Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În cadrul conferinței anuale de presă, Volkswagen Vehicule Comerciale prezintă în premieră mondială noul ID. Buzz GTX cu o putere de 250 kW (340 PS). “Cel mai puternic Bulli din toate timpurile, cu două ampatamente și două dimensiuni ale bateriei, disponibil în varianta cu 5, 6 sau 7 locuri, plus tracțiunea integrală standard – pentru putere de tracțiune și tracțiune optimă în orice situație de condus. Ar trebui să se numească cu adevărat ID. Buzz GTXXL! Acest lucru înseamnă că 2024 începe foarte bine”, spune Lars Krause, membru al Consiliului de Administrație responsabil pentru vânzări și marketing la Volkswagen Vehicule Comerciale.

ID. Buzz GTX are la bord o nouă baterie de 79 kWh (net) în versiunea cu ampatament standard. Versiunea cu ampatament extins (plus 250 mm) este alimentată întotdeauna de o baterie, de asemenea nouă, de 86 kWh (net). Ambele modele GTX sunt dotate standard cu tracțiune integrală 4MOTION și pot sprinta de la 0 la 100 km/h în doar 6,5 secunde (prognoză). Pre-vânzările pentru ID. Buzz GTX vor începe în vară.

Volkswagen Vehicule Comerciale lansează o serie de modele noi în 2024. La conferința anuală de presă de la Hanovra, Lars Krause a declarat: “În primul rând, există Noul California, cu un număr incredibil de fani! Aștept cu nerăbdare premiera mondială din această vară încă de când am dezvăluit mașina concept anul trecut. În al doilea rând, avem noul Transporter, care este succesorul legendarului T6. Dar astăzi este vorba despre un cu totul alt joc. Și anume noul ID. Buzz GTX.”

Noul ID. Buzz GTX este echipat cu două motoare electrice de propulsie. Un motor de 80 kW acționează puntea față, în timp ce un motor de 210 kW alimentează puntea spate – împreună formează sistemul de tracțiune integrală. Viteza maximă a modelelor GTX este limitată electronic la 160 km/h. Motoarele electrice de propulsie din modelul ID. Buzz GTX sunt alimentate cu energie prin intermediul unei baterii de 79 kWh sau 86 kWh. Bateria de 79 kWh poate fi încărcată la stațiile de încărcare rapidă de curent continuu cu până la 185 kW. La capacitatea maximă de încărcare, aceasta se încarcă din nou de la 10 la 80% în aproximativ 26 de minute; bateria de 86 kWh absoarbe energie cu până la 200 kW la stațiile de încărcare rapidă DC. De asemenea, se încarcă de la 10 la 80% în aproximativ 26 de minute la capacitatea maximă de încărcare.

Capacitatea de tractare a modelului GTX: Datorită unei puteri suplimentare de 100 kW (136 PS) și a sistemului de tracțiune 4MOTION, ID. Buzz GTX oferă o greutate maximă a remorcii mai mare: versiunea cu ampatament normal poate trage fără efort până la 1.800 kg (cu frână, înclinație de 8 procente), în timp ce ID. Buzz GTX cu ampatament lung are o capacitate maximă de tractare de 1.600 kg. Greutatea maximă a remorcii a fost astfel majorată cu 800 kg și, respectiv, 600 kg. Sistemul 4MOTION oferă mari avantaje de tracțiune, în special la tractarea unei remorci pe suprafețe umede sau nefixate. Noul ID. Buzz GTX este, prin urmare, un vehicul de tractare ideal – de exemplu, pentru remorcile pentru bărci sau cai, care sunt adesea deplasate pe teren alunecos.

