Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În Belgia au fost introduse noi reglementări privind taxele de drum. Potrivit operatorului belgian de taxare Viapass, începând cu 1 ianuarie rețeaua de drumuri cu taxă va fi extinsă cu o lungime totală de 686 km în Flandra. Noile drumuri cu taxă sunt, în general, drumuri naționale.

Camioanele cu emisii zero vor fi scutite de taxa de drum în Flandra. Cu toate acestea, unitatea de bord (OBU), care este utilizată pentru colectarea automată a taxei de trecere, va rămâne obligatorie pentru camioanele cu emisii zero, în ciuda scutirii de taxă de trecere.

Celelalte regiuni ale Belgiei, Valonia și Bruxelles, vor taxa în continuare camioanele cu emisii zero, pentru care se va plăti, ca și până acum, același tarif ca și pentru camioanele Euro 6.

Mai mult decât atât, la 1 ianuarie regiunea Valonia va crește taxa de drum în medie cu 4,08%, ajustată în funcție de inflație.

Viapass informează, de asemenea, că de la 1 ianuarie, OBU TriBoxAir de la furnizorul de servicii Eurotoll nu vor mai fi permise pe drumurile belgiene. Belgia a introdus în aprilie 2016 o taxă de drum pentru camioane înregistrată electronic la nivel național. Aceasta se aplică vehiculelor de mare tonaj cu o greutate brută a vehiculului mai mare sau egală cu 3,5 tone și este eșalonată în funcție de clasa vehiculului.

Pe 12 mai, guvernul flamand a aprobat un nou Plan flamand pentru energie și climă (VEKP). Unele dintre deciziile din acest plan privesc în mod direct transportul rutier: de exemplu, camioanele cu emisii zero vor fi scutite de taxa pe kilometru.

Prin urmare, Flandra dorește să scutească camioanele cu emisii zero de taxa pe kilometru. Acest lucru este în conformitate cu noua directivă al Eurovinietei, care permite o diferențiere a taxelor în funcție de emisiile de CO2 (și nu doar în funcție de standardul Euro, așa cum este cazul în prezent). Cu toate acestea, este vorba de o scutire temporară, care va fi eliminată treptat. Scopul este de a încuraja transportatorii să investească în vehicule cu emisii zero. În plus, rețeaua taxabilă va fi extinsă în 2024, pe de o parte pentru a descuraja „traficul invizibil” și, pe de altă parte, pentru a încuraja transferul modal.

În cadrul actual al cooperării interregionale Viapass, Flandra își poate ajusta tarifele în mod independent. „Această nouă structură tarifară ar putea intra în vigoare cel mai devreme la 1 ianuarie 2024″, explică Johan Schoups, director general al Viapass. „Regiunea trebuie să le dea celorlalte părți interesate un preaviz de patru luni, iar apoi trebuie să testăm noile tarife cu toți partenerii noștri tehnici, adică cu furnizorii de sisteme de taxare.”

„Cu ajutorul deducerii federale pentru investiții și al primei Ecology+, Flandra se apropie de nivelul de sprijin acordat în țările vecine”, a reacționat Kris Gysels, directorul de afaceri publice al FEBIAC. „Cu toate acestea, solicităm ca această scutire temporară să fie menținută cât mai mult timp posibil și pledăm la nivel federal pentru o prelungire și o creștere a deducerii federale pentru investiții, pentru a reduce cât mai mult posibil decalajul care există încă față de țările vecine în ceea ce privește achiziționarea de camioane cu emisii zero. Flandra are ambiții mari în această privință: ponderea vehiculelor noi cu emisii zero pentru camioane ar trebui să fie de cel puțin 27% până în 2030. Celelalte măsuri anunțate în noul VEKP ar trebui, de asemenea, să contribuie la accelerarea ecologizării sectorului transporturilor. Obiectivul este, de asemenea, ambițios în acest domeniu: în transportul de mărfuri, 6,3 miliarde de tone-kilometri trebuie să fie transferate de la transportul rutier la moduri alternative de transport până în 2030. Aceste cifre reprezintă aproximativ 15% din volumele transportate în prezent pe șosea, dar ar însemna că volumele transportate pe căi navigabile interioare sau pe calea ferată ar trebui să crească cu 77%.