Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

sursa foto:Wesport HPDI System

Utilizarea tehnologiei HPDI™ pentru a accelera eforturile de decarbonizare ale clienților OEM la nivel mondial

Volvo Group și Westport, unul dintre principalii furnizori de sisteme alternative avansate de alimentare cu combustibil și de componente pentru industria globală de transport, au semnat o scrisoare de intenție fără caracter obligatoriu în vederea înființării unui joint-venture pentru a accelera comercializarea și adoptarea la nivel global a tehnologiei sistemului de alimentare cu combustibil HPDI™ de la Westport pentru aplicațiile pe distanțe lungi și off-road. Volvo și Westport împărtășesc viziunea de a crea soluții de transport durabile pentru a accelera eforturile de decarbonizare ale producătorilor mondiali de camioane, motoare și echipamente pentru clienții lor și pentru societate.

Sistemul de combustibil HPDI de la Westport este o soluție de înaltă performanță care susține reduceri semnificative ale emisiilor de carbon în sectoare greu de eliminat, cum ar fi mobilitatea vehiculelor grele și off-road. HPDI permite producătorilor mondiali de camioane și de echipamente off-road să facă față provocărilor legate de respectarea cerințelor de reglementare Euro 7 și ale EPA din SUA, oferind în același timp utilizatorilor finali opțiuni accesibile, alimentate cu combustibili cu emisii neutre de carbon, cum ar fi biogazul, combustibili cu emisii zero de carbon, cum ar fi hidrogenul verde, și alți combustibili regenerabili. În timp ce Volvo va fi un client cheie al societății mixte, mandatul acesteia va fi de a spori comercializarea HPDI prin adăugarea de noi producători de camioane și de echipamente ca și clienți. 
Westport va contribui cu activele și activitățile actuale ale HPDI, inclusiv activele fixe, proprietatea intelectuală și activitățile comerciale aferente, în cadrul întreprinderii comune. Volvo va achiziționa o participație de 45% în societatea mixtă pentru suma de aproximativ 28 de milioane de dolari (aproximativ 300 de milioane de coroane suedeze), la care se adaugă până la 45 de milioane de dolari (aproximativ 500 de milioane de coroane suedeze) în funcție de performanța societății mixte. 

Ambiția Volvo este de a ajunge la produse, soluții și servicii cu emisii nete de gaze cu efect de seră zero până în 2040. Volvo consideră că viitorul va necesita soluții de propulsie diverse pentru aplicații diverse, pentru a răspunde nevoilor clienților și cerințelor de mediu. Volvo pledează pentru o abordare în trei direcții: baterii electrice, motoare electrice cu celule de combustibil și motoare cu combustie internă.

„Decarbonizarea cu ajutorul motoarelor cu ardere internă care funcționează cu combustibili regenerabili, în special cu HPDI, joacă un rol important în soluțiile durabile. HPDI se află pe șosele în camioanele Volvo de peste cinci ani și este o tehnologie dovedită care permite clienților să reducă semnificativ emisiile de CO2 în aplicațiile LBG (biogaz lichefiat) aici și acum și reprezintă o potențială cale de utilizare a hidrogenului”, a declarat Lars Stenqvist, director tehnologic al Volvo.

„Westport avansează soluții de sisteme de combustibil pentru a-i ajuta pe clienții noștri să abordeze la prețuri accesibile cea mai presantă provocare a reducerii emisiilor de carbon, continuând să utilizeze infrastructura de producție existentă”, a declarat David Johnson, director executiv al Westport. „Asocierea cu Volvo este o extensie naturală a angajamentului ambelor companii de a accelera reducerea globală a emisiilor de carbon și suntem mândri să ne asociem cu un susținător atât de îndrăzneț al viitorului motorului cu combustie internă. Combinarea expertizei noastre consolidează poziția HPDI pe piață și subliniază angajamentul Westport de a dezvolta o tehnologie accesibilă a sistemelor de combustibil care să susțină reduceri semnificative de CO2 în sectoare greu de eliminat, cum ar fi transportul greu și aplicațiile off-road, inclusiv o cale de a alimenta echipamentele cu combustibili cu zero emisii de carbon, cum ar fi hidrogenul.” 