ID-ul. Buzz GTX este caracterizat de o parte frontală individualizată. O bară de protecție în stil GTX cu o grilă de admisie a aerului neagră cu design în formă de fagure de miere și noi elemente laterale de ghidare a aerului asigură, de asemenea, un aspect dinamic și distinctiv. Noile lumini de zi sunt integrate în bara de protecție în stânga și în dreapta. Toate elementele negre ale caroseriei, cum ar fi noua grilă de admisie a aerului, elementele de ghidare a aerului, inscripția GTX și carcasele oglinzilor exterioare sunt finisate în negru lucios. În plus, jantele din aliaj Solna de 20 de inch sunt echipamente standard pentru ID. Buzz GTX. Gama de jante GTX este completată de două noi jante din aliaj de 21 inch. Întotdeauna sunt montate standard farurile cu matrice cu LED-uri IQ.LIGHT. O nouă vopsea în culoarea Cherry Red este oferită în exclusivitate pentru modelul ID. Buzz GTX. Acest roșu va putea fi configurat ca finisaj de vopsea solidă și, opțional, în combinație cu Mono Silver metalizat ca finisaj de vopsea în două tonuri.)

Volkswagen Autovehicule Comerciale a personalizat, de asemenea, echipamentul interior. Tonurile întunecate subliniază caracterul sportiv al celui mai puternic ID. Buzz. De exemplu, atât ID. Buzz GTX sunt singurele modele din gama de produse care sunt echipate cu o tapițerie neagră. Scaunele prezintă, de asemenea, designul specific GTX. În partea din față sunt utilizate scaune de confort reglabile electric cu funcție de memorie. Scaunele sunt puse în valoare de husele din microfleece ArtVelours Eco negru cu un nou model în formă de diamant, precum și de cusături contrastante roșii și borduri roșii. Cusăturile încrucișate de culoare roșie sunt un element distinctiv pe volanul multifuncțional, care este rafinat printr-o aplicație roșie pe ornamentul central și inscripția GTX integrată acolo în crom.

ID. Buzz GTX cu ampatament standard este disponibil în varianta cu cinci locuri, cu o banchetă cu trei locuri divizată 40:60 în al doilea rând (2/3) sau în varianta cu șase locuri4 cu câte două scaune individuale în al doilea și al treilea rând (2/2/2). Modelul cu ampatament lung ID. Buzz GTX va fi lansat, de asemenea, ca model cu cinci locuri cu banchetă cu trei locuri (2/3) și ca model cu șase locuri (2/2/2). Această versiune va fi oferită în plus ca versiune cu șapte locuri cu o banchetă cu trei locuri în al doilea rând și două scaune individuale în al treilea rând (2/3/2). În funcție de model, scaunele din al doilea rând pot fi deplasate longitudinal cu 150 mm (ampatament standard) sau 200 mm (ampatament lung).

Volumul compartimentului pentru bagaje al ID-ului Buzz GTX (ampatament standard) ca mașină cu cinci locuri este cuprins între 1.121 litri (încărcat până la marginea superioară a spătarului scaunelor din spate) și 2.123 litri (bancheta spate rabatată, încărcată până la marginea superioară a spătarului scaunelor din față). ID-ul extins. Buzz GTX extins este și mai spațios: atunci când este încărcat până la marginea superioară a spătarelor celui de-al doilea rând de scaune, este disponibilă o capacitate de 1.340 de litri. În cazul în care se poate folosi și modelul mare ID. Buzz GTX este încărcat până la primul rând de scaune, volumul crește la 2.469 de litri. Chiar și atunci când este ocupat de șapte persoane, în spatele celui de-al treilea rând de scaune, în cazul modelului lung GTX mai sunt disponibili 306 litri de spațiu de încărcare. În funcție de configurația scaunelor, ambele ID. Buzz GTX pot fi echipate cu un bord Multiflex4 lung sau scurt (inclusiv două cutii pliabile). Bordul Multiflex creează un al doilea nivel de încărcare și – atunci când scaunele din spate sunt rabatate – o zonă de încărcare plană.

