Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Мai mult de 566.592 de încălcări ale normelor de viteză au fost înregistrate în timpul operațiunii unice de 24 de ore a ROADPOL, Speed Marathon, desfășurată în întreaga Europă.

Acțiunea de aplicare a legii, parte a operațiunii ROADPOL Speed, a avut loc pe 19 aprilie, implicând 30 de țări membre ale rețelei europene de poliție rutieră.

În timpul Speed Marathon, polițiștii au identificat peste 78.685 de încălcări ale regimului de viteză prin intervenție polițienească în doar 24 de ore. Mulți șoferi au fost opriți pentru a primi amenzi și explicații privind pericolele excesului de viteză. Alți, 487.907, au primit amenzi prin poștă după ce au fost prinși de radarele și camerele de luat vederi ale poliției, atât mobile, cât și staționare. În plus, 1.159 de permise de conducere au fost confiscate din cauza vitezei excesive. Cifrele arată o creștere triplă a numărului de încălcări față de anul trecut, deși, ținând cont de faptul că atunci au participat mai puține țări la acțiunea de control.

Atunci când se combină cu alți factori de risc, cum ar fi traficul mixt – care include autoturisme, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă; traficul de marfă, autoturisme și traficul agricol pe drumurile provinciale; și traficul motorizat, bicicliștii și pietonii în sate și orașe – împreună cu ieșirile și trecerile de pietoni, copacii și semnele și alte obiecte fixe de-a lungul drumului, precum și mobilierul stradal pe și în carosabil (cum ar fi insulele de circulație și ghizii de circulație), riscurile sunt semnificative”, explică Jana Peleskova de la Prezidiul Poliției din Republica Cehă, președintele Grupului de lucru operațional al ROADPOL. „Șoferii ar trebui să înțeleagă că numărul de pe indicator nu reprezintă un obiectiv de viteză, ci o limită de viteză. În plus, poliția nu are ca scop colectarea amenzilor. Amenda nu este scopul, ci un mijloc de a-i face pe șoferi să conștientizeze comportamentul lor periculos”. Între timp, un studiu al Institutului belgian Vias a arătat că, în prezent, șoferii pot atinge viteze de până la 127 km/h pe autostrăzile belgiene fără să primească o amendă datorită unei marje de toleranță. Vias pledează pentru înjumătățirea acestei marje, deoarece radarele de viteză contemporane sunt mai precise decât cele din trecut. Limita de viteză în Belgia este de 120 km/h, dar marja permite viteze de până la 127 km/h. Vias consideră că reducerea marjei de toleranță la 3% sau 3 km/h va încuraja respectarea legii și va reduce viteza medie, în special în zonele construite.

sa foto: roadpol.eu

Un alt record al numărului de șoferi verificați pentru alcoolemie a fost doborât de către forțele de poliție federale și locale din Belgia.

Autoritățile au verificat aproape 360.000 de șoferi în timpul campaniei BOB de vară, ale cărei rezultate au fost publicate recent. Aceasta reprezintă o nouă creștere a numărului de teste efectuate (322.000 de teste în 2022).

De vineri, 2 iunie, până luni, 28 august, Poliția Integrată a efectuat controale de alcoolemie în întreaga țară în cadrul campaniei de vară VIAS BOB. În total, 358.434 de șoferi au fost testați pentru depistarea alcoolemiei: 2,24% au fost testați pozitiv, ceea ce reprezintă o ușoară scădere față de anul trecut. Pe parcursul a 12 săptămâni, Poliția Locală și Poliția Rutieră Federală au verificat în medie 4.073 de șoferi pe zi. Dintre cei 358.434 de șoferi testați, 8.025 au fost depistați pozitiv, adică 2,24%. Aceasta reprezintă o ușoară scădere față de anul trecut (2,5% de șoferi pozitivi). În total, 2.870 de șoferi au avut permisele de conducere retrase.

Koen Ricour, director al Poliției Federale a Autostrăzilor (Poliția Administrativă Federală): „În calitate de partener istoric al campaniei BOB, Poliția Integrată a fost din nou prezentă în masă în această vară pentru a asigura siguranța participanților la trafic. Reducerea numărului de șoferi pozitivi este o veste bună în sine. Cu toate acestea, acest procent este încă prea mare. Siguranța rutieră este o prioritate absolută, iar poliția va continua să efectueze controale de alcoolemie.”

De mai bine de 25 de ani, campania BOB, lansată de VIAS în 1995, sensibilizează cetățenii cu privire la conducerea sub influența alcoolului. Unul dintre principiile fundamentale ale acestor campanii este acela de a combina întotdeauna sensibilizarea și controalele poliției în întreaga țară. Rezultatele arată că această campanie își atinge obiectivul. Cea mai mare parte a populației a înțeles mesajul campaniilor BOB și își adaptează comportamentul. Cu toate acestea, o mică minoritate continuă să ignore acest mesaj. Acești șoferi reprezintă un pericol, nu doar pentru ei înșiși, ci și pentru ceilalți participanți la trafic, spun organizatorii.

PHOTO: POLITIE.BE