Finalizarea asocierii în participație este condiționată de negocierea și executarea cu succes a unui acord de investiții definitiv, a unui acord de asociere în participație, a unui acord de furnizare acord de furnizare și acord de dezvoltare. Se preconizează că societatea mixtă va fi lansată în prima jumătate a anului 2024. 

Volvo Group a semnat un acord de colaborare cu Heidelberg Materials, una dintre cele mai mari companii de materiale de construcții din lume. Scopul este de a reduce emisiile de carbon în sectorul construcțiilor prin investigarea și dezvoltarea în comun a modului în care nevoile de încărcare și transport pot fi rezolvate cu ajutorul vehiculelor electrificate și al serviciilor conexe.

În cadrul parteneriatului, mai multe soluții personalizate de produse și servicii electrice ale Grupului Volvo vor fi puse în aplicare în mare parte din operațiunile Heidelberg Materials din Europa de Nord, începând din acest an. Scopul este de a sprijini adoptarea în industrie a soluțiilor de transport și a echipamentelor de încărcare fără emisii. Industriile cimentului și betonului sunt responsabile pentru aproximativ 8% din emisiile de carbon de pe planetă. Găsirea unor modalități de reducere a impactului său asupra climei este vitală pentru ca Heidelberg Materials să ajungă la emisii nete de carbon zero în întregul său lanț valoric.

„Parteneriatele de colaborare ca acesta abordează schimbările climatice în întregul lanț valoric. În timp ce noi ne concentrăm pe reducerea emisiilor de carbon atât pentru produsele noastre, cât și pentru propriile noastre operațiuni, ne angajăm, de asemenea, să ne ajutăm clienții să dea un exemplu prin colaborări inovatoare care să producă schimbările atât de necesare”, a declarat Martin Lundstedt, președinte și director executiv al Volvo Group.

La Heidelberg Materials Northern Europe, transportul terestru reprezintă un total de 6% din amprenta de carbon a lanțului valoric. Electrificarea flotei din regiune are potențialul de a reduce emisiile anuale cu până la 200.000 de tone. În plus, vehiculele electrificate oferă un mediu de lucru și un mediu urban mai liniștit și mai bun.

Ca parte a acestui acord, soluțiile fără emisii ale Grupului Volvo – o combinație de camioane electrice și echipamente de construcții, utilaje și servicii de productivitate – vor fi puse la lucru în mai multe șantiere și cariere ale Heidelberg Materials. Un exemplu de echipament care va fi utilizat de Heidelberg Materials este încărcătorul pe roți de 20 de tone L120H Electric Conversion, recent introdus de Volvo Construction Equipment, care, cu zero emisii de gaze de eșapament și performanțe aproape silențioase, aduce beneficii operatorilor și atunci când efectuează lucrări în interior

Studiul de fezabilitate de 6 luni se va desfășura pe parcursul anului 2023 pentru a decide ce tehnologii de vehicule fără emisii și ce soluții de infrastructură de încărcare se vor potrivi cel mai bine cerințelor Heidelberg Materials. Acest studiu holistic reprezintă o oportunitate unică de a cartografia, adapta și implementa un program complet de reducere a emisiilor de CO2 în toate activitățile de transport și încărcare ale operațiunilor.„Parteneriatul cu Volvo este un proiect emblematic în industria noastră și are potențialul de a impulsiona semnificativ decarbonizarea întregului nostru lanț valoric din Europa de Nord.  Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm împreună pentru a identifica și implementa soluții de ultimă generație pentru o tranziție climatică rapidă în sectorul construcțiilor”, a declarat directorul executiv al Heidelberg Materials, Dr. Dominik von Achten.