Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2018 a fost ultima editie a Volvo Ocean Race, cea mai importanta competitie pentru yachturi din lume de peste 20 de ani. Volvo Cars si Volvo Trucks au vandut drepturile de organizare a competitiei catre Atlant Ocean Racing, o companie cu sediul in Spania, care a colaborat in trecut cu Volvo pentru organizarea a sapte etape din editiile precedente. Am avut sansa de a vedea batalia pentru titlu in penultima etapa, cea din Göteborg, un prilej pentru producatorul suedez de a-si etala cele mai importante noutati – propulsia electrica la camioane si autobuze, camioane pe gaz, Volvo Dynamic Steering cu noi functii – in fata clientilor si jurnalistilor din intreaga lume. Am avut ocazia de a discuta si cu presedintele Volvo Trucks, Claes Nilsson, despre viitorul pietei de camioane si provocarile cu care se confrunta producatorii la acest moment, cand inregistreaza si cele mai bune vanzari din istorie.
 

Volvo Ocean Race s-a nascut din Runda Whitbread a competitiei mondiale in urma cu peste 40 de ani. Poarta numele producatorului suedez din 1973, cand Volvo a cumparat cursa de la compania britanica de bere Whitbread.
Chiar daca cei mai multi clienti Volvo cunosc brandul Volvo Ocean Race mai ales de pe articolele promotionale ale companiei suedeze, putini au reusit sa urmareasca live vreuna dintre etape. Iar publicul din Romania cu atat mai putin cu cat o traditie in yachting a inceput sa se construiasca abia de curand, de cand oamenii cu bani si cu pasiune pentru navigat au inceput sa populeze Eforie Nord sau, mai ales, Limanu.

Fabrica de motoare Volvo Cars din Skövde, Suedia, a devenit prima fabrica neutra din punct de vedere climatic a producatorului, trecand, de la 1 ianuarie 2018, la incalzire din surse regenerabile.
Skövde este prima fabrica din reteaua globala a Volvo Cars care a ajuns la acest status, ceea ce contituie un important pas inainte catre viziunea companiei de a avea operatiuni neutre din punct de vedere climatic pana in 2025. Mai mult, aceasta devine si una dintre putinele fabrici neutre din punct de vedere climatic din domeniul auto de pe teritoriul Europei.
 

O noua intelegere realizata intre Volvo Cars si un furnizor local asigura faptul ca incalzirea fabricii din Skövde este realizata din incinerarea deseurilor, biomasa si bio-combustibil reciclat.
Din 2008, alaturi de alte fabrici europene ale companiei, cea din Skövde isi asigura necesarul de electricitate din surse regenerabile.
Volvo Cars cauta constant moduri inovatoare de a se apropia de viziunea sa pentru 2025. Spre exemplu, fabrica din Gent, Belgia, a introdus un sistem de incalzire centrala care a redus emisiile de carbon cu 40% (-15.000 t CO2 pe an).