O actualizare majoră a hardware-ului și a software-ului pentru linia de produse va fi încorporată în modelele GTX. Noutățile de la bord sunt un head-up display (opțional) și următoarea generație de sisteme de infotainment (standard) cu noi meniuri de navigare și grafică, precum și putere rapidă a procesorului. Ecranul tactil al sistemului are acum o dimensiune de 12,9 inci în loc de 12,0 inci (diagonală de 33 cm în loc de 30 cm). De asemenea, sunt noi bara tactilă iluminată pentru controlul temperaturii și al volumului. Noul asistent vocal IDA4 este operat cu ajutorul comenzilor vocale naturale. Acesta nu numai că permite controlul a numeroase funcții ale vehiculului, dar oferă și răspunsuri la întrebări de cultură generală, utilizând conexiunea online la baze de date precum Wikipedia. Asistentul vocal inovator IDA dispune, în plus, de integrarea ChatGPT (AI/inteligență artificială). O altă caracteristică nouă este o aplicație Wellness care utilizează programe preconfigurate pentru a regla diverse funcții ale vehiculului pentru a îmbunătăți starea de bine în timpul condusului sau al încărcării. Sistemul de avertizare la ieșire este o altă noutate. Acesta avertizează cu privire la vehiculele motorizate și bicicletele care se apropie din spate atunci când se deschide o ușă.

De acum încolo, ID Buzz cu ampatament lung va fi disponibil opțional cu plafonul panoramic cu geam inteligent. Sticla inteligentă cu mai multe straturi are o peliculă de cristale lichide integrată și poate fi comutată electronic astfel încât să fie transparentă sau opacă. Cel mai mare acoperiș solar panoramic folosit vreodată la un Volkswagen întoarce ID-ul. Buzz într-un autobuz Samba pentru o nouă eră.

Este vorba despre Amarok: un premiu foarte special tocmai a fost acordat în cadrul salonului de logistică și transport Solutrans 2023 de la Lyon. IPUA, prescurtare de la “International Pick-up Award”, este acordat doar o dată la doi-trei ani. Iar noul Amarok de la Volkswagen Vehicule Comerciale a primit acest premiu pentru a treia oară după 2011 (pentru anii 2012 și 2013) și 2017 (pentru anii 2018 și 2019). De data aceasta, Amarok împarte primul loc cu partenerul său de cooperare Ford și cu modelul său Ranger pentru anii 2024 și 2025.

“Triplu”: “International Pick-up Award”, acordat de juriul format din jurnaliști din domeniul transporturilor, revine pentru a treia oară noului Amarok de la Volkswagen Vehicule Comerciale (VWCV). Noul model, dezvoltat în colaborare cu partenerul Ford și disponibil pe primele piețe din întreaga lume de la sfârșitul anului 2022, a impresionat juriul internațional format din 20 de membri în timpul testelor de anul acesta, desfășurate în luna octombrie în Grecia continentală

În urma testelor de grup IPUA 2023, desfășurate luna trecută în Grecia, noul Amarok a impresionat. Deși este un proiect de colaborare, echipa de design VWCV a reușit să mențină stilul unic al companiei și trăsăturile de condus, lucru pe care clienții îl vor mărturisi”, explică Jarlath Sweeney, președinte și președinte al juriului IVotY și IPUA, precum și jurnalist auto din Irlanda. “La această a șaptea ediție a IPUA, noua generație Amarok își adaugă titlurile câștigate în 2011 și din nou în 2017, cu versiunea îmbunătățită”, continuă Sweeney. Prin urmare, Amarok a câștigat întotdeauna cu cel mai recent model – în primul, al patrulea și acum al șaptelea test de pick-up al juriului internațional IPUA în 2023.

“Amarok este un pick-up care oferă performanțe fiabile atât pe șosea, cât și în afara acesteia. A impresionat juriul în ambele cazuri. Premiul “International Pick-up Award” pentru 2024 și 2025 înseamnă că Amarok a obținut deja “tripla” în doar 14 ani de producție. Această demonstrație de încredere onorează întreaga echipă de la Volkswagen Vehicule Comerciale. Dorim să vă mulțumim!”, a declarat Karl Bernqvist, membru al Consiliului de Administrație al mărcii, responsabil pentru Achiziții la Volkswagen Vehicule Comerciale, la ceremonia de premiere de la Lyon. Peste 1.300 de invitați au fost invitați la dineul de gală din cadrul salonului Solutrans.

