iar piata de semiremorci a crescut tot cu putin peste 10%, de la 3.013 la 3.464 de unitati.
Din categoria autoutilitarelor de peste 16 t au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 5.606 unitati noi, fata de 5.053 in primele trei trimestre din 2017. Lider de piata la categoria grea nu mai este DAF, ca in primele doua trimestre ale anului, ci Mercedes Benz, cu 1.133 de autoutilitare (940 cu prelata, 115 pentru transport de vehicule, 38 de basculante, 23 de betoniere, 5 pentru transport de lemn, 3 cisterne ADR, 3 cu temperatura controlata, 2 cu carlig ridicator, 2 platforme si 2 pentru transport de containere), fata de 1.091 in perioada similara din 2017. Urcarea in clasament se datoreaza unor rezultate foarte bune in iulie si august (cot la cot cu MAN), dar mai ales celor 162 de camioane vandute in septembrie, in conditiile in care ocupantul celui de-al doilea loc in clasamentul acestei luni, Volvo, a fost la mare distanta, cu 110 unitati, iar celelalte companii, si mai in urma.
Pe locul al doilea este DAF, cu 1.056 de autoutilitare de peste 16 t (1.037 cu prelate, 5 basculante, 4 cisterne, 3 cisterne ADR, 3 cu temperatura controlata, 2 pentru transport de containere, 1 cu carlig ridicator si 1 cu obloane rabatabile), fata de 720 in 2017, iar pe al treilea este Volvo, cu 974 (926 cu prelata, 32 de basculante, 5 pentru transport de lemn, 3 cu carlig ridicator, 2 cu obloane rabatabile, 2 cisterne ADR, 2 betoniere, 1 caroserie amovibila si 1 pentru transport de containere), fata de 824. Ii urmeaza in clasament MAN (916 – 760 cu prelata, 72 de basculante, 25 de betoniere, 16 pentru transport de lemn, 15 furgoane, 11 cu carlig ridicator, 5 cu carlig ridicator, 5 caroserii amovibile, 4 cisterne, 2 cu temperatura controlata si 1 stropitoare – fata de 895), Scania (843 – 786 cu prelate, 17 cu temperatura controlata, 14 pentru transport de autovehicule, 9 pentru transport in containere, 8 pentru transport de lemn, 7 basculante si 2 betoniere – fata de 732), Iveco (299 – 229 cu prelata, 26 cu carlig ridicator, 21 de basculante, 6 remorchere, 5 betoniere, 4 cisterne ADR, 3 cu temperatura controlata, 2 cisterne, 2 cu obloane rabatabile si 1 cu oblon ridicator – fata de 433), Renault Trucks (240 – 207 cu prelate, 20 de basculante, 6 cu temperatura controlata, 3 pentru transport de autovehicule, 2 cu carlig ridicator si 2 cu obloane rabatabile – fata de 283), Ford (141 – 64 de basculante, 61 cu prelate, 14 betoniere, 2 cu temperatura controlata si 1 cu carlig ridicator – fata de 56), Astra (2 basculante, fata de 19), Roman (1 basculanta) si Wecon (1 caroserie amovibila).
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit