Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În urma aprobării de către Parlamentul European a interzicerii vânzării vehiculelor pe benzină și diesel începând cu anul 2035, investițiile în domeniul mobilității electrice au înregistrat o nouă creștere. Scopul este de a îmbunătăți producția și de a obține baterii din ce în ce mai eficiente. Potrivit multor cercetători, modelele litiu-ion utilizate în prezent sunt aproape de potențialul lor maxim, astfel că multe companii își concentrează studiile asupra bateriilor cu stare solidă. Diferența dintre aceste noi modele și cele actuale constă în electrolitul din interiorul bateriei, care este solid, în timp ce la cele actuale este lichid.

Acest lucru face ca bateria să fie mai „densă”, mărind energia stocată și făcându-le astfel mai eficiente și mai durabile. În plus, electrolitul solid reduce semnificativ riscul de supraîncălzire și de incendiu, care a caracterizat unele modele actuale. În plus, după cum arată cercetările Minviro, această tehnologie emite cu 24% până la 39% mai puțin CO2.

Printre companiile care lucrează la această nouă tehnologie se numără și QuantumScape din California (finanțată, printre altele, de Volkswagen), care a prezentat recent primul prototip cu semiconductori format din 24 de straturi. Această companie este considerată deosebit de interesantă deoarece, printr-un material ceramic de producție proprie, a reușit să realizeze produse care se pot reîncărca până la 80% în doar 15 minute, rezolvând astfel una dintre principalele probleme ale multor produse, și anume timpul de reîncărcare.

Compania chineză Nio lucrează, de asemenea, la această tehnologie și a prezentat recent noua sa baterie de 150 kWh, capabilă să garanteze o autonomie de până la 1.000 km pentru vehiculele ușoare, a cărei producție de serie va începe spre sfârșitul anului 2022.

Potrivit GlobalData, vanzarile de vehicule usoare la nivel mondial au scazut cu 19,1% in iunie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 6,2 milioane, pentru o rata anuala ajustata sezonier (SAAR) de 73,1 milioane pe luna.

Calum MacRae, Automotive Analyst la GlobalData, a explicat ca, desi aceste rezultate sunt oarecum sub normele din industrie, ele demonstreaza ca piata globala si-a revenit fata de valoarea minima din aprilie, cand s-a inregistrat un SAAR de 48,2 milioane. Cea mai performanta regiune a fost Asia-Pacific, cu vanzari in scadere cu 11,7% de la an la an, determinate de o crestere de 40,7% in Coreea de Sud si pe pietele Chinei care se intorc aproape la nivelurile de anul trecut. Vanzarile europene au scazut cu 20,2% (fata de 54% in mai si 75,6% in aprilie), sustinute de reducerea blocajelor si introducerea sprijinului industriei in Franta si in alte tari vest-europene. 

„Dupa o recuperare puternica in mai, America de Nord in iunie a inregistrat vanzari in scadere cu 26,5%, pana la un nivel cu putin peste 6%, care este mai bun decat rezultatele din mai. Increderea consumatorilor ramane extrem de slaba si un risc de dezavantaj a fost introdus in previziune – in special in SUA, deoarece pietele cheie din Texas, Florida si California sunt acum epicentrul focarului Covid-19 al tarii. In ceea ce priveste restul anului, prognoza pietei vehiculelor usoare la nivel mondial ramane la 73 de milioane, in scadere cu 17% fata de 2019″.