În 2023, noul pick-up este acum disponibil la comandă pe majoritatea piețelor și se află deja de multe ori pe drumuri – și, dacă este necesar, bineînțeles, și în afara drumurilor bătute. Cererea pentru modelele Amarok este, în unele cazuri, mai mare decât oferta disponibilă în timpul fazei de accelerare a producției. Pe unele piețe, Amarok și unele dintre variantele sale de model sunt deja epuizate pentru 2023. Noul Amarok este construit exclusiv la uzina Silverton din Africa de Sud.

Volkswagen Vehicule Comerciale aduce noul pick-up în Germania și în Europa în cinci serii de modele ca vehicul diesel TDI cu patru variante de motor/cutie de viteze; versiunile pe benzină, modelele cu cabină simplă și variantele diesel mai mici sunt, de asemenea, disponibile pe alte piețe din afara Europei.

În funcție de echipare, peste 25 de sisteme de asistență, afișaje cu ecrane de până la 12,3 inch, un amestec practic de comenzi digitale și analogice și materiale de înaltă calitate asigură o senzație de clasă premium la bordul noului Amarok. Datorită unei sarcini utile de până la 1,19 tone, a unei greutăți maxime a remorcii de până la 3,5 tone și a unui design îmbunătățit al cutiei de marfă, noul Amarok stăpânește orice sarcină imaginabilă la locul de muncă și în timpul liber.

Noul Amarok este oferit în cinci serii de modele: Amarok, Life și Style, plus versiunile de top PanAmericana (stil off-road) și Aventura (stil exclusivist). În Europa, noul Amarok este conceput ca un pick-up cu patru uși și cabină dublă. Cu o lungime de 5.350 mm, noul Amarok este cu puțin sub 10 centimetri mai lung decât predecesorul său. Un ampatament de 3.270 mm reprezintă o creștere de 173 mm. Acest lucru oferă și mai mult spațiu în cabina dublă.

Tehnologia și noile echipamente cu numeroase sisteme de asistență și imagini cu camere de 360 de grade facilitează, de asemenea, conducerea off-road. Vehiculul are acum o adâncime de vad de 80 cm, în loc de 50 cm, cum era până acum. La acest lucru contribuie și consolele mai scurte și, nu în ultimul rând, combinațiile puternice de motor/cutie de viteze.

Sunt disponibile versiuni turbodiesel de 2,0 litri cu o putere de 125 și 151 kW, precum și o versiune diesel cu șase cilindri de 3,0 litri și 177 kW. În funcție de seria de modele, noul Amarok este disponibil fie cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, fie cu o cutie de viteze automată cu zece trepte. Motoarele TDI în linie și în V livrează un cuplu între 405 și 600 Nm. Toate modelele sunt echipate standard cu tracțiune integrală 4MOTION, fie ca tracțiune integrală cu cuplare (2H, 4H, 4L), fie ca tracțiune integrală cu cuplare extinsă (4A, 2H, 4H, 4L). Aceste versiuni de vârf de gamă oferă o distribuție variabilă și, astfel, automată a puterii între puntea față și cea spate prin intermediul unui ambreiaj multiplă. Prin urmare, noul Amarok are suficientă putere pentru a trage încărcături mari sau pentru a avansa chiar și pe terenuri dificile din pădure sau de șantier. Noul Amarok este lansat în Germania la un preț net de 39.598,00 euro (47.121,62 euro cu TVA inclus) în versiunea de bază. Însoțitorul superior de zi cu zi este deja echipat cu faruri cu LED, volan multifuncțional, afișaj dinamic al semnelor rutiere, sistem de infotainment de 10 inchi, Park Distance Control în spate cu frânare de manevră și sistem de camere de luat vederi în spate.

Citește și: