Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezbaterea privind propunerea Comisiei Europene de reducere cu trei ani a vârstei de obținere a certificatului de conducere a vehiculelor grele intră în plină desfășurare. Această idee a fost primită cu brațele deschise de către președintele Federazione Autotrasportatori Italiani (FAI Conftrasporto-Confcommercio), Paolo Uggè, care vede o soluție la veșnica lipsă de șoferi, dar care nu vede o cale de soluționare a problemei după Raportul Parlamentului European, care în schimb ar viza chiar creșterea vârstei, în prezent de 21 de ani, pentru dobândirea permisului.

„Fac apel la deputații italieni aleși în Parlamentul European, care cunosc specificul sectorului nostru național, să recunoască posibilitatea ca fiecare stat în parte să reducă vârsta de obținere a permisului de conducere la 18 ani. Ministerul Transporturilor și asociațiile profesionale au întreprins mai multe inițiative de-a lungul anilor pentru a contracara deficitul de șoferi, dar încă lipsesc zeci de mii de tineri șoferi la apel”, afirmă Paolo Uggè.

Termenul de depunere a amendamentelor expiră pe 21 septembrie, dar între timp sectorul transporturilor face presiuni pentru ca propunerea Comisiei Europene să fie adoptată, iar Uggè însuși este cel care amintește cum această propunere coincide cu cea înaintată de asociația Fai în ultimii ani.„Considerăm că abordarea Comisiei este vizionară, deoarece în acest fel, prin intermediul unor trasee de alternanță școală – muncă și, poate, al Academiei ITS, companiile italiene vor putea instrui, încă de la o vârstă fragedă, tineri care să se entuziasmeze pentru acest sector și să obțină competențele necesare pentru a lucra în condiții de siguranță. Propunerea raportorului Comisiei pentru transporturi a Parlamentului European tinde, în schimb, să anuleze această posibilitate și să mențină vârsta de obținere a permisului C la 21 de ani în amendamentele 13 și 70 din propunerea sa. Deschiderea la 18 ani nu ar fi doar o gură de aer proaspăt pentru industria transporturilor rutiere de mărfuri, ci și o oportunitate de a crea locuri de muncă pentru tineri”, a conchis președintele Fai-Conftrasporto.

Noua revizuire a greutăților și dimensiunilor vehiculelor grele este văzută ca o oportunitate de a asigura eficiența și tranziția ecologică a sectorului transporturilor.

Uniunea Europeană a Transportatorilor Rutieri UETR salută revizuirea Directivei 96/53/CE privind greutățile și dimensiunile maxime ale vehiculelor grele de marfă, permițând vehicule mai lungi și mai grele și dezvoltarea sistemelor modulare europene („EMS”) în transportul rutier internațional de mărfuri.
Această inițiativă oferă o oportunitate de a contribui la sustenabilitatea mediului printr-o eficiență mai mare, o capacitate mai mare și o productivitate mai mare, contribuind totodată la atenuarea deficitului tot mai mare de forță de muncă din sector.

Întrucât tehnologia vehiculelor hibride sau cu emisii zero aduce o greutate suplimentară vehiculelor, abordarea propusă pentru a crește sarcina utilă a acestor vehicule este extrem de benefică.
Această nouă propunere facilitează implementarea vehiculelor ecologice în UE. Cu toate acestea, este necesară o abordare realistă, de la sisteme solide de casare până la implementarea eficientă a infrastructurilor de combustibili alternativi, precum și măsuri generalizate de combatere a prețurilor ridicate la energie.

Orice nou cadru ar trebui să faciliteze autorizarea a 44 de tone pentru orice vehicul pe termen lung, indiferent de sursa de energie utilizată, mixul energetic și neutralitatea tehnologică fiind cea mai bună abordare pentru a realiza decarbonizarea.

Normele prevăzute sunt clare și subliniază importanța ca UE să permită traficul transfrontalier al combinațiilor de 44 de tone printr-un sistem cuprinzător și uniform în statele membre ale UE, pentru a asigura condiții de concurență echitabile în acest sector.

Există încă provocări în ceea ce privește infrastructura rutieră care trebuie depășite, iar acest lucru va necesita un efort din partea autorităților naționale și a UE, prin alocarea de noi fonduri, cum ar fi cele din Eurovinieta sau ETS.

Un mediu concurențial echitabil va împiedica transportatorii să se confrunte cu medii de operare diferite și va încuraja, de asemenea, mai multe investiții mai eficiente din partea IMM-urilor, cu condiția ca acestea să aibă certitudinea că vehiculele mai grele și mai lungi pe care le achiziționează pot efectua activități de transport pe teritoriul UE.