Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VGP România anunță începutul dezvoltării noului său parc de business din Brașov, în partea centrală a României. Prima clădire va avea o suprafață totală de 9.400 mp și va fi dată în folosință la mijlocul anului 2021. VGP Park Brașov este dezvoltat pe o suprafață de aproximativ 390.000 mp și va avea un potențial total de 180.000 m2 disponibili pentru închiriere.

Lucrările au demarat la începutul lunii noiembrie, iar primul chiriaș va fi compania farmaceutică Fildas Trading, care deține lanțul Catena și care va ocupa circa 4.000 mp (temperatură controlată și birouri) din totalul de 9.400 mp ai clădirii, anunță VGP. Dezvoltatorul paneuropean de spații logistice și industriale spune că VGP Park Brașov va avea un potențial total de 180.000 mp disponibili pentur închiriere. Parcul logistic este situat adiacent orasului si șoselei de centură a Brașovului și are acces direct din drumul național E68 către Sibiu, fiind foarte aproape de conexiunea cu viitoarea autostradă A3 București-Brașov-Sibiu. De asemenea, VGP Park Brașov beneficiază de acces direct la rețeaua de transport public al Brașovului. Un astfel de acces rutier excelent și infrastructura publică fac parcul ideal pentru localizarea centrelor de distribuție regionale și internaționale.
Mai mult, aeroportul modern din Brașov, amplasat în apropiere și care se află în ultimele faze de construcție, va asigura conexiunea cu cele mai importante orașe din Europa. Orașul Brașov este unul dintre cele mai importante centre industriale și de învățământ tehnic din România, iar întreaga zonă metropolitană găzduiește peste 250.000 de locuitori, care
oferă o bază substanțială de angajați calificați, talentați și foarte experimentați.

„Suntem încântați că am demarat lucrările pentru VGP Park Brașov și avem oportunitatea de a oferi clienților noștri un parc logistic de primă clasă, într-o locație de top. După finalizare, ansamblul va constitui unul dintre cele mai mari parcuri logistice din portofoliul nostru, din România.
Ne bucurăm să anunțăm că noul nostru parc de business a fost validat de către unul dintre jucătorii de top ai pieței de distribuție pentru produse farmaceutice, Fildas Trading S.R.L., care va deveni astfel primul chiriaș al parcului. Colaborarea cu echipa Fildas a fost foarte bună și suntem încrezători că acesta este doar începutul unui parteneriat pe termen lung.”
Adrian Crizbășianu, Country Manager VGP România.

Prima clădire va fi dată în folosință la mijlocul anului 2021

VGP România deține în prezent parcuri active în Timișoara și Sibiu, precum și o suprafață de teren importantă pentru dezvoltări în București, Arad și acum Brașov. Grupul VGP are un total de 72 de parcuri situate în 12 țări europene și se află în continuă expansiune pe toate piețele unde este prezent.
Sustenabilitatea și eficiența energetică sunt parametrii centrali pentru imobilele comerciale dezvoltate de VGP. Compania a lansat și a implementat numeroase inițiative, multe dintre ele în anul 2019. Una dintre acestea este VGP Renewable Energy, o divizie nouă, separată, deținută în totalitate de VGP N.V., responsabilă de utilizarea spațiului de acoperiș disponibil
în parcurile VGP pentru sisteme fotovoltaice și tehnologii energetice moderne. Compania și-a stabilit obiectivul atestării tuturor clădirilor noi care urmează să fie construite, începând din 2020, cu o certificare BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) Very Good. De asemenea, în 2019 a fost înființată Fundația VGP.

Parcul VGP Brașov va îndeplini, de asemenea, standardele soluțiilor de construcții sustenabile. Toate sălile vor fi supuse procesului de certificare BREEAM, care evaluează soluțiile ecologice implementate, cum ar fi pregătirea acoperișurilor pentru panourile solare.

VGP a fost consiliat în tranzația menționată mai sus de către agenția locală Cushman & Wakefield Echinox.

În opinia lui Adrian Crizbășianu, Country Manager VGP, contrar tuturor așteptărilor, criza generată de apariția pandemiei gripale a dus la creșterea gradului de competitivitate și la accelerarea unor planuri din partea jucătorilor prezenți în piață, planuri începute încă de anul trecut. Compania a făcut mai multe investiții în VGP Park Timișoara, acolo unde există mai mulți jucători din curierat.

Motiv pentru care „nivelul de închirieri în piață a fost foarte susținut în primul semestru din 2020, depășind semnificativ ce s-a întâmplat în aceeași perioadă din 2019“, a afirmat acesta în cadrul videoconferinței Tranzit – „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“.

Totodată, pentru cea de-a doua jumătate a anului există premise pentru o activitate mai moderată, din punctul său de vedere testul real urmând a fi dat în 2021.

Cu referire strict la online, oficialul VGP a mai spus că au fost efectuate dezvoltări pe zona de „last mile“, în special din partea companiilor de curierat, compania investind în această zonă în parcul propriu din Timișoara, locația fiind foarte aproape de aeroportul internațional „Traian Vuia“.

Pe curierat am semnat două contracte în primele șapte luni, dar am înregistrat și parteneriate la nivel de logistică industrială. Toate acestea ne fac să fim destul de optimiști pentru rezultatele de anul acesta“, a arătat Adrian Crizbășianu, precizând, totodată, că în primul trimestru din 2021 va fi dată în folosință o extensie a unui depozit existent.

Chiar dacă experiența VGP pe zona de e-Commerce nu este foarte extinsă la momentul de față pe plan local, la nivel de grup rețeaua deservește clienți importanți în mai multe locații din Europa, Amazon și Delhaize fiind doar două branduri menționate de Adrian Crizbășianu. Iar această perioadă de stare de urgență chiar a adus contracte noi semnate în ultimele trei luni în zona BeNeLux-Germania, contracte „care se încadrează în acest trend de migrare spre online sau de accelerare a operațiunilor online“.

În privința alegerii unor operatori de a-și începe operațiunile într-un depozit construit special pe nevoile lor „este, oarecum, lesne de înțeles“, dar aceste centre necesită o suprafață mai mare.

Este evident că înălțimea liberă de 12 m sub grindă, un standard în momentul de față la VGP, permite o dezvoltare pe verticală, însă toate operațiunile de picking specifice online-ului și logisticii de tip e-fulfillment, necesită un alt nivel de intensitate luminoasă, alături de un alt tip de rampe pentru livrări, dat fiind faptul că interacțiunea cu un depozit online este mai degrabă la nivel de van-uri și camioane mai mici, nu neapărat de autocamioane grele.“

În concluzie, a mai spus Country Manager-ul VGP, suprafețele mici și medii dedicate segmentul de comerț electronic pot fi acomodate destul de ușor în spații logistice clasa A, așa cum sunt cele ale companiei pe care o reprezintă, „dar dacă discutăm despre operațiuni dedicate, în care fluxurile sunt foarte importante pentru eficiența operațiunilor, atunci ar fi foarte bine ca respectivul depozit să fie construit de la bun început cu ajustările necesare pentru astfel de operațiuni“.