Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deoarece una dintre prioritatile Presedintiei Finlandeze a Consiliului UE este digitalizarea, comisarul pentru transport Violeta Bulc a abordat si acest subiect la intalnirea din Comisia TRAN a Parlamentului European, cu atat mai mult cu cat si la consiliul din iunie al ministrilor de transport a existat o abordare generala referitoare la informatiile electronice pentru transportul de marfa.

Finlanda a promis ca va fi atenta la acest dosar, pentru ca informatiile legate de transportul de marfa sa fie digitalizate si costurile sa scada cu 20-27 de miliarde de euro pana in 2040.

In cadrul primei sedinte a comisiei, care va avea loc in data de 24 iulie, Comisarul european pentru Mobilitate si Transport, Violeta Bulc, va fi prezenta pentru a le vorbi membrilor TRAN despre prioritatile Comisiei Europene in perioada urmatoare, una dintre acestea fiind chiar Pachetul Mobilitate 1. De altfel, cele trei dosare care alcatuiesc pachetul de legi, se vor intoarce in TRAN pentru validarea votului din 4 aprilie, atunci cand Parlamentul European a trecut modificarile privind Detasarea transnationala, Regulamentul 561 si accesul la profesie si piata de transport.

Romania are in momentul de fata trei membri cu drepturi depline in TRAN – Gheorghe Falca (PPE), Marian Jean-Marinescu (PPE), Cristian Terhes (S&D) si doi membri supleanti – Clotilde Armand (Renew Europe Group) si Maria Grapini (S&D). Dintre acestia, doar Maria Grapini si Marian Jean Marinescu cunosc foarte bine situatia Pachetului de Mobilitate, ei fiind membri in comisie si in mandatul precedent. Din cate se pare, procedura Parlamentului European prevede ca votul din 4 aprilie, atunci cand cele trei dosare cheie pentru transporturile romanesti au trecut cu majoritate de voturi in sedinta plenara, sa fie validat in Comisia TRAN, ceea ce inseamna ca exista sanse ca actuala versiune de Pachet sa nu fie validata. Mai multe vom sti pe 24 iulie, atunci cand va avea loc prima sedinta TRAN sub actuala formula aleasa pe 10 iulie. Din pacate pentru Romania, presedinta TRAN a ramas tot Karima Delli (Partidul Verzilor), aceasta fiind aleasa in unanimitate, fara sa aiba vreun contracandidat. Membri TRAN au ales si patru vicepresedinti, tot din tari care au luptat sa scoata Romania din joc: Johan DANIELSSON (S&D, Suedia), Sven SCHULZE (PPE, Germania), István UJHELYI (S&D, Ungaria) si Jan-Christoph OETJEN (Renew Europe, Germania), astfel ca misiunea europarlamentarilor romani de a scoate din forma actuala a Pachetului Mobilitate macar prevederea referitoare la intoarcerea acasa a camionului la 4 saptamani sa fie foarte dificila.
(Sursa foto: Parlamentul Eurpean)