Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În fiecare oră dispare un vehicul de marfă în Italia. Aceasta este media care reiese din estimările Poliției Rutiere, prelucrate de Observatorul Viasat, cu privire la furturile care au avut loc în 2021. Mai exact, anul trecut au fost furate 2.194 de vehicule grele și 5.628 de vehicule ușoare, deci un total de 7.822 de vehicule. Vestea bună este că au fost furate mai puține vehicule decât în anul precedent: cu aproape 10% mai puține vehicule grele și cu 9% mai puține vehicule ușoare, dar amploarea fenomenului este încă mare.

Harta regiunilor de risc nu s-a schimbat semnificativ. Lombardia rămâne regiunea cu cel mai mare număr de furturi (1.470), urmată de Puglia (1.204), Lazio (1.116) și Campania (1.096). Doar o mică parte din vehiculele furate sunt găsite, în jur de 41%. Această cifră scade la 31% dacă sunt luate în considerare doar vehiculele grele (față de 40% din recuperări în 2020), în timp ce pentru vehiculele ușoare procentul crește la 45%. Dar, în cele mai multe cazuri, se găsește doar vehiculul, fără încărcătura pe care o transporta.

Gianni Barzaghi, șeful diviziei Flote de la Viasat, explică faptul că furturile și jafurile sunt deseori comise de “bande bine organizate de hoți care văd camioanele și camionetele ca pe niște ținte ușoare pentru jafuri”. Motivul este că, de obicei, există un singur șofer, iar lipsa acută de locuri de parcare sigure face ca vehiculele să oprească în parcări, zone industriale sau stații de benzină pe autostradă, unde sunt mai ușor de atacat.”

Viasat oferă servicii de telematică prin satelit, inclusiv urmărirea continuă a vehiculelor și un centru de operațiuni. Compania informează că autocamioanele echipate cu aceste sisteme au șanse mai mare de a fi găsite după un furt decât media arătată de statisticile naționale, cu o cifră de 80% pentru dispozitivul Viasat BluTrack. “Tehnologia de combatere a acestui flagel al industriei există și este foarte eficientă. Capacitatea de a ține sub control vehiculele și bunurile transportate este crucială pentru companiile de transport rutier, logistică și comerț electronic”, conchide Barzaghi.