Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amazon introduce un salariu minim de 12 euro brut pentru toți lucrătorii din centrele de logistică din Germania, potrivit unui anunț al companiei făcut la München vineri, 10 iunie. Iar în toamna anului 2022, acesta ar trebui să crească la 12,50 euro, respectiv 13,52 euro după doi ani.

Amazon a fost criticat de sindicatul Verdi ani de zile, deoarece conducerea a respins contractele colective de muncă. Anul acesta compania intenționează să angajeze alte 5.000 de persoane pentru toate filialele sale din Germania. 

Amazon angajează acum peste un milion de oameni în întreaga lume; în Germania există în prezent 23.000 de salariați, dintre care 16.000 numai în domeniul logisticii.

Până în prezent, salariile inițiale pentru noii angajați în logistică au fost cuprinse între 11,30 și 12,70 euro, cu un program de lucru de 38,5 până la 40 de ore/săptămână. 

Pentru comparație, acordul colectiv de muncă în domeniul poștal, care este în vigoare de la începutul anului, prevede un salariu pe oră de 12,35 euro pentru lucrătorii temporari, salariul lunar inițial în grupul cu cel mai mic salariu fiind puțin sub 2.067 de euro, potrivit sindicatului DPVKOM.

Amazon a subliniat că forța de muncă primește o gamă întreagă de beneficii suplimentare. Acestea includ, printre altele, plăți bonus în funcție de performanța muncii, cotele angajaților, asigurarea de invaliditate profesională și de viață și o bursă de peste 1000 de euro pentru formare suplimentară.

Amazon a decis să devină cel mai bun angajator din lume, a declarat șeful filialei germane Ralf Kleber, care a protestat împotriva criticilor din partea Verdi și a altor persoane: „Amazon este un angajator corect. A pretinde contrariul este pur și simplu greșit.”

În viitor, BGL intenționează să premieze jucătorii din industrie pe baza unui punctaj obținut la încărcarea și descărcarea mărfii. Recent, BGL și sindicatul Ver.di au semnat „Carta pentru îmbunătățirea tratamentului oferit șoferilor în rampe” din partea Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU), Asociația europeană a expeditorilor (ESC) și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transport (ETF).

Carta este menită să contribuie la îmbunătățirea tratamentului șoferilor de camioane la punctele de încărcare și descărcare, spun inițiatorii. Expeditorii se angajează, printre altele, să ofere șoferilor acces la facilități sanitare adecvate și să asigure personal instruit pentru încărcare și descărcare. La rândul lor, prin vocea sindicatului ETF, șoferii se angajează, printre altele, să anunțe eventualele întârzieri sau sosirile în avans și să informeze din timp personalul companiei la care trebuie să ajungă pentru încărcare/descărcare cu privire la orele de conducere / de lucru rămase sau pauzele necesare.

Pentru a da exemple pozitive asupra rampelor foarte bune, BGL, alături de alte asociații din comerț, industrie și logistică, plănuiește să acorde șoferilor dreptul de a clasifica rampele pe baza unui punctaj online de evaluare, iar cele mai bune puncte de încărcare să fie premiate.