Gala Premiilor Tranzit, ediţia a XI-a, îşi anunţă câştigătorii. Gebrüder Weiss Romania, cel mai efficient operator logistic din România, Schenker Logistics Romania, premiul de excelenţă în servicii de expediţii. A fost premiat şi cel mai eficient manager de logistică.
Deja o tradiţie pentru industria de logistică din România, Gala Premiilor Tranzit, evenimentul anual prin care revista Tranzit desemnează cele mai eficiente companii de logistică, a avut loc pe 8 octombrie, la Hotel Ramada Parc din Bucureşti, în cadrul unei ceremonii LIVE, respectând toate măsurile de protecţie impuse de contextul pandemic.
După o analiză amănunţită a cifrelor realizate anul trecut, cât şi a evoluţiei din ultima perioadă, Gebrüder Weiss a fost desemnat „Cel mai eficient operator de logistică din România”. Anul trecut a reprezentat pentru companie un an de consolidare a business-ului şi a poziţiei în piaţă, cu rezultate pozitive pentru principalii indicatori analizaţi. Pionier al serviciilor de logistică, Gebrüder Weiss a fost printre primele companii care a investit în serviciul de grupaje, serviciu care în ultimii doi ani a ajuns la maturitate, iar rezultatele au fost vizibile pe cifrele din 2019. În plus, managementul companiei austriece a fost permanent conectat la noutăţile din industrie şi la tendinţele din piaţă, ajustându-şi serviciile în concordanţă. Nu în ultimul rând, premiul de „Cel mai eficient operator de logistică din România” reprezintă şi o încunuare a eforturilor de adaptare la noile condiţii impuse de contextul pandemiei COVID-19, un an dificil, căruia Gebrüder Weiss i-a făcut faţă cu succes, consolidându-şi operaţiunile şi mizând foarte mult pe dezvoltarea e-commmerce, motiv pentru care rezultatele bune din 2019 se vor vedea inclusiv la finalul acestui an.
O prezenţă constantă în topul celor mai eficienţi operatori logistici din România, Schenker Logistics Romania nu face excepţie nici în acest an, fiind încoronată cu „Premiul de excelenţă în servicii de expediţii”. Diploma pentru rezultatele deosebite în activitate a fost acordată pe baza cifrelor, care se situează cu mult peste cele ale concurenţilor principali din aceeaşi categorie, şi pentru faptul că până acum majoritatea serviciilor oferite se încadrau la capitolul „expediţii”. Cel mai probabil, începând din 2021, datorită faptului că a adăugat în portofoliu foarte multe servicii de logistică, aşa cum este Contract Logistics, ponderea acestora va creşte, iar rezultatele vor reflecta acest lucru.
Finaliștii luați în considerare pentru „Gala Premiilor Tranzit – eficienţa în logistică” au fost: Aquila Part Prod Com, Ceva Logistics, DSV Solutions, GebruderWeiss, Gefco Romania, H.Essers Logistics, Kuehne + Nagel, KLG Europe, Schenker Logistics Romania, Transmec Ro și Yusen Logistics.
Criteriile avute în vedere pentru întocmirea clasamentului sunt atât parametrii financiari – cifra de afaceri, profitul, nivelul activelor și gradul de îndatorare obținute în 2019, corelaţi însă și cu cifrele obținute în ultimii patru ani, cât și diferite alte criterii de eficiență precum cifra de afaceri și profitul obținute raportate la numărul de angajați sau la suprafața de depozitare aflată în operare.
Evenimentul poate fi urmărit online, pe site-ul Tranzit , dar şi pe paginile de Facebook şi LinkedIN ale revistei Tranzit! Mai multe despre gală veţi putea citi în următorul număr al revistei noastre.
Categoriile premiate şi câştigătorii acestora:
„Cel mai eficient operator de logistică din România”
Locul 1: Gebrüder Weiss
Locul 2: DSV Solutions, Kuehne + Nagel, H. Essers
Locul 3: Transmec Ro
„Cel mai eficient operator de logistică cu capital românesc”
Câştigător: Aquila Part Prod Com
„Premiul de excelenţă în servicii de expediţii”
Câştigător: Schenker Logistics Romania
„Premiul pentru inovaţie în servicii de logistică”
Câştigător: FAN Courier
„Cel mai eficient manager de logistică”
Câştigător: Marian TUDOR, Director Warehouse Operations eMAG Romania și Ungaria
Dupa ani de investitii continue in infrastructura logistica si reteaua nationala de hub-uri menita sa sustina activitatea de transport in regim de grupaj intern si international, in 2011 filiala din Romania a concernului austriac Gebrüder Weiss a inregistrat unul dintre cele mai bune rezultate financiare din domeniu: cu un profit net de 1.343.302 de euro pe 2011, s-a clasat pe locul cinci in TOP profit al companiilor de logistica din Romania, in timp ce, dupa cifra de afaceri (33.755.059 de euro), s-a clasat pe locul al patrulea. Activele au crescut, insa, in 2011 cu 1.598.947 de euro, ajungand la 21.498.170 de euro, fiind surclasata doar de DB Shenker Romtrans si Karl Heinz Dietrich International.
Trecerea de la pierdere la profit, in paralel cu cresterea continua a activelor, pe de-o parte, respectiv complexitatea operatiunilor logistice si curajul de a aborda segmente noi de business, orientate si adaptate specificului clientilor, pe de alta parte, au determinat desemnarea, de catre revista Tranzit, a lui Viorel Leca, directorul general Gebrüder Weiss Romania drept „cel mai eficient manager de logistica” de la noi. Am analizat impreuna cu „Managerul anului” piata de logistica si tendintele pentru 2013.
Cifra de afaceri a grupului austriac in Romania nu este realizata doar din servicii de distributie si transport national: transportul national genereaza pana la 20% din venituri, logistica si depozitarea, pana la 18%, alte circa 35% sunt transport rutier international in regim de grupaj si camioane complete, in timp ce pana la 23% sunt generate din activitati de transport, altele decat rutier: maritim, aerian, feroviar. Diferenta provine din activitati de comisionare vamala si proiecte speciale. Daca dupa integrarea Romaniei in UE activitatea de comisionare vamala a cunoscut un declin semnificativ, cea de transport a cunoscut o dezvoltare rapida. Expeditiile maritime, in special prin intermediul serviciului LCL, dar si cele aeriene au capatat o pondere tot mai importanta in portofoliul de servicii Gebrüder Weiss Romania. Nu in ultimul rand, compania a inceput sa-si faca simtita prezenta pe piata de transport feroviar in calitate de expeditor. GW nu deruleaza volume mari de marfuri – trenuri complete cu marfuri vrac – pentru ca acest capitol este apanajul marilor operatori fe-roviari, printre care CFR Marfa si Grupul Feroviar Roman, ci deruleaza proiecte speciale – marfuri speciale care trebuie sa parcurga un traseu transfrontalier – in care isi poate pune in valoare experienta si sinergia cu partenerii din retea. „Ne mandrim cu astfel de provocari logistice carora le-am facut fata cu succes, cum a fost transportul pe calea ferata al unor anvelope industriale de circa 500 kg/bucata de la Drobeta Turnu Severin la Ulan Bator (Mongolia), care a durat 21 de zile. Din derularea unor astfel de proiecte de transport feroviar anul acesta am realizat o cifra de afaceri de peste un milion de euro”, a declarat Viorel Leca.
…